مهد‌هایی که باید از آن‌ها ترسید

کد خبر: 910258

مدیرعامل کانون توسعه و همیاری مهد کودک کشور گفت: هیچ آماری از تعداد مهد‌های غیرمجاز وجود ندارد که ما آن‌ها را ارائه دهیم فقط می‌دانیم ۱۴ ارگان متخلف داریم که جواز غیرمجاز صادر می‌کنند.

مهد‌هایی که باید از آن‌ها ترسید

خبرگزاری فارس، فاطمه دعایی در رابطه با مهد‌های غیرمجاز گفت: هیچ قانونی حاکم بر فعالیت مهد‌های غیرمجاز وجود ندارد که بخواهد ناظر بر کیفیت و نحوه برنامه‌ریزی و عملکردشان باشد در نتیجه هیچ آماری از تعداد مهد‌های غیرمجاز وجود ندارد که ما آن‌ها را ارائه دهیم فقط ما می‌دانیم چند ارگان متخلف داریم تعداد آن‌ها حدود ۱۴ ارگان که جواز غیرمجاز صادر می‌کنند، ولی هیچ کدام آمار رسمی فعالیت ارائه نکردند که اشراف داشته باشیم.

وی افزود: از طرفی در رابطه با اینکه واژه کم‌کاری در ارتباط با پیگیری و مقابله با مراکز غیرمجاز به بهزیستی نسبت دهند درست نیست چراکه سازمان اماکن وظیفه‌اش است این است که نظر قوه قضاییه را اجرا کند یعنی قاضی رأی بدهد و اماکن اجرا کند. ما خودمان که مجری قانون هستیم شورای عالی انقلاب فرهنگی در دهه ۶۰ بهزیستی را تنها مرجع برای صدور مهد‌های کودک مشخص کرده است.

مدیرعامل کانون توسعه و همیاری مهد کودک کشور گفت: آخرین قانونی که مصوب مجلس شد و از مسیر شورای نگهبان هم عبور کرد قانون تأسیس مدارس غیردولتی آموزش و پرورش است که با کلی پیگیری و ارائه دلایل الان در تبصره ۲ ماده ۲ قانون تأسیس مدارس غیردولتی آموزش و پرورش گنجانده شده که تنها مرجع صدور جواز برای مهد‌های کودک سازمان بهزیستی است.

دعایی در مورد نحوه برخورد بهزیستی به عنوان مرجع صدور جواز مهد‌ها گفت: زمانی که قدم‌های اولیه مراکز غیرمجاز برداشته می‌شد بهزیستی از آن قدرت خودش درست استفاده نکرد، قوی برخورد نکرد وقتی تعداد کمی مهد غیرمجاز شروع به کار کردند دیدند که مشکلی رخ نمی‌دهد شاید اگر آمار دقیق از این مهد‌های غیرمجاز وجود داشته باشد نحوه برخورد بهزیستی هم متفاوت شود.

وی ادامه داد: مهد کودک تنها اسمش مهد کودک است فضا‌هایی است که از مسیر قانونی عبور کرده از چندین فیلتر به سختی عبور کرده و موفق به دریافت جواز از تنها مرجع قانونی کشور شده است که آن هم بهزیستی است.

مدیرعامل کانون توسعه و همیاری مهد کودک کشور گفت: از طرفی مهد کودکی که نام بهزیستی را روی تابلو دارند یعنی مراکزی هستند که از مسیر نظارتی درست عبور کرده و اینجاست والدین باید خیلی دقت کنند، چون بهزیستی اصلا در این رابطه قوی عمل نمی‌کند و والدین می‌توانند مهد‌هایی که تابلوی بهزیستی را ندارد انتخاب نکنند و بترسند از جایی که نظارتی بر آن نمی‌شود.

دعایی افزود: این درحالی است که تعداد مهد کودک‌های مجاز زیاد است و فقط والدین باید اشراف و آگاهی پیدا کنند که مهد کودک کدامش مجاز است.

وی افزود: شهرداری یکی از این متخلفان است یکی از این ۱۴ تا سازمان متخلف است، بهزیستی باید خودش را دریابد آن همه قدرت قانونی که دستش است را نگاه کند. معاونت امور اجتماعی، دفتر کودکان بهزیستی کشور در استان‌ها پیگیر ماجرا باشند و هر کسی کار خودش را درست انجام دهد، باید این فکر را کنیم که نیازی به کمک برخی سازمان‌ها نداریم ما خودمان اطلاع‌رسانی را از امروز شروع کنیم و از فضا‌های اطلاع‌رسان استفاده و حمایت کنیم.

مدیرعامل کانون توسعه و همیاری مهد کودک کشور گفت: این بحث خیلی حساس است، اگر بحث آموزش قبل از دبستان در هر کشوری جدی گرفته شود چراکه در ۲۰ سال آینده ما کشور دیگری خواهیم داشت به مراتب عالی‌تر، به همین دلیل دولت، شورای فرهنگی و نهاد‌های مسئول باید به وظایف خود عمل کنند.

دعایی گفت: من از سازمان بهزیستی و رسانه این انتظار را دارم که به خانواده‌ها اطلاع رسانی شود و بدانند مهد‌هایی که تابلوی عنوان مهد کودک و آرم بهزیستی را دارد فقط فضای مناسب و ایمنی است، بقیه ایمن نیستند و از آن بترسند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها