نتوانستند تیم ملی را از ما بگیرند

کد خبر: 1189483

همین ناراحتی هم برای دشمنان ملت ایران و ملیت ایرانی، فشارآور و غیر قابل تحمل است. آن‌ها می‌خواستند ما نه تنها این تیم را تیم خودمان ندانیم؛ بلکه آن را متعلق به دشمن بدانیم؛ از پیروزی‌اش ناراحت شویم و از شکستش شاد گردیم.

نتوانستند تیم ملی را از ما بگیرند

به گزارش سایت فردا، رسانه‌ها نیز متاثر از فضای فوتبالی کشور  در قالب تحلیل و گزارش سعی می‌کنند بیشتر از دریچه فوتبال به مسائل روز نگاه کنند. بخشی از صفحات روزنامه‌ها در صبح آخرین بازی ایران در این دور از جام‌جهانی نیز به این موضوع اختصاص داشت.

 

روزنامه صبح نو نوشت: تیم آمریکا تیمی نبود که نشود شکستش داد. اما برنامه‌ای برای شکستش نداشتیم. از دلایل فنی و ترکیب تیم گرفته تا شرایط روحی و روانی تیم در قبل و ایام جام جهانی...انگاری باید عادت کنیم به ای‌کاش‌هایمان با کی‌روش، که می‌توانستیم و نشد‌.

در این بین روزنامه رسالت نوشته: «آنچه مهم است؛ همین است که این تیم، تیم ماست و دشمن نمی‌خواست تیم ما باشد. اکنون ما ناراحتیم؛ همان اندازه که از پیروزی مقابل ولز سرمست و سرخوش بودیم. اما همین ناراحتی هم برای دشمنان ملت ایران و ملیت ایرانی، فشارآور و غیر قابل تحمل است. آن‌ها می‌خواستند ما نه تنها این تیم را تیم خودمان ندانیم؛ بلکه آن را متعلق به دشمن بدانیم؛ از پیروزی‌اش ناراحت شویم و از شکستش شاد گردیم.»

روزنامه جوان نیز نوشته: «گفته‌اند فوتبال افیون توده‌هاست، مثل همه چیز دنیا که لهو و لعب و زینت و تفاخر و تکاثر است، فوتبال هم اضافه بر آن! این دنیا ترکیبی از غم و شادی است، غم‌ها و شادی‌هایی که از رنگی و جلوه‌ای می‌آید و می‌رود... حالا جام جهانی تمام شده، اما آینده همچنان مقابل فوتبال ایران و جوانان شایسته آن است؛ آینده‌ای که می‌توان با برنامه ریزی درست آن را ساخت و با شجاعت بیشتر به استقبال آن رفت.»

روزنامه کیهان هم با اشاره به اینکه این یادداشت 4 ساعت مانده به بازی مهم ایران و آمریکا نوشته می‌شود، نوشته: می‌خواهیم وجه مشترک مرتبط با سفر آقای سودانی به تهران و این بازی فوتبال را «سیلی به آمریکا» بگیریم... چشمان زیادی منتظرند- ولو در جهان وهمی فوتبال- یک شکست بزرگ و سیلی محکم دیگر بر این امپریالیسم جهانی تحمیل شود آن هم از سوی تنها کشوری که این‌طور علیه نظم جهانی این امپریالیسم شوریده است. ما چه خوش‌مان بیاید و چه خوش‌مان نیاید، ورزش‌هایی مثل فوتبال این توان را پیدا کرده‌اند که، انسجام و اتحاد یک ملت را بشکنند یا ترمیم کنند و در بازی ایران و ولز دیدیم که چگونه در عرض فقط چند دقیقه و با دو شوت، تمام آنچه برای انشقاق در جامعه ایران به صحنه آورده بودند، از هم فروپاشید و دود شد و هوا رفت.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها