تازه‌ترین هماهنگی مسئولان ایرانی و عراقی برای اربعین

کد خبر: 732364

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی ایران و مسئولان عراقی درباره آخرین همکاری‌ها برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم اربعین حسینی، تامین امنیت زائران، خدمات رسانی به زائران و تسهیل در عبور و مروز آنها از مرزها رایزنی و گفت‌وگو کردند.

خبرگزاری تسنیم: حسین ذوالفقاری؛ معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی روز گذشته در راس هیئتی متشکل از دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی، نمایندگان ستاد کل نیروهای مسلح ووزارت امور خارجه وارد عراق شد.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی که برای هماهنگی و پیگیری همکاری‌های دوجانبه از جمله در زمینه مراسم اربعین حسینی وارد عراق شد با تنی چند از مقامات و مسئولان این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

ذوالفقاری در جریان این سفر با وزیر کشور، وزیر دفاع و ریئس ستاد ارتش جمهوری عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

بررسی تحولات منطقه‌ای، مبارزه با تروریسم، بررسی روند همکاری‌های دو کشور برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم اربعین حسینی و تامین امنیت زائران و ایجاد تسهیلات و خدمات‌رسانی به زائران و تسریع و تسهیل در عبور زائران از مرزها، بخشهایی از محور مذاکرات طرفین بود.

همچنین مقامات ایرانی و عراقی بر جلوگیری از هرگونه تردد غیرمجاز زائران اربعین حسینی از مرزها تاکید کردند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی در جریان دیدار با مقامات عراقی تاکید کرد: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری، دولت و مردم عراق میزبان زائران هستند و صیانت دولت و مردم عراق برای ما مهم است.

ذوالفقاری تاکید کرد: ما مهمان شما هستیم واگر خدماتی ارائه می‌شود صرفا کمک کوچکی در مقابل خدمات مردم عراق به زائران اربعین محسوب می‌شود.

وزیر دفاع عراق نیز در دیدار با معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشورمان اظهار کرد:‌ داعش نفسهای آخر را می‌کشد وما مصمم به تامین حداکثری امنیت درمسیرهای تردد زائران هستیم.

در جریان این سفر مجید آقابابایی؛ مدیرکل امور مرزی وزارت کشور و دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی و نمایندگان ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت امور خارجه حسین ذوالفقاری را همراهی می‌کنند ؛ در جریان این دیدارها، مسجدی سفیر کشورمان در بغداد نیز حضور داشت.

گفتنی است، مسئولان وزارت کشور پیش‌تر درباره برگزاری مراسم اربعین حسینی یادداشت تفاهم‌نامه‌ای را به امضا رسانده‌اند؛ امسال قرار است زائران ایرانی از مرزهای شلمچه‌، چزابه، مهران و خسروی به عراق سفر کنند و داشتن روادید و پاسپورت نیز برای تمامی زائران الزامی خواهد بود.

پیش‌بینی می‌شود امسال شاهد رشد 10 درصدی زائران ایرانی در ایام اربعین حسینی باشیم و تعداد جمعیت زوار نزدیک به سه میلیون نفر شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها