تصویب قانون محدودیت ویزا فاز جدیدی از تحریم‌ است

کد خبر: 474944

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس بر ضرورت موضع‌گیری قاطع وزارت خارجه نسبت به تصویب قانون محدودیت ویزایی آمریکا تأکید کرد و گفت: تصویب این قانون فاز جدیدی از تحریم‌ها علیه ایران است.

تسنیم: سید حسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب قانون محدودیت ویزایی آمریکا علیه ایران، اظهار داشت: تصویب این قانون و امضای آن توسط رئیس‌جمهور آمریکا به‌نوعی فاز جدیدی از تحریم‌ها علیه ایران است.
وی ادامه داد: این یک رفتار خصمانه و خبیثانه علیه جمهوری اسلامی ایران است، زیرا در افکار عمومی جهان به گونه‌ای وانمود می‌شود که گروه‌های تروریستی در ایران فعالیت می‌کنند و ما پرورشگاه تروریست در منطقه و جهان هستیم.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه وزارت خارجه باید در خصوص این اقدام آمریکا واکنش تندی نشان دهد، گفت: ما اکنون نیازمند سرعت عمل در این زمینه هستیم. دست لازم است در اولین اقدام کمیسیون نظارت بر برجام در دولت به مجریان برجام ابلاغ کند تا فعلاً از اجرای آن خودداری کنند تا تکلیف روشن شود. متأسفانه اوباما مصوبه کنگره را در این زمینه امضاء کرده و به همین خاطر باید سرعت عملمان را بالا ببریم.
نقوی حسینی تصریح کرد: طرف آمریکایی اگر بر برجام معتقد بود دیگر تحریم جدیدی را وضع نمی‌کرد که وزیر امور خارجه آمریکا در نامه‌ اخیر خود اعلام کند "ما می‌توانیم از طریق دیگری راه تحریم‌ها را بازکنیم"؛ رفتار تناقض گونه مسئولان آمریکایی بشدت نگران‌کننده است.
وی افزود: اگر تحریم‌ها تعلیق و یا متوقف شوند اما به علت محدودیت‌های ویزایی، شهروندان کشورها نتوانند سفر کنند و سرمایه‌گذاران نیز نتوانند در کشور فعالیت اقتصادی داشته باشند و یا اینکه شرکت‌ها، سرمایه‌گذارها و نهادهای اقتصادی ما متقابلاً نتوانند به این کشورها سفر کنند بنابراین لغو و یا توقف تحریم‌ها بی‌فایده است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بار دیگر با تأکید بر اینکه وزارت خارجه باید صریح و شفاف به 1+5 و شورای امنیت سازمان ملل اعلام کند که تصویب چنین طرحی برخلاف روح برجام است، هرگونه برخورد انفعالی را در این زمینه محکوم و تصریح کرد: اینکه ما تنها بگوییم یک حرکت را محکوم می‌کنیم و این قانون خوبی نیست برخورد انفعالی کرده‌ایم و این برخلاف برجام است و باید وزارت امور خارجه دراین‌باره موضع قاطع و صریحی بگیرد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها