رئیس قوه قضائیه: تولید اولویت کشور است

کد خبر: 1116743

رئیس قوه قضائیه، تولید، اقتصاد و اشتغال را از مباحت دارای اهمیت برای کشور دانست و گفت: برای استقلال و امنیت کشور باید این دو مسأله را به صورت جدی دنبال کنیم.

رئیس قوه قضائیه: تولید اولویت کشور است

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای صبح پنج شنبه در نشست فعالان اقتصادی با گلستان اظهارکرد: دشمن بعد از تجربه جنگ نظامی و تبلیغاتی فشارش را بر جنگ اقتصادی گذاشته است.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: گمان دشمن این است که می تواند صبر مردم را لبریز کند و آنچه را که از جنگ نظامی و تبلیغاتی به دست نیاورده، در این بخش می تواند به دست آورد.

محسنی اژه ای اضافه کرد: تولید، اقتصاد و اشتغال از مباحت دارای اهمیت بوده که برای استقلال و امنیت کشور باید آن را دنبال کرده و جزو اولویت ها بدانیم.

وی ادامه داد: اگر از چند سال قبل نسبت به تولید داخلی و جهش تولید تمهیدات لازم را می داشتیم و حمایت از تولیدات داخلی می کردیم و در رفع موانع آن می کوشیدیم و زمینه صادرات را فراهم می کردیم دشمن امروز اینگونه امید به شکست مان نبسته بود؛ باید امید دشمن را ناامید کنیم.

رئیس قوه قضائیه گفت: باید شعار به عمل تبدیل شود و اگر به شرف و عزت کشور می اندیشیم امروز باید اولویت اول ما تولید باشد.

محسنی اژه ای بیان کرد: برخی تصمیمات کلی در تهران گرفته می شود اما با توجه به ویژگی های خاص باید برخی تصمیمات در داخل استان ها اخذ شود.

وی عنوان کرد: بنده پیشنهاد می کنم کارگروه مشترک محدود اما جامع با حضور نمایندگان مجلس، نماینده ای از طرف نماینده ولی فقیه در استان، نماینده ای از طرف دولت، نمایندگانی از طرف رییس دادگستری و دستگاه های نظامی و اطلاعاتی و مردم، صنعت و کشاورزی از هفته آینده تشکیل و مشکلات را بررسی کند تا مشکلاتی مانند پتروشیمی استان را احصا کرده و بررسی کنند.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: نظر آن کارگروه به دستگاه های مربوطه ارجاع شده و بنده قول می دهم نظر این کارگروه مشترک را در قوه قضاییه پیگیری کنم.

وی گفت: علی رغم برخورداری استان از تنوع آب و هوایی مانند جنگل، دشت حاصلخیر، ساحل، جلگه کوه و دامنه وضعیت اقتصادی استان مناسب نیست.

محسنی اژه ای اظهار کرد: با توجه به ظرفیت های استان وضع موجود باید تغییر کند تا تحولی در گلستان ایجاد شود.

رئیس قوه قضائیه با بیان این نکته که تحول با شعار انجام نمی شود، افزود: اما تحول بدون کمک مردم هم میسر نخواهد شد.

وی اضافه کرد: صنعت پتروشیمی هم در کارگروه فوق مطرح شود و مشکل حقوقی اجرایی و فنی آن بررسی شود پس از آن هر آنچه کارگروه تصویب کرد از طریق قوه قضایبه پیگیری می شود.

محسنی اژه ای بخشی نگری را باعث ضایع شدن حق مردم دانست و افزود: با دیدگاه جمعی نگری تمام جوانب سنجیده می شود و موفق تر تصمیم گیری خواهد شد.

رییس قوه قضاییه اضافه کرد: صراحت کلام نخبگان برای نقد وضعیت موجود و راهکار در راستای حل مشکلات کمک کننده دولت، مجلس و قوه قضایبه خواهد بود.

وی با بیان این مطلب که اتحادیه، صنوف و بخش خصوصی فعال شوند، خاطرنشان کرد: این اصناف سران قوه را به لحاظ هم فکری کمک کنند و از طرفی کسانی که صاحب تجربه هستند به میدان بیایند و تجربیات خود را به اشتراک بگذارند./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها