کجا برویم، چه ببینیم، بخوانیم و بشنویم

کد خبر: 405064

در این هفته 5 خواندنی، 2 دیدنی و دو شنیدنی را به شما پیشنهاد داده ایم.

کجا برویم، چه ببینیم، بخوانیم و بشنویم

چه بخوانیم؟

پنج شنبه فیروزه‌ای

چندروزی است که رمان دینی «پنجشنبه فیروزه‌ای»، نوشته سارا عرفانی، در ویترین کتابفروشی‌ها قرار گرفته است. موضوع این کتاب ماجرای سفر زیارتی چند دختر دانشجو به مشهد مقدس است که در طول اثر با دیدگاه‌های مختلف آنها نسبت به مسائل زندگی آشنا می‌‌شویم. داستان دو راوی دارد: دختر و پسری که چندسالی است قصد دارند با یکدیگر ازدواج کنند اما به واسطه پاره‌ای مشکلات، چنین امکانی برایشان فراهم نشده است. پنجشنبه فیروزه ای یک رمان به شدت امروزی است که در عین حال توانسته به خوبی دیدگاه های دینی نسبت به زندگی را به تصویر بکشد. این کتاب در 376 صفحه با قیمت 21000 تومان توسط انتشارات نیستان منتشر شده است.

از اینجا بخرید.

آبنبات هلدار

این کتاب که سال گذشته منتشر شد هفته گذشته در جشنواره ادبی شهید غنی‌پور توانست جایزه کتاب سال را از آن خود کند. آبنبات هلدار که به قلم مهرداد صدقی نگارش یافته روایتی طنزآلود از یک خانواده بجنوردی است که پسر بزرگشان به اسارت گرفته شده و «محسن»، پسر کوچک خانواده و راوی داستان، تحت تأثیر این ماجرا به تدریج از کودکی فاصله گرفته و بزرگ می‌شود. بیان صمیمانه و طنزآلود، حال و هوای بجنورد دهه شصت و روزهای جنگ در کنار گفتگوهایی که با لهجه شیرینی خراسان شمالی نگارش یافته‌اند آن را به متنی خواندنی تبدیل کرده‌اند. این کتاب در 416 صفحه و با قیمت 14900 تومان به بازار نشر عرضه شده است

از اینجا بخرید.

سرزمین من

این شماره از مجله ایران‌شناسی و سفر «سرزمین من» همانند سال‌های گذشته به سفرهای نوروزی اختصاص یافته است. در این شماره 1100 جاذبه گردشگری ایران در قالب 8 جغرافیا معرفی شده است. در هر جغرافیا، علاوه بر مناطق دیدنی و آثار تاریخی، اطلاعات کافی در مورد امکانات اقامتی، وسایل حمل و نقل، جاده ها و خوراک و سوغات نیز گردآوری شده است. همچنین در صفحات پایانی مجله می توانید با نکات لازم و ضروری سفر آشنا شوید. یکی از نقاط قوت این شماره، تهران محور نبودن است و یکصد مسیر سفر پیشنهاد شده لزوما از پایتخت آغاز نمی‌‌شود! سرزمین من در 260 صفحه تمام رنگی با قیمت 9000 تومان روی پیشخوان روزنامه فروشی‌ها قرار گرفته است.

همشهری داستان

شماره نوروزی همشهری داستان آخرین پیشنهاد ما در بخش خواندنی هاست که در 408 صفحه با قیمت 8000 تومان منتشر شده است. همشهری داستان مطابق رسم سال‌های گذشته، یک کتاب صوتی نیز به شماره نوروزی خود ضمیمه کرده است. در این کتاب صوتی، مسعود فروتن، محمد صالح علا، رضا فیاضی، جعفر مدرس صادقی، حبیبه جعفریان، علیرضا شجاع نوری و جمعی دیگر، آثار خود را با صدای خودشان قرائت کرده اند.

چه ببینیم؟

روباه

«روباه»، سیزدهمین ساخته سینمایی بهروز افخمی، یکی از پنج اکران نوروزی سال آینده است که به موضوع ترور دانشمندان هسته ای ایران می‌پردازد. روباه یک فیلم پلیسی - جاسوسی است که به خوبی از جذابیت‌های این ژانر بهره گرفته است. لوکیشن‌های متنوع، صحنه‌های تعقیب و گریز و ریتم خوب فیلم که مخاطب را به هیچ‌وجه خسته نمی‌کند، از نقاط قوت روباه است. فیلم روباه با بازی حمید گودرزی، بابک حمیدیان، مرجان شیرمحمدی و آرش مجیدی در گروه سینمایی فرهنگ به نمایش در آمده است.

ایران برگر

«ایران برگر»، کمدی ساخته مسعود جعفری جوزانی، از آثار راه‎‌یافته به بخش سودای سیمرغ جشنواره سی و سوم فیلم فجر، داستان فتح الله خان و امرالله خان است که بر سر انتخابات شورای روستا به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. جوزانی تلاش کرده است با نمادسازی، تصویری از اخلاق انتخاباتی‌ چندسال اخیردر کشورمان را به نمایش بگذارد. علی نصیریان، گوهرخیراندیش، محسن تنبانده، احمد مهران‌فر، حمید گودرزی و سحر جعفری جوزانی در کنار تعداد نسبتا زیادی از بازیگران دیگر در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند. اگر قصد دارید به همراه خانواده دقایقی بخندید ایران برگر را از دست ندهید.

چه گوش بدهیم؟

قطره های باران

آلبوم «قطره های باران» که بهمن ماه گذشته عرضه گردید حاصل همکاری علیرضا قربانی و گروه شمس است . علیرضا قربانی در این آلبوم اشعاری از مولانا، محمدعلی بهمنی و پرتوی کرمانشاهی را خوانده است و در آهنگسازی قطعات این آلبوم از سازهای کلاسیک غربی و سازهای ایرانی استفاده شده است.

از اینجا بخرید.

مستور و مست

آخرین ساخته همایون شجریان که از بیستم اسفند ماه به بازار عرضه شد «مستور و مست» نام دارد. آهنگ سازی این آلبوم توسط ژانو باغومیان، موسیقی دان ایرانی-آمریکایی، انجام شده و مؤسسه هنر پارسه آن را منتشر ساخته است. این آلبوم دارای هفت قطعه برگرفته از اشعار حافظ، ‌مولانا و عطار و یک قطعهٔ بی‌کلام است. حال و هوای قطعات عرفانی و حماسی است و از ترکیب موسیقی ایرانی و غربی بهره گرفته شده است.

از اینجا بخرید.

کجا برویم؟

مجتمع فروشگاهی حجاب اسلامی گل یاس

اگر در روزهای پایانی سال قصد خرید دارید پیشنهاد ما بازدید از مجتمع پوشاک ایرانی اسلامی گل یاس است. این فروشگاه که حدود سه ماه پیش در چهار طبقه راه‌اندازی شده مجموعه‌ای از غرفه‌هاست که در اختیار تولیدکنندگان و طراحان پوشاک اسلامی قرار گرفته اند. در این مجموعه از عرضه پوشاک تنگ و پوشاکی که نوشته ها و علایم نامناسبی دارند خودداری شده است و در عین حال تنوع زیادی در مدل‎ها به چشم می‌خورد. کالاهای عرضه شده در گل یاس تنها به پوشاک محدود نمی‌شود و می توانید مواد غذایی، لوازم خانگی و تزئیناتی که تولید ایران هستند را نیز خریداری نمایید.

گزارش برنامه در شهر را اینجا ببینید.

گزارش سایت فرهنگ نیوزدر این باره را اینجا بخوانید.

نشانی : بزرگراه آزادگان، شهرک راه‌آهن، بلوار کوهک

ترنجستان بهشت

اگر قصد دارید به مناسبت نوروز برای دوستان یا اقوام خود هدیه ای تهیه کنید پیشنهاد ما ترنجستان بهشت است. این فروشگاه با زیربنایی بیش از 1300 متر که چند ماهی است افتتاح شده لقب بزرگترین کتاب فروشی ایران را دارد. اما عرضه محصولات در این فروشگاه به کتاب محدود نمی شود. لوازم التحریر با طرح های ایرانی-اسلامی، صنایع دستی، اسباب بازی و پوشاک با طرح های سنتی از دیگر محصولات عرضه شده در این فروشگاه است.

نشانی: خیابان دکتر شریعتی، بالاتر از حسینیه ارشاد، رو به روی بیمارستان کودکان مفید، نبش خیابان بهشت آسا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها