تلاش کردم یک نفر به مجموعه اضافه نشود

کد خبر: 447733

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت تخصیص اعتبارات استانی به‌ آموزش و پرورش گفت: در سال‌های گذشته سهم بودجه آموزشی از بودجه عمرانی کم بوده که درخواست داریم این اعتبارات افزایش یابد.

فارس: علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در نشست استانداران که صبح امروز در وزارت کشور برگزار شد با اشاره به ضرورت افزایش اعتبارات استانی به آموزش و پرورش گفت: در سال‌های گذشته سهم بودجه آموزشی از بودجه عمرانی کم بوده است که درخواست دادیم این اعتبارات استانی افزایش یابد.
وی ادامه داد: ما آمادگی داریم به هر میزانی که استانداران بودجه استانی را افزایش دهند اعتبارات ملی را افزایش دهیم تا تغییر در فضای آموزش و پرورش ایجاد شود.
فانی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: تا دو روز گذشته بیش از 12 میلیون دانش‌آموزان در شبکه سناد ثبت نام کرده‌اند و پیش‌بینی ما این است که این تعداد به 13 میلیون 200هزار نفر برسد.
وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد:‌ آمارها نشان می‌دهد نسبت به سال گذشته 400هزار نفر افزایش ثبت‌نام داشتیم و امسال قریب به 980هزار نیروی انسانی در آموزش و پرورش و 105هزار مدرسه در 750 منطقه آموزش و پرورش تحت پوشش قرار خواهد گرفت.
فانی تصریح کرد: از فروردین تا مهر امسال 13 هزار مدرسه با 8 هزار کلاس و 350هزار دانش‌آموز اضافه می‌شود.
وی با بیان اینکه تا کنون 130 میلیون جلد کتاب در حال توزیع است، خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این بوده است که به آسیب‌شناسی مدیریت آموزش و پرورش بپردازیم چرا که مهمترین رکن نظام تعلیم و تربیت معلم است و تحول در آموزش و پرورش به معنای تحول در منابع و نیروی انسانی است.
وی با اشاره به گفته رئیس جمهور مبنی بر اینکه ستون فقرات آموزش و پرورش معلم است، خاطرنشان کرد:‌ هرچقدر در جهت افزایش تأمین و انگیزه معلمان کار انجام دهیم باز هم کم است و سیاست اولیه آموزش و پرورش ساماندهی و بهسازی است.
فانی خاطرنشان کرد:‌ در سال نودو سه 25 هزار نفر بازنشسته شده‌اند و امسال نیز 38هزار نفر به سن بازنشستگی می‌رسند. از زمانی که من به این مجموعه آمده‌ام تلاش کردم تا یک نفر به مجموعه اضافه نشود تا بتوانیم بهتر در جهت توازن و توزیع مجدد نیروی انسانی گام برداریم.
وی با بیان اینکه با ساماندهی نیروی انسانی هزار میلیارد صرفه‌جویی کرده‌ایم تصریح کرد: این رقم صرف خود وزارت آموزش و پرورش شده است.
فانی در ادامه سخنان خود به سیاست‌های آموزش و پرورش نظیر سیاست مشارکت در آموزش و پرورش پرداخت و خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش با گستردگی بسیاری که در حوزه‌های مختلف دارد، اداره آن از توان یک وزارتخانه خارج است و هیچ وزارتخانه‌ای نمی‌تواند آن را بر دوش بکشد و ما تلاش کردیم با توسعه مشارکت این امر را حل کنیم.
فانی با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌های بسیاری را با ارگان‌های دیگر امضا کردند، تصریح کرد: آثار خوبی را در این زمینه شاهد بودیم و برای مثال در گذشته هشت و نیم درصد دانش‌آموزانمان در مدارس غیردولتی درس می‌خواندند اما تا به امروز قریب 12 درصد از دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی درس می‌خوانند و این قریب به یک و نیم برابر شده است که باید به این سمت برویم و مردم احساس کنند که در آموزش و پرورش حضور دارند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها