شش توصیه مهم رئیس دولت اصلاحات به اصلاح‌طلبان

کد خبر: 1132131

بیستمین کنگره حزب مردم‌سالاری با شعار «احیای اعتماد عمومی، لازمه مشارکت حداکثری» و با پیام سیدمحمد خاتمی که در آن شش کار مهم اصلاح‌طلبان برشمرده شده، آغاز شد.

شش توصیه مهم رئیس دولت اصلاحات به اصلاح‌طلبان

 بیستمین کنگره حزب مردم‌سالاری با شعار «احیای اعتماد عمومی، لازمه مشارکت حداکثری» و با پیام سیدمحمد خاتمی که در آن شش کار مهم اصلاح‌طلبان برشمرده شده، آغاز شد. در بخش‌هایی از پیام خاتمی آمده است: «جامعه‌ ما در عرصه حیات اجتماعی درگیر بحران‌های بزرگی است که بخشی از آن ناشی از فشارهای ظالمانه‌ای است که از بیرون به ملت ما تحمیل شده است و بخش دیگر نتیجه اشکالات ساختاری و رویکردی است و این بخش از‌جمله در کارگر‌ افتادن مشکلات بیرونی مؤثر بوده است.

همچنین در این پیام مطرح شد: «اینک که بخش‌هایی از جامعه چون اصلاح‌طلبان احساس می‌کنند که از حوزه قدرت رسمی بیرون رانده شده‌اند و مهم‌ترین ابزار بروز و استقرار حاکمیت ملی یعنی صندوق رأی از کار افتاده یا از آنان (یعنی از ملت) گرفته شده است، چند کار مهم پیش‌رو دارند: 1- بازنگری در اوضاع و احوال خود، شناخت و بررسی مشکلات و نارسایی‌هایی که داشته‌اند و موانعی که پیش‌روی‌شان بوده است. 2- تلاش برای احیای نقش صندوق [رأی] و بازگرداندن آن به جایگاه واقعی‌اش با همه روش‌های مسالمت‌آمیز. 3- تلاش گسترده برای روشن‌کردن افکار عمومی که یکی از پایه‌های مهم قدرت و اقتدار واقعی است و تقویت نقش نمایندگی خود از جامعه و افکار عمومی با درک درست مطالبات آن و البته همسوکردن آن با واقعیت‌ها و امکانات کشور و دفاع از مطالبه‌گری جامعه. 4- حرکت به‌سوی ایجاد یک تفاهم ملی بر مبنای مصالح عمومی و امنیت جامعه از همه جهات. 5- شناخت دقیق آسیب‌ها فارغ از دید جناحی و تلاش برای دستیابی به راهکارهایی برای دفع و درمان آنها و تنظیم برنامه‌هایی که تأمین‌کننده مصالح ملی است و آسان‌تر و ارزان‌تر به نتیجه می‌رسد و عرضه آن به دست‌اندرکاران اداره امور و کمک به اجرای درست آنها و نیز قرار‌دادن آن در اختیار افکار عمومی.

6- در وضعیت و موقعیت کنونی دلبستگان به اصل نظام و خواستاران عزت ملت و سربلندی کشور که داعیه اصلاح‌طلبی دارند، با توجه به تنگناها و مشکلات و موانع راهی جز حرکت متحدِ جبهه‌ای در عین تقویت فعالیت‌های حزبی و اصلاحات تشکیلاتی ندارند»./ شرق

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها