گفت و گوی «فردا» با جبار کوچکی‌نژاد

مجلس امسال برای مردمی‌سازی اقتصاد ریل‌گذاری می‌کند

کد خبر: 1213476

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت: کار سختی است که دولت با این تیم اقتصادی و نگرش بتواند اقدامی انجام دهد بنابراین جز مردمی کردن اقتصاد و رشد بهره وری راه دیگری برای مهار تورم و رشد تولید وجود ندارد.

مجلس امسال برای مردمی‌سازی اقتصاد ریل‌گذاری می‌کند

گروه سیاسی فردا: رهبر معظم انقلاب در زمان تحویل سال، در حرم رضوی و در جمع کارگزاران نظام به بهبود وضعیت اقتصادی کشور به ویژه رشد تولید و مهار تورم تأکید کردند. حال سئوال اینجاست که آیا دولت می تواند به این مهم جامه عمل بپوشاند؟

جبار کوچکی نژاد در گفتگو با خبرنگار فردا درباره ضرورت تحقق شعار سال گفت: رهبر معظم انقلاب از ابتدای سال جدید تا به امروز سه بار بر رشد اقتصادی و رونق تولید تأکید کردند و رهنمودهایی دادند. برای تحقق شعار سال توجه به دو مولفه «بهره وری» و «اجرای اصل 44 قانون اساسی» بسیار حائز اهمیت است.

وی بهره وری در کشورما را بسیار پایین خواند و افزود: یکی از دلایل کم بودن بهره وری در کشور این است که دولت در اقتصاد نقش وسیعی دارد و راندمان عملکردی دولت نیز در این حوزه پایین است. برای رشد تولید باید اقتصاد کشور مردمی شود تا مردم 70 تا 80 درصد امور اقتصادی کشور را به دست بگیرد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعاونی ها و بخش خصوصی ظرفیت های خوبی برای نقش آفرینی در عرصه اقتصادی کشور دارند، تأکید کرد: دولتمردان باید به استفاده از این ظرفیت ها باور پیدا کنند چون این همه شرکت دولتی در کشور وجود دارد و مدیران شان حقوق های آنچنانی می گیرند اما بهره وری آن شرکت ها پایین است.

وی ادامه داد: کار سختی است که دولت با این تیم اقتصادی و نگرش بتواند اقدامی انجام دهد بنابراین جز مردمی کردن اقتصاد و رشد بهره وری راه دیگری برای مهار تورم و رشد تولید وجود ندارد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه باید بستر برای حضور و نقش آفرینی موثر بخش خصوصی در عرصه اقتصادی کشور فراهم شود، تأکید کرد: مجلس در سال جدید باید تکانی بخورد، خودی نشان دهد و در برنامه هفتم توسعه، براساس نگاه مردمی سازی اقتصاد ریل گذاری کند. ضمن آنکه اگر دولت در بخش هایی ناکارآمد است و نمی تواند رهنمودهای مقام معظم رهبری را اجرا کند، مجلس باید به سمت استیضاح و عزل وزرای ناتوان برود.

کوچکی نژاد گفت: اگر مجلس بر سر تحقق شعار سال محکم نایستد، خودش را زیر سئوال می رود و مردم زمان انتخابات قطعا درباره عملکرد مجلس قضاوت خواهند کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها