جنجال یک ادعا

کد خبر: 1219147

15 آذر ماه سال 1400، روی حکم انتصاب وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای سمت مدیرکل دفتر بیمه‌های اجتماعی این وزارتخانه نام «سید سجاد پادام» ثبت شده است. این آغاز مسئولیت مهم او در این وزارتخانه است، مسئولیتی که با عزل امروز او پایان گرفت.

جنجال یک ادعا

به گزارش سایت فردا، ​در بدنه نظام مدیریتی ایران یک اصل فراموش شده پای انتصاب او هم به چشم می‌خورد، اینکه تخصص و تحصیلات او ارتباطی به وظیفه محول شده به او ندارد. «سید سجاد پادام» فارغ التحصیل کارشناسی ارشد اقتصاد انرژی از دانشگاه علامه طباطبایی (ره) است. جستجوی نام او در جویشگر علم فارسی هم نتایجی موکد بر این عدم تناسب تحصیلات با وظیفه محوله له او دیده می‌شود. در فهرست کوتاه مقاله‌های او می‌توان به عنوان‌هایی همچون «بررسی مقاوم‌سازی بخش نفت و گاز در سیستم انرژی ایران»، «بررسی عوامل موثر بر جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی(FDI) در صنعت نفت و گاز ایران» و « بررسی مدیریت مخاطرات و مقاوم سازی اقتصاد ایران» برخورد. اظهارنظر عجیب او در رابطه با خاک‌فروشی برای پیشگیری از بحران صندوق‌های بازنشستگی موج بی‌سابقه انتقادی علیه او شکل داد تا جایی که در ابتدا با واکنش تند خود دولت رو به رو شد و امروز هم با عزل او این واکنش شکلی اجرایی به خود گرفت. اما توئیت این مدیرکل پیشین در پی عزل از سمتش هم حاشیه‌ساز بود. او منتقدان خود را به «بی‌صداقتی» و «عدم شفافیت» متهم کرد و البته در ادامه وعده داد مستندات گفته‌های خود را منتشر خواهد کرد!

​هر چند رصد گفته‌های او پیش از برکناری‌اش از این پست هم نشان از وضعیت ناخوش صندوق‌های بازنشستگی دارد. و البته در میانه حرف‌های او می‌توان به گفته‌های جنجالی هم پی برد. به این معنا که این گفته اخیر او تنها اظهارنظرجنجالی نبوده است. به عنوان مثال او آذرماه سال گذشته ادعا کرده بود « هیچ کشوری در دنیا نیست که زیر ۶۰ سال کارکنان خودش را بازنشسته بکند ولی میانگین سن بازنشستگی در کشور ما زیر ۵۳ سال است.»  یا در فرودین سال گذشته که او درباره چالش کمبود معلمان در ایران گفته بود «معلمان در اوج تجربه یعنی ۵۰ سالگی بازنشسته می‌شوند و به بخش خصوصی می‌روند، مردم هم برای استفاده از معلمان باتجربه مجبورند فرزندان خودشان را به مدارس خصوصی بفرستند!» یا این اظهارنظرش در شهریور 1400 که هنوز در مرکز پژوهش‌های مجلس حاضر بود و هنوز به وزارت کار راه نیافته بود که ادعا کرد « همسان سازی حقوق بازنشستگان تورم شدیدی را ایجاد می‌کند که به ورشکستگی صندوق‌های بازنشستگی می‌انجامد»

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها