۵ خاصیت برتر انبه برای سلامتی بدن

کد خبر: 690354

میوه انبه حاوی اسید اسکروبیک، کارتنوئیدها، پلی‌فنل‌ها و ترپنوئیدهایی است که از بدن در مقابل سرطان‌های پروستات، خون (لوسمی)، روده بزرگ و پستان محافظت می‌کند.

۵ خاصیت برتر انبه برای سلامتی بدن
سرویس سبک زندگی فردا : انبه یکی از میوه‌های خوشمزه و آبدار است که خوردن آن مزایای بسیاری برای بهداشت و سلامت جسمانی دارد و برخی از ویتامین‌ها و مواد مغذی لازم برای بدن را تامین می‌کند. این میوه گرمسیری دربردارنده بیش از ۲۰ ماده معدنی و ویتامین متفاوت است که مصرف آن را با مزایای بسیاری توام کرده است. در ادامه این مطلب را به نقل از سلامت نیوز بخوانید.
۵ خاصیت برتر «انبه» برای حفظ سلامتی بدن
۱. اثر محافظتی در برابر ابتلا به سرطان
میوه انبه حاوی اسید اسکروبیک، کارتنوئیدها، پلی‌فنل‌ها و ترپنوئیدهایی است که از بدن در مقابل سرطان‌های پروستات، خون (لوسمی)، روده بزرگ و پستان محافظت می‌کند. بر اساس گزارشی که از سوی محققان دانشگاه ای. اند. ام (A&M University) تگزاس منتشر شده، ترکیبات پلی‌فنولیک موجود در انبه توانایی کاهش استرس اکسیداتیو را در خود دارند. استرس اکسیداتیو می‌تواند منجر به بروز بیماری‌های مزمنی، چون سرطان شود.
۲. کمک به کاهش میزان کلسترول
انبه حاوی پکتین، فیبر و ویتامین C. است که معلوم شده در کاهش سطوح کلسترول خون اثرگذار است.
۳. ارتباط با هضم بهتر و بهبود گوارش
مصرف این میوه برای کمک به هضم غذا توصیه شده است. فیبر موجود در آن از ابتلا به یبوست جلوگیری می‌کند و علاوه بر این، حاوی برخی از آنزیم‌های گوارشی و کمک‌کننده به هضم، همچون مانگیفرین، کتچول اکسیداز و لاکتاز است که پروتئین را تجزیه می‌کنند و از این طریق سبب هضم و بهبود عملکرد دستگاه گوارش می‌شوند.
۴. اثر مفید در حفظ سلامت چشم
به طور تقریبی، یک فنجان انبه حاوی ۲۵ درصد ویتامین A. است که تامین روزانه آن برای بدن از سوی متخصصان توصیه شده است. ویتامین آ، باعث بهبود سلامت چشم و بینایی می‌شود. در واقع این ویتامین برای عملکرد مطلوب شبکیه چشم ضروری است. این ویتامین همچنین به حفظ سلامت غشاهای مخاطی چشم کمک می‌کند و بدین گونه باعث محافظت از قرنیه و سطح چشم شده، جلوی خشکی چشم‌ها را می‌گیرد.
۵. بهبود کارکرد دستگاه ایمنی بدن
میوه انبه دربردارنده بیبش از ۲۵ نوع کاروتنوئید، ویتامین C. و ویتامین A. است که به سیستم ایمنی بدن در راه پیشگیری از ابتلا به انواع بیماری‌ها یاری می‌رساند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها