با تغییر یکی از عادات روزانه‌تان لاغر شوید

کد خبر: 555731

به جای روش «همه‌چیز یا هیچ‌چیز» یک یا دو تغییر ساده در زندگی روزمره‌تان ایجاد کنید. بسیاری از رژیم‌های غذایی آنقدر سخت و پیچیده‌است که رعایت‌شان اراده قوی می‌خواهد و اشخاص برای لاغر شدن و لاغر ماندن باید مدت طولانی از خیر بسیاری از علایقشان بگذرند. خب در بیشتر مواقع این کار نشدنی‌ست. اما اگر یک یا دو عادت روزانه را تغییر دهید، به راحتی می‌توانید به آن تصمیم پایبند بمانید و البته وزنتان را هم به عدد دلخواه برسانید.

با تغییر یکی از عادات روزانه‌تان لاغر شوید
سرویس سبک‌زندگی فردا:

به جای روش «همه‌چیز یا هیچ‌چیز» یک یا دو تغییر ساده در زندگی روزمره‌تان ایجاد کنید. بسیاری از رژیم‌های غذایی آنقدر سخت و پیچیده‌است که رعایت‌شان اراده قوی می‌خواهد و اشخاص برای لاغر شدن و لاغر ماندن باید مدت طولانی از خیر بسیاری از علایقشان بگذرند.

خب در بیشتر مواقع این کار نشدنی‌ست. اما اگر یک یا دو عادت روزانه را تغییر دهید، به راحتی می‌توانید به آن تصمیم پایبند بمانید و البته وزنتان را هم به عدد دلخواه برسانید. طی تحقیقات انجام شده افرادی که با همین تغییر در یک یا دوعادت روزانه سعی در لاغر شدن داشته‌اند در طی سه ماه تا یک‌سال وزنی حدود ۱۱ تا ۲۵ کیلوگرم را از دست داده‌اند.
غذاهای رستورانی
۱. از تعداد رستوران رفتن‌ها کم کنید
اگر یکی از تفریحات پرکاربرد در زندگی شما رستوران رفتن است و در ماه بیش از ۴ بار غذای آماده مصرف می‌کنید، لازم است در این عادت کمی تجدید نظر کنید.
در گام اول تعداد دفعال رستوران رفتن‌تان را کمتر کنید و در گام بعدی غذاهایی که سفارش می‌دهید را از دسته کبابی‌ها یا سالاد انتخاب کنید. مصرف غذاهای آماده سرخ‌شده و چرب برای سلامتی خطر جدی دارد و البته باعث اضافه وزن هم می‌شود.
غذای کبابی و سالاد
۲.صبحانه را جدی بگیرید
اغلب ما با بهانه‌هایی مثل «وقت‌ندارم» «دیرم شده» «حالش رو ندارم» صبحانه خوردن را کنسل می‌کنیم و به جای آن تنقلات و ریزه‌خواری می‌کنیم.
در حالی که صبحانه خوردن یکی از اصول سلامتی‌ست. پس حتما و همیشه صبحانه بخورید و دقت کنید صبحانه‌تان ترکیبی از پروتئین و غلات باشد و حتما ۳۰۰ کالری داشته باشد. با میل صبحانه کامل میل شما به تنقلات کاش می‌یابد و به راحتی وزن کم‌ می‌کنید.
صبحانه
۳.ورزش کردن آنقدرها هم سخت نیست
در هرزمان که چند ثانیه وقت دارید کمی ورزش کششی انجام دهید. مثل زمان پخش آگهی بازرگانی یا زمان‌هایی که منتظر هستید قهوه یا چایی‌تان آماده شود، چند ورزش کششی و سریع انجام دهید، کم‌کم این چندثانیه‌ها تبدیل به عادت روزانه شما می‌شود و در کم‌کردن وزن به شما کمک می‌کند.
نرمش روزانه
۴.خانه را پاک‌سازی کنید
محل نگه‌داری خوراکی‌ها و تنقلات را از هرمدل چیپس و پفک پاک‌سازی کنید و آن را با خوراکی‌های سالم مثل تخمه آفتاب‌گردان، آجیل خام، نخودچی و کشمش، انجیر و گردو جایگزین کنید.
تنقلات سالم
۵.سالم تفریح کنید
زمانی که می‌خواهید با دوستانتان قرار ملاقات بگذارید، محل مورد نظرتان را به جای رستوران، در یک پارک قرار دهید و به جای خوردن خوراکی‌های سرخ‌شده و چرب، کمی پیاده راه بروید، ورزش کنید و بازی‌های حرکتی انجام دهید. این‌طور با یک تیر دو نشان بزنید، هم دوستانتان را ببینید و هم به کاهش وزن و سلامتی‌تان کمک کنید.
سالم تفریح کنید
۶.برای خودتان انگیزه ایجاد کنید
یک لباس خوب و دوست داشتنی برای ورزش کردنتان تهیه کنید و لیستی از موسیقی‌های انرژی‌زا برای حین ورزش آماده کنید. در این شرایط بیشتر به ورزش کردن میل خواهید داشت و زمان طولانی‌تری ورزش می‌کنید.
۷.سبزیجات را به وعده‌های غذایی‌تان اضافه کنید
مدل‌های متنوع و زیادی برای اضافه کردن سبزیجات به وعده‌های غذایی وجود دارد. برای مثال انواع سالاد، سبزی خوردن، سبزی‌جات آب‌پز یا کبابی، ... این کار باعث می‌شود احساس سیری طولانی‌تری داشته باشید و از ریزه‌خواری جلوگیری می‌کند. به کمک همین روش ساده و خوش‌مزه به راحتی وزنتان را تحت کنترل خودتان دربیاورید.
سبزیجات
۸.با هوس فست‌فود مبارزه جدی نکنید
زمانی که میل زیادی به فست فود پیدا می‌کنید خیلی واضح و محکم با هوس‌تان مبارزه نکنید، اما یک غذای کوچک و کم حجم سفارش دهید. این‌طور زمان طولانی‌تری می‌توانید به رژیم‌تان پایبند باشید و راحت‌تر وزنتان را متعادل کنید.
فست فود کم حجم و کوچک
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها