مذاکرات سئول- پیونگ‎‏یانگ از المپیک زمستانی فراتر می‌‏رود

کد خبر: 769147

کره جنوبی ابراز امیدواری کرد در مذکراتی که فردا با کره شمالی خواهد داشت، علاوه بر المپیک زمستانی به امکان دیدار خانواده‌‏هایی که پشت مرزهای ۲ کشور گرفتار شده‎اند، پرداخته شود.

مذاکرات سئول- پیونگ‎‏یانگ از المپیک زمستانی فراتر می‌‏رود

خبرگزاری مهر: سئول به دنبال راهی است تا در مذاکراتی که فردا سه‌شنبه با پیونگ‌یانگ دارد، مقوله دیدار اعضای خانواده‌هایی که بعد از پایان جنگ شبه‌جزیره کره پشت مرزهای ۲ کشور گرفتار شده‌اند را نیز بگنجاند.

گفتنی است طرفین، هفته گذشته برای انجام مذاکره پیرامون اعزام هیأت ورزشی پیونگ‌یانگ به بازی‌های المپیک زمستانی کره جنوبی توافق کردند و قرار است این تصمیم فردا سه‌شنبه در دهکده مرزی «پانمونجوم» عملی شود.

این درحالی است که «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی دیروز یکشنبه اعلام کرد: شرایط باید در راستای عادی کردن روابط با کره جنوبی شکل داده شود.

وی در این‌باره گفت: زمان آن رسیده که تلاش‌های مردم کره به سوی پایان دادن به تنش‌ها در شبه جزیره پیش برود. تنها نباید به دنبال عادی سازی روابط میان ۲ کره بود بلکه باید میان ملت‌ها آشتی ایجاد کرد.

گفتنی است دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نیز پیشتر ابراز امیدواری کرده بود که گفتگوها میان کره شمالی و جنوبی فراتر از موضوع المپیک برود.

وی همچنین مدعی شد: این مذاکرات حاصل اِعمال فشارهای من هستند و امیدوارم مؤثر واقع شوند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها