تذکر ۷۳ نفر از نمایندگان به وزیر جهادکشاورزی

کد خبر: 1134021

عضو هیأت رئیسه مجلس، تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

تذکر ۷۳ نفر از نمایندگان به وزیر جهادکشاورزی

روح اله متفکرآزاد در نشست علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه، 15اسفندماه) مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان خطاب به مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد:

تذکر معین الدین سعیدی نماینده چابهار به وزیر نیرو؛ لزوم تسریع در تکمیل شبکه فاضلاب شهری چابهار و کنارک.

تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، میمه و برخوار به همراه 51 نفر از نمایندگان به وزیر راه و شهرسازی؛ لزوم انجام اقدام موثر و به موقع جهت برطرف کردن عیوب نقاط حادثه خیز جاده ای کشور با هدف کاهش آمار تصادفات، همچنین تذکر این نماینده به همراه 72 نفر از نمایندگان به وزیر جهاد کشاورزی؛ لزوم امهال و تمدید تسهیلات کشاورزان زیان دیده ناشی از خشکسالی براساس مصوبه 19 تیرماه 1400 هیات دولت

تذکر احمد راستینه نماینده شهرکرد به وزیر راه و شهرسازی؛ ضرورت رفع بی عدالتی و تبعیض در ارائه خدمات فرودگاهی و تعداد پروازهای استان های محروم به خصوص شهرکرد.

تذکر سید سلمان ذاکر نماینده ارومیه به وزیر راه و شهرسازی؛ لزوم بازنگری در مصوبه عدم امکان ساخت و ساز املاک قولنامه ای شهرستان ارومیه، همچنین تذکر این نماینده به وزیر کشور؛ لزوم تعطیلی فرهنگسراهای منطقه وکیل آباد ارومیه

تذکرهای مهدی عسگری نماینده کرج، اشتهارد و فردیس به رئیس جمهور و وزیر نیرو؛ لزوم بازنگری و اصلاح نحوه توزیع اعتبارات محرومیت زدایی بین شهرستان های استان البرز و همچنین ضرورت رسیدگی به خاموشی بخشی از معابر شهری محمدشهر کرج که باعث ناامنی مردم شده است.

تذکر زهره سادات لاجوردی نماینده تهران به همراه 56 نفر از نمایندگان به وزیر کشور؛ لزوم اجرایی شدن حقوق مربوط به معلولان و تذکر این نماینده به همراه 30 نفر از نمایندگان به وزیر نیرو؛ ضرورت حل مشکل فاضلاب روستای عسلک شهر پردیس و تامین آب شرب سالم برای مناطق صنعتی جاجرود0 سیاه سنگ و خرم دشت

تذکر ملک فاضلی نماینده سراوان به وزیر راه و شهرسازی؛ لزوم رسیدگی به وضعیت اسفناک و مرگ آور راه های حوزه انتخابیه.

تذکر ذبیح الله اعظمی نماینده جیرفت به وزیر نفت؛ ضرورت رسیدگی به ضعف مدیریت مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان.

تذکرات مهرداد گودرزوند چگینی نماینده رودبار به وزرای راه و شهرسازی و نفت؛ لزوم بهسازی و آسفالت جاده های فرعی شهرستان رودبار و لزوم گازرسانی به 12 روستای بالای 20 خانوار و تغییر کلاس لوله های گاز در شهرستان رودبار.

تذکر مهدی روشنفکر نماینده بویراحمد به همراه 20 نفر از نمایندگان به وزیر نیرو؛ ضرورت تسریع در تعیین تکلیف احداث سد خراسان 3 در شهرستان لردگان و محدودیت خدمات رسانی به ساکنان 14 روستای واقع شده در مخزن سد.

تذکر احسان ارکانی نماینده نیشابور به همراه 51 نفر از نمایندگان به وزیر نفت؛ علت عدم صدور کارت سوخت خودروها و موتورسیکلت در چند ماه گذشته.

تذکر قاسم ساعدی نماینده دشت آزادگان و هویزه به همراه 43 نفر از نمایندگان به رئیس جمهور؛ علت عدم رسیدگی به سوء مدیریت در حوزه آب به ویژه در رودخانه کرخه که منجر به خشک شدن مزارع و تلف شدن دام های مردم شده است، چیست؟، تذکر این نماینده به همراه 35 نفر از نمایندگان به وزیر نیرو؛ علت عدم رسیدگی به خشک شدن کرخه در پایین دست هویزه و دشت آزادگان چیست؟، ضرورت رسیدگی به بی آبی و از بین رفتن مزارع کشاورزی و از دست رفتن دام های مردم در هویزه و پایین دست دشت آزادگان.

- تذکر محمد وحیدی به همراه 20 نفر از نمایندگان به وزیر راه و شهرسازی: لزوم اجرای کنارگذر جنوب شهر بجنورد همزمان با اجرای بزرگراه بجنورد به گلستان.

- تذکر محمد وحیدی به همراه 45 نفر از نمایندگان به وزیر صمت: لزوم تعیین تکلیف خودروهای سنگین و وارداتی دست دوم.

- تذکر ملک فاضلی به وزیر آموزش و پرورش و وزیر ارتباطات: لزوم رسیدگی به تعطیلی بیش از 40 مدرسه و سرگردانی دانش آموزان روستایی در مناطق محروم، همین طور ضرورت افزایش دسترسی مخابراتی و پوشش حداقلی در جاده‌ها جهت بهبود کمک رسانی در حوادث.

- تذکر عباس مقتدایی به همراه 51 نفر از نمایندگان به وزرای امور اقتصاد، امور خارجه، راه و شهرسازی، صمت، فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی، ورزش و جوانان: ضرورت پیگیری مجدانه و انجام هماهنگی‌های لازم جهت بهره برداری اقتصادی، فرهنگی، گردشگری و ... کشور از ظرفیت و فرصت برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال در کشور همسایه قطر

- تذکر حبیب‌الله دهمرده به وزرای نیرو و امور خارجه: چرا در رابطه با حقابه ایران از رودخانه هیرمند از افغانستان اقدام جدی صورت نگرفته است؟

- تذکر رسول فرخی میکال به همراه 22 نفر از نمایندگان به وزیر جهاد کشاورزی: لزوم رسیدگی به مشکلات ناشی از افزایش بی‌رویه قیمت و توزیع نامناسب علوفه و نهاده‌های کشاورزی به خصوص در شهرستان لاهیجان و سیاهکل.

- تذکر فاطمه رحمانی و 28 نماینده به وزیر آموزش و پرورش: لزوم تسریع در پرداخت حقوق معوقه مدیران مراکز یادگیری و یاددهی نهضت سوادآموزی خراسان رضوی.

- تذکر حبیب‌الله دهمرده به وزیر جهاد کشاورزی: چرا در رابطه با نهاده‌های اقدام جدی صورت نگرفته است؟

- تذکر به همراه 20 نفر از نمایندگان به وزیر نیرو: لزوم تجدیدنظر در میزان حقابه و سهم کشاورزان ماهدشتی از رودخانه کرج.

- تذکر شهباز حسن‌پوربیگلری به وزرای صمت، راه و شهرسازی و آموزش و پرورش: ضرورت تسریع در فعال کردن معدن مس در حوزه سیرجان، لزوم تسریع در تعیین تکلیف اجرای 3 طرح آموزشی در مناطق محروم شهرک ثار‌الله و آباده و مکی آباد، لزوم تسریع در انجام تعهدات دولت و اتمام طرح‌های خیرساز در شهرستان‌های سیرجان و بردسیر.

- تذکر عبدالجلال ایری به وزیر جهاد کشاورزی: لزوم بررسی فوری علت مرگ و میر دام‌های روستاییان در استان گلستان به علت کمبود نهاده‌های دامی

- تذکر محمد مولوی به وزیر ورزش و جوانان: ضرورت برنامه‌ریزی در راستای محرومیت‌زدایی و توسعه امکانات ورزشی در مناطق کم برخوردار و فعال شدن تیم‌ها و باشگاه‌های ورزشی در این مناطق و نیز ضرورت تدوین برنامه راهبردی توسعه ورزشی و اجرای طرح آمایش سرزمین در ساخت و سازهای ورزشی و نهایتا ضرورت تدوین برنامه عملیاتی جهت تقویت، توسعه امکانات و تسهیلات ورزشی بانوان و استقلال ورزشی بانوان در تمام موارد به خصوص تربیت مدیر، مربی، داور و سرمربی./خانه ملت

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها