نرخ حداقل دستمزد در ونزوئلا ۳۰ درصد افزایش یافت

کد خبر: 517129

رئیس جمهوری ونزوئلا برای مقابله با نرخ تورمی که حاصل کاهش بهای جهانی نفت و جنگ اقتصادی گروه های اپوزیسیون علیه دولت وی است، نرخ حداقل دستمزد را افزایش داد.

خبرگزاری مهر: به نقل از رویترز، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا با هدف مقابله با سیر صعودی نرخ تورم در این کشور نفت خیزِ آمریکای جنوبی، افزایشی ۳۰ درصدی را در نرخ حداقل دستمزد اعمال کرد. نرخ تورم ونزوئلا در ماه میلادی مارس (دو ماه پیش) ۲۰ درصد بود.
به این ترتیب قرار شد از امروز برابر با اول ماه می ۲۰۱۶، حداقل دستمزد ماهانه مردم این کشور به ۱۵۰۵۱ بولیوارِ ونزوئلا برابر با ۱۵۰۵ دلار آمریکا افزایش یابد که البته این رقم بر حسب نرخ رایج در بازار سیاه معادل ۱۳ دلار و ۵۰ سنت آمریکا می شود.
مادورو همچنین ارزش بن ارزاق را نیز به رقم ۱۸۵۸۵ بولیوار افزایش داد که بر حسب نرخ رایج در بازار سیاه ارزشی معادل ۱۷ دلار آمریکا دارد.
این دوازدهمین بار از زمان فوت «هوگو چاوز» رهبر پیشین ونزوئلا در آوریل ۲۰۱۳ است که حداقل دستمزد ماهانه مردم این کشور رنگ افزایش را به خود می بیند.
منتقدین می گویند افزایش مکرر نرخ حداقل دستمزد نشانه شکست دولت در مهار نرخ تورم و فرو رفتن در رکود اقتصادی است. از زمان به قدرت رسیدن مادورو، ارزش واحد پول بولیوار سقوطی ۹۸ درصدی را در مقایسه با دلار آمریکا تجربه کرده است.
یکی از دلایل رکود اقتصادی ونزوئلا، سقوط بهای نفت در بازارهای جهانی بوده است که به از دست رفتن منابع مالی دولت کاراکاس منجر شد. در این میان، مادورو می گوید گروه های اپوزیسیونی که از حمایت آمریکا برخوردار هستند با دامن زدن به نرخ تورم و احتکار کالاهای کمیاب یک جنگ اقتصادی تمام عیار را علیه وی آغاز کرده اند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها