واکنش دمشق به اقدام ترامپ درباره قدس

کد خبر: 756280

وزارت خارجه سوریه ضمن محکوم کردن تصمیم آمریکا برای انتقال سفارت خود به قدس، تأکید کرد که این تصمیم، تجاوز به فلسطین بوده و باعث آواره کردن ملت این کشور می‌شود.

واکنش دمشق به اقدام ترامپ درباره قدس

خبرگزاری فارس: در حالی که هشدارهای بین‌المللی و اسلامی درباره انتقال احتمالی سفارت آمریکا در سرزمین‌های اشغالی از تل‌آویو به بیت‌المقدس ادامه دارد، یک مقام آمریکایی از قصد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای اعلام این موضوع در سخنرانی روز چهارشنبه وی خبر داده است.

در واکنش به این مسئله، یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه تأکید کرد که دمشق شدیدا تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای انتقال سفارت این کشور به قدس اشغالی و به رسمیت شناختن آن به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر اسرائیل را محکوم میکند.

وزارت خارجه سوریه تأکید کرد که این تصمیم، تجاوز به فلسطین بوده و باعث آواره کردن ملت این کشور میشود.

خبرگزاری سانا به نقل از این مسئول گزارش داد: اقدام خطرناک دولت آمریکا به وضوح نشان میدهد که آمریکا اهمیتی به حقوق بین الملل نمیدهد.

دمشق تأکید کرد که آمریکا با چنین تصمیمی نشان میدهد که درگیریها و فتنه ها را در جهان تغذیه میکند تا هژمونی خود را ادامه دهد و با این مسئله، صلح بین الملل را تهدید میکند؛ مسئله ای که از ایجاد یک نظام جهانی جدید حکایت دارد که به حاکمیت کشورها احترام گذاشته و حقوق ملتها را حفظ کند.

یک مقام ارشد دولت ترامپ به همراه دو همکار خود روز سه شنبه در کاخ سفید برای خبرنگاران در این باره جلسه توجیهی گذاشتند و صحبت کردند اما خواستار عدم انتشار نام و هویتشان شدند.

در همین راستا، «بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس گفت که با نگرانی اخبار مربوط به این اقدام ترامپ را دنبال می‌کند.

وزارت خارجه آلمان هم ضمن هشدار درباره این اقدام اعلام کرد که چنین عملکردی می‌تواند زمینه ساز بروز بحران در منطقه شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها