انتقاد کمیسیون اروپا از عملکرد دولت فرانسه

کد خبر: 496691

انتقاد کمیسیون اروپا از عملکرد دولت فرانسه در مبارزه با معضل بیکاری در ادامه وخامت وضع بازار کار و بیکاری در فرانسه، کمیسیون اروپا طی گزارشی از عملکرد دولت فرانسه در مبارزه با معضل بیکاری انتقاد کرد.

خبرگزاری فارس: کمیسیون اروپا طی گزارش بررسی مشکلات اقتصادی برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا، از عملکرد دولت فرانسه در مبارزه با معضل بیکاری انتقاد کرد.
به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، کمیسیون اروپا طی این گزارش اعلام کرد که پیشرفت‌های فرانسه در زمینه اصلاح و حمایت از مشاغل محدود و عملکرد دولت در زمینه بازار کار رضایت بخش بوده است.
در این گزارش همچنین آمده است: در حالیکه نرخ بیکاری در فرانسه از مرز 10 درصد گذشته، متقضایان شغل تنها به آموزش محدود دسترسی دارند و خدمات دیگری به آنها ارائه نمی‌شود.
طبق نتایج نظرسنجی مؤسسه ایفوپ برای نشریه ژورنال دودیمانش، تنها 19 درصد از مردم فرانسه نسبت به کاهش بیکاری در این کشور و تحقق وعده اولاند در خصوص واژگون شدن منحنی بیکاری در کشور امیدوارند و 81 درصد فرانسویان امیدی به تحقق این امر تا پایان سال 2016 ندارند.
تداوم سیر صعودی بیکاری در فرانسه در حالیست که اولاند در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری 2012 فرانسه وعده داده بود که منحنی فزاینده بیکاری در این کشور را تا پایان سال 2013 معکوس و یک رقمی کند؛ و این در حالیست که آمارها از عدم تحقق این وعده خبر می‌دهند.
اوضاع نامناسب بازار کار و معضل بیکاری در این کشور به حدی است که کارشناسان و اقتصاددان‌ها نیز بدبینی خود را پنهان نکرده و می‌گویند که فرانسه کشوری است در حوزه پولی یورو که در بحران فرو رفته و چشم‌انداز روشنی پیش روی آن نیست.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها