آخرین نظرسنجی‌ها درباره انتخابات فرانسه

کد خبر: 1139252

«چهار روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، اصلی‌ترین نگرانی نهادهای دولتی و کاندیداها عدم استقبال مردم و میزان مشارکت ناچیز است».

آخرین نظرسنجی‌ها درباره انتخابات فرانسه
«چهار روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، اصلی‌ترین نگرانی نهادهای دولتی و کاندیداها عدم استقبال مردم و میزان مشارکت ناچیز است». 
وب‌سایت رادیو فرانسه با انتشار این خبر نوشت: روز یکشنبه آینده، در دور اول انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، ۱۲ نامزد با یکدیگر رقابت خواهند داشت.
نتایج تمام نظرسنجی‌های هفته‌های اخیر نشان می‌دهد که به احتمال بسیار زیاد امانوئل ماکرون و مارین لوپن به دور دوم خواهند رسید.ماکرون بخت زیادی دارد که برای پنج سال دیگر در این مقام باقی بماند.
بر اساس آخرین نظرسنجی‌ها در دور اول رأی‌گیری، امانوئل ماکرون ۲۷ درصد، و خانم مارین لوپن، رهبر حزب راست افراطی «اجتماع ملی» (جبهه ملی سابق) ۲۳ درصد آراء را به دست خواهند آورد. نفر سوم احتمالاً ژان لوک ملانشون خواهد بود که همچنان «چپ افراطی» یا «چپ رادیکال» توصیف می‌شود.
رادیو فرانسه می‌افزاید: انتخابات امسال در حالی برگزار می‌شود که رسانه‌ها و افکار عمومی فرانسوی‌، بعد از دو سال مشغله ذهنی بی‌وقفه در مورد کرونا، یکمرتبه با جنگ اوکراین مواجه شدند. شبکه‌های خبری کشور تقریباً ۲۴ ساعته از اوکراین و خطر بحران‌هایی چون کمبود گاز و بنزین یا افزایش تورم و بالا رفتن هزینه زندگی صحبت می‌کنند. در این وضعیت به‌نظر می‌رسد که شهروندان فرانسوی چندان دل به انتخابات نداده‌اند.
در نظرسنجی‌های مختلف، ۳۷ درصد از مردم گفته‌اند که خود را به جنبش‌های اعتراضی نزدیک می‌بینند. ۵۵ درصد نیز خود را به‌طور کلی «ناراضی از اوضاع» توصیف می‌کنند. براساس برخی آمارها، میزان عدم مشارکت در دور اول شاید به ۳٠ درصد برسد. 
کسانی که تمایلی به شرکت در انتخابات ندارند معمولاً رفتار خود را چنین توجیه می‌کنند که «در هر صورت هیچ چیز عوض نخواهد شد» و یا «نتیجه از قبل معلوم است». اقلیت کوچکی نیز پاسخ می‌دهند که هیچیک از دوازده کاندیدا را نمی‌پسندند.
اما اگرچه تقریباً تمامی مؤسسات نظرسنجی لوپن و ماکرون را برنده دور اول، و ماکرون را برندۀ نهایی می‌دانند، ولی در مورد ارزیابی میزان عدم مشارکت با یکدیگر توافق ندارند. این پدیده ناشی از آنجاست که چند روز مانده به رأی‌گیری، هنوز شمار زیادی از شهروندان فرانسوی تصمیم قطعی خود را نگرفته‌اند. بدین‌ ترتیب، این احتمال وجود دارد که انتخابات آینده، حداقل در مورد میزان مشارکت، با نتایجی غافلگیرکننده همراه باشد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها