واکنش کرملین به شکار تانک آمریکایی در اوکراین

کد خبر: 1277246

سخنگوی کرملین در واکنش به نابودی یک فروند تانک آمریکایی آبرامز در جنگ اوکراین گفت این اتفاق قابل پیش‌بینی بوده و نشان‌دهنده عزم نیروهای روسیه در میدان نبرد است.

واکنش کرملین به شکار تانک آمریکایی در اوکراین

سخنگوی کرملین در واکنش به نابودی یک فروند تانک آمریکایی آبرامز در جنگ اوکراین گفت این اتفاق قابل پیش‌بینی بوده و نشان‌دهنده عزم نیروهای روسیه در میدان نبرد است.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در واکنش به نابودی یک تانک آمریکایی آبرامز در خط مقدم اوکراین گفت این اتفاق نشان می‌دهد سربازان روسیه برای غیرنظامی‌کردن اوکراین عزمی راسخ دارند.

پسکوف گفت: از همان ابتدا جنگجوهای ما گفتند که این تانک‌ها هم مانند دیگر (تانک‌ها) خواهد سوخت. به صورت کلی این کارِ روزانه حرفه‌ای، فداکارانه و سامان‌یافته سربازان ماست که مشغول غیرنظامی‌کردن اوکراین هستند و این کار را هر روز انجام می‌دهند.

پیش‌تر «یان گاگین» مشاور رئیس موقت جمهوری خودخوانده دونتسک اعلام کرد برای نخستین بار یک تانک آمریکایی که توسط سرابازان اوکراینی مورد استفاده قرار داشته، به دست نیروهای مسلح روسیه نابود شده است.

پیشتر رسانه‌ها خبر داده‌ بودند ایالات متحده در راستای حمایت از اوکراین در نبرد با روسیه، ۱۸۶ نفربر بردلی، ۱۸۹ وسیله نقلیه پیاده‌نظام استرایکر، ۳۱ تانک آبرامز و تعداد نامشخصی از سامانه‌های پدافند هوایی پاتریوت را به اوکراین تحویل داده است.

همچنین گزارش شده بود این تانک‌ها در اختیار تیپ ۴۷ مکانیزه ارتش اوکراین قرار دارد؛ تیپی که در گذشته نیز تجهیزات متعلق به ناتو از جمله تانک‌های آلمانی «لئوپارد» را در ضدحمله شکست‌خورده اوکراین در تابستان از دست داده بود./ایسنا

شکار اولین آبرامز در اوکراین

بلاگرهای نظامی روسیه از هدف قرار دادن اولین تانک آمریکایی از نوع «آبرامز» در شرق اوکراین خبر می‌دهند.

به گزارش ایسنا، منابع غیررسمی در تلگرام می‌گویند ارتش روسیه موفق شده برای اولین بار یک تانک آمریکایی از نوع «آبرامز ام-۱» را در جبهه‌های شرق اوکراین هدف قرار دهد.

پیشتر رسانه‌های خبر داده‌ بودند ایالات متحده در راستای حمایت از اوکراین در نبرد با روسیه، ۱۸۶ نفربر بردلی، ۱۸۹ وسیله نقلیه پیاده‌نظام استرایکر، ۳۱ تانک آبرامز و تعداد نامشخصی از سامانه‌های پدافند هوایی پاتریوت را به اوکراین تحویل داده است.

بلاگرهای نظامی روسیه و کانال‌های تلگرامی وابسته به آن‌ها روز دوشنبه تصاویری را منتشر کرده‌اند که پهپادهای شناسایی ارتش روسیه یک تانک آبرامز را در غرب «آودیوکا» رصد و سپس پهپادهای انتحاری آن را هدف قرار می‌دهند. تصاویر دیگری نیز از آتش‌گرفتن این تانک منتشر شده است.

پیشتر گزارش شده بود این تانک‌ها در اختیار تیپ ۴۷ مکانیزه ارتش اوکراین است و این تیپ پیشتر تجهیزات متعلق به ناتو از جمله نفربرهای بردلی و تانک‌های آلمانی «لئوپارد» را در جریان ضدحمله ناکام در محور «روبوتین» در جنوب اوکراین از دست داده بود.

پیش از این، رسانه آمریکایی «فوربس» نوشته بود اوکراینی‌ها پس از تحویل این تانک‌ها، مشغول زره‌سازی آن‌ها هستند تا از حملات پهپادی روسیه در امان بمانند.

ارتش اوکراین در چند روز اخیر شهر راهبردی آودیوکا در منطقه دونتسک را از دست داده و در حال عقب‌نشینی از برخی مواضع خود در جبهه شرقی است.

«الکساندر سیرسکی»  فرمانده نیروهای مسلح اوکراین هم امروز و در بازدید از پست‌های فرماندهی خط مقدم جبهه‌های نبرد با روسیه، گفت «در بسیاری از مناطق، شرایط جنگی پیچیده حاکم است».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها