نیرو‌های دموکراتیک سوریه: خروج نیرو‌های آمریکا خنجر از پشت به ماست

کد خبر: 904765

نیرو‌های دموکراتیک سوریه به تصمیم آمریکا برای خروج نیرو‌های خود از سوریه واکنش نشان دادند.

نیرو‌های دموکراتیک سوریه: خروج نیرو‌های آمریکا خنجر از پشت به ماست

خبرگزاری تسنیم: به نقل از رسانه‌های سوری، مرکز موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه به نقل از منابعی که آن‌ها را آگاه خوانده تاکید کرد که شخصیت‌های بلندپایه در گروه موسوم به نیرو‌های دموکراتیک سوریه "قسد" خروج نیرو‌های آمریکایی از سوریه را به منزله زدن خنجر از پشت به این نیرو‌ها و یگان‌های حمایت مردمی کرد می‌دانند.

مقامات بلندپایان گروه موسوم به نیرو‌های دموکراتیک سوریه خروج نیرو‌های آمریکایی از سوریه را خیانت به خون هزاران مبارزی دانستتند که در راه مبارزه با داعش کشته شده‌اند.

از سوی دیگر منابع کرد تاکید کردند که دولت آمریکا به مقامات بلندپایه نیرو‌های دموکراتیک سوریه اعلام کرده‌اند که واشنگتن قصد دارد نیرو‌های خود را به طور کامل از شرق فرات و منبج خارج کند.

این منابع گفتند که این اقدام آمریکا با واقعیت موجود تناقض دارد به گونه‌ای که طی چهل و هشت ساعت اخیر تجهیزات نظامی و لوجستیکی زیادی به پایگاه‌های نظامی در منبج و میدان‌های نفتی العمر رسیده است.

کاخ سفید لحظاتی قبل اعلام کرد که آمریکا خروج نیرو‌های خود از سوریه را آغاز کرده است.

این در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در حساب توئیتری خود نوشت که ما داعش را در سوریه شکست داده‌ایم.

پیش از این یک مقام مسئول در وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) امروز چهارشنبه گفته بود که ترامپ تصمیم به خروج از سوریه را با توجه به تمایلش که مدت‌هاست در ذهن دارد اتخاذ کرده است.

یک مقام دولت آمریکا نیز در مصاحبه با شبکه خبری‌ای بی سی نیوز تایید کرد که انتظار می‌رود ترامپ خروج نیرو‌ها از سوریه را اعلام کند. به گفته وی هنوز جدول خروج نیرو‌ها تنظیم نشده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها