شمار شهدای غزه به ۳۵ هزار و ۲۳۳ نفر رسید

کد خبر: 1291337

همزمان با تداوم حملات رژیم صهیونیستی به نقاط مختلف نوار غزه و ارتکاب جنایت علیه فلسطینیان این منطقه، رسانه‌های فلسطین از افزایش شمار شهدا خبر دادند.

شمار شهدای غزه به ۳۵ هزار و ۲۳۳ نفر رسید

همزمان با تداوم حملات رژیم صهیونیستی به نقاط مختلف نوار غزه و ارتکاب جنایت علیه فلسطینیان این منطقه، رسانه‌های فلسطین از افزایش شمار شهدا خبر دادند.

به نقل از رسانه‌های فلسطین، رژیم صهیونیستی با گذشت بیش از هفت ماه از آغاز حملات به نوار غزه همچنان به بمباران این منطقه ادامه می‌دهد.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته پنج کشتار و جنایت دیگر در این باریکه مرتکب شده است.

طبق اعلام این وزارتخانه در این حملات، ۶۰ فلسطینی شهید و ۸۰ نفر زخمی شدند و شمار شهدای غزه تا این لحظه به ۳۵ هزار و ۲۳۳ نفر و تعداد مجروحان نیز به ۷۹ هزار و ۱۴۱ نفر رسیده است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد. این وقفه یا آتش بس موقت هفت روز طول کشید و سرانجام ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳ به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

کابینه جنگ رژیم اسرائیل ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برابر با ۶ می ۲۰۲۴ نیز به رغم مخالفت‌های بین‌المللی، حمله زمینی به شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه را تائید کرد و ارتش این رژیم، از 18 اردیبهشت بخش فلسطینی گذرگاه رفح در شرق این شهر را اشغال کرده‌ است و بدین ترتیب، رفح شاهد حملات هوایی و گلوله باران شدید رژیم اسرائیل در تمامی مناطق خود از جمله مناطق مسکونی بوده و این رژیم با حمله به سمت گذرگاه رفح، تنها دروازه فلسطینیان غزه را به روی جهان بست.

این عملیات تنها ساعاتی پس از آن آغاز شد که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که پیشنهاد آتش بس مصر و قطر را پذیرفته است؛ اما اسرائیل ادعا کرد که این پیشنهاد خواسته‌های ضروری این رژیم را تامین نمی‌کند./ایرنا

یونیسف: ۱.۷ میلیون نفر در غزه آواره شده‌اند

همزمان با تشدید حملات ارتش رژیم صهیونیستی به رفح در جنوب نوار غزه، صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) از آوارگی یک میلیون و ۷۰۰ هزار فلسطینی در این منطقه خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، یونیسف امروز (چهارشنبه) در گزارشی در این باره اعلام کرد: حدود ۱.۷ میلیون نفر در نوار غزه آواره شده‌اند که نیمی از آنها کودک هستند و بسیاری از آنها چندین بار آواره شده‌اند.

یونیسف اضافه کرد: هیچ مکانی در نوار غزه امن نیست و وضعیت این باریکه به آتش بس فوری نیاز دارد.

طبق گزارش این سازمان، خانواده‌هایی که از جنگ غزه جان سالم به در برده‌اند به مناطق پرجمعیت منتقل می‌شوند و در خیابان‌ها یا در ساختمان‌های در حال گذران زندگی می‌کنند.

کابینه جنگ رژیم صهیونیستی ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ (۶ می ۲۰۲۴) نیز به رغم مخالفت‌های بین‌المللی، حمله زمینی به شهر رفح را تائید کرد.

ارتش رژیم اشغالگر، از ۱۸ اردیبهشت بخش فلسطینی گذرگاه رفح در شرق این شهر را اشغال کرده‌ است. به این ترتیب، رفح شاهد حملات هوایی و گلوله باران شدید رژیم اسرائیل در تمامی مناطق خود از جمله مناطق مسکونی بوده و این رژیم با حمله به سمت گذرگاه رفح، تنها دروازه فلسطینیان غزه را به روی جهان بسته است.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت بیش از هفت ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اشغالگر این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از هفت ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها