«فردا» گزارش می‌دهد

بایدن مردد است / آیا نامزد دموکراتها در انتخابات تغییر می کند؟!

کد خبر: 1255337

ریزش آرای بایدن نسبت به انتخابات 2020، منجر به تغییر نتایج انتخابات در ساختار الکترال و حتی شکست قطعی نامزد دموکراتها خواهد شد. از این رو سران حزب دموکرات ناچار به تغییر برخی مولفه‌های کلان معادلات انتخاباتی خواهند بود.

بایدن مردد است / آیا نامزد دموکراتها در انتخابات تغییر می کند؟!

گروه بین‌الملل سایت فردا - نظرسنجی های صورت گرفته در اکثر ایالات خاکستری ( که آرای آنها هر دوره تغییر می دهد ) ، نشان دهنده کاهش محسوس محبوبیت بایدن رئیس جمهور آمریکاست. نظرسنجی های عمومی و ایالتی می گوید اگر امروز انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 برگزار شود، قطعا بایدن بازنده این میدان خواهد بود و ترامپ مسیر راحتی را برای شکست دادن رقیب ناتوان خود پیش رو خواهد داشت. در چنین شرایطی دموکراتها بیش از هر زمان دیگری نسبت به اصرار بایدن بر حضور مجدد در صحنه انتخابات نگران به نظر می رسند. بایدن طی هفته های اخیر کمتر از رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده سخن به میان آورده و همین مسئله، شائبه هایی را در خصوص احتمال کناره گیری وی از رقابت سال 2024 به وجود آورده است. اما نکته اصلی اینجاست که کامالا هریس، معاون بایدن نیز وضعیت بدی در نظرسنجی ها داردو بعید است جایگزینی وی و بایدن تاثیری در شکست احتمالی دموکراتها در انتخابات آتی ایفا کند. 

نظرسنجی جدید ان‌بی‌سی که روز یکشنبه منتشر شد، نشان می‌دهد که ۴۹ درصد آمریکایی‌ها نسبت به کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا «نگاه منفی» و ۳۹ درصد، «نگاه خیلی منفی» دارند.براساس این نظرسنجی، نرخ نامحبوب‌بودن هریس در مقایسه با دیگر معاونان روسای جمهوری ۳۰ سال اخیر آمریکا بی‌سابقه است. این نظرسنجی می‌گوید تنها ۳۲ درصد آمریکایی‌ها به او نظر مثبتی دارند و ۱۱ درصد هم می‌گویند نظرشان خیلی مثبت است.

ان‌بی‌سی می‌گوید جایگاه هریس در تاریخ نظرسنجی‌های این رسانه درباره معاونان روسای جمهوری بی‌سابقه است.برای مثال محبوبیت مایک پنس، معاون دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در اکتبر ۲۰۱۹، ۳۴ درصد بود.نگاه مثبت درباره جو بایدن در زمان معاونت باراک اوباما هم ۳۴ درصد بود و ۳۳ درصد به او نگاه منفی داشتند. دیک چنی هم توانسته بود در سال ۲۰۰۳،  ۴۷ درصد آرای مثبت را جذب کند و ۲۴ درصد هم به او نگاه منفی داشتند.الگور در مارس ۱۹۹۵ در بین ۴۲ درصد آمریکایی‌ها محبوب بود و ۲۷ درصد به او نگاه منفی داشتند.نیکی هیلی‌، نامزد جمهوری‌خواهان پیش‌تر به برنامه فاکس و دوستان گفته بود که در انتخابات پیش‌رو، رای دادن به بایدن به معنی ریاست‌جمهوری کامالا هریس است زیرا بایدن قطعا در صورت پیروزی دوباره در انتخابات ریاست جمهوری، تا سال 2028 نمی تواند در کاخ سفید بماند! بر همین اساس  اگر بایدن دوباره پیروز انتخابات شود، در نهایت کامالا هریس ۵۸ ساله رئیس‌جمهوری خواهد شد.جو بایدن ۸1 ساله، مسن‌ترین رئیس‌جمهوری تاریخ آمریکا است و در انتخابات ۲۰۲۴، ۸۲ ساله خواهد بود. او در پایان دوره دوم ریاست‌جمهوری احتمالی ۸۶ ساله می‌شود.

فراتر از آن، ۶۸ درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی ان‌بی‌سی نسبت به سلامت بایدن دچار تردیدند.از این تعداد ( افراد نگران) برخی متعلق به حزب دموکرات و برخی نیز رای دهندگان مستقل هستند. بدون شک ریزش آرای بایدن نسبت به انتخابات ریاست جمهوری سال 2020، منجر به تغییر نتایج انتخابات ریاست جمهوری در ساختار الکترال و حتی شکست قطعی نامزد دموکراتها در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده خواهد شد. از این رو سران حزب دموکرات ناچار به تغییر برخی مولفه های کلان معادلات انتخاباتی خواهند بود....

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها