ایالات متحده هشدار داد اسرائیل در واکنش به ایران مراقب باشد

کد خبر: 1285522

سه مقام آمریکایی اعلام کردند یک روز بعد از حمله بی‌سابقه ایران به اسرائیل، دولت جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا همچنان در خلوت و علنی از اسرائیل می‌خواهد برای اقدام تلافی‌جویانه محتاط باشد.

ایالات متحده هشدار داد اسرائیل در واکنش به ایران مراقب باشد

سه مقام آمریکایی اعلام کردند یک روز بعد از حمله بی‌سابقه ایران به اسرائیل، دولت جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا همچنان در خلوت و علنی از اسرائیل می‌خواهد برای اقدام تلافی‌جویانه محتاط باشد.

به گزارش تارنمای آمریکایی آکسیوس، برآورد آمریکا آن است که ایران هرگونه حمله جدی اسرائیل به خاکش را با دور جدیدی از حملات موشکی و پهپادی تلافی کرده و اینگونه، تنش منطقه‌ای تشدید خواهد شد.

به‌علاوه آمریکا از آن بیمناک است که حملات احتمالی ایران به‌اندازه حمله شنبه‌شب با اعلام قبلی و لذا قابل رهگیری نبوده و خسارات جدی به بار آورد.

یک مقام ارشد آمریکایی در این زمینه گفت: بایدن در جریان تماس تلفنی روز شنبه به بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل گفت که باید نسبت به تشدید تنش در منطقه حساس بوده و به دقت و استراتژیک وارد عمل شود.

این مقام آمریکایی گفت که دولت بایدن در عین اعلام حمایت از اسرائیل تأکید کرده است: ما بخشی از حمله اسرائیل به ایران نخواهیم بود؛ هدف ما جلوگیری از تشدید تنش در منطقه و مهار بحران غزه است.

دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که کابینه جنگ این رژیم روز یکشنبه با تشکیل جلسه چند ساعته در مورد چند گزینه برای اقدام تلافی‌جویانه بحث کرده است.

یک مقام اسرائیلی در این زمینه گفت که در نتیجه این جلسه تصمیم روشنی اتخاذ نشد و روزهای آینده گفت‌وگوهای بیشتر انجام خواهد گرفت.

شورای عالی امنیت ملی ایران در روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که با پایان یافتن پاسخ تنبیهی موشکی و پهپادی، اقدام نظامی اضافی علیه اسرائیل در دستور کار نیست.

ایران شنبه‌شب در پاسخ تنبیهی به حمله هوایی اسرائیل به حریم کنسولگری ایران در دمشق و نقض قوانین بین‌المللی، اسرائیل را آماج موشک‌ها و پهپادهای قرار داد.

مقامات اسرائیلی که تا این لحظه به‌طور رسمی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته‌اند، مدعی هستند که ساختمان مورد حمله مرکز دیپلماتیک نبوده و مقر مقامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است.

با وقوع پاسخ تنبیهی ایران، سه مقام اسرائیلی شامل بنی گانتز و گادی آیزنکوب -رؤسای سابق ستاد ارتش اسرائیل- پیشنهاد ضدحمله فوری را مطرح کردند.

از نظر این مقامات، هرچه زمان بیشتری بگذرد کسب مشروعیت بین‌المللی برای ضدحمله دشوارتر خواهد بود حال آنکه ضدحمله فوری امکان استراحت و پاسخ متقابل را از ایران خواهد گرفت.

روز گذشته (یکشنبه) ‌بایدن یک تماس ویدئویی با رهبران کشورهای گروه ۷ برگزار کرد کی طی آن همه چهره‌های حاضر نسبت‌به تشدید تنش‌ها اظهار نگرانی کردند.

بنا بر یک منبع مطلع، قرار است هریک از حاضرین در این نشست به‌طور جداگانه و خصوصی اسرائیل را برای خودداری از تشدید تنش تخت فشار قرار دهد./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها