تحلیل متفاوت وال استریت ژورنال از جنگ اوکراین

کد خبر: 1242770

یک نشریه آمریکایی در گزارشی نوشت که عبور نیروهای اوکراین از خطوط دفاعی مناطق تحت کنترل روسیه پایان ماجرا نیست و این کشور چالش‌های بیشتری پیش‌روی خود خواهد داشت.

تحلیل متفاوت وال استریت ژورنال از جنگ اوکراین

یک نشریه آمریکایی در گزارشی نوشت که عبور نیروهای اوکراین از خطوط دفاعی مناطق تحت کنترل روسیه پایان ماجرا نیست و این کشور چالش‌های بیشتری پیش‌روی خود خواهد داشت.

وال استریت ژورنال روز دوشنبه در گزارشی نوشت: «نیروهای اوکراینی درحال نبرد برای عبور از استحکامات دفاعی روسیه در جنوب کشورشان هستند، اما حتی عبور موفق از این مواضع تنها شروع ماجرا است.

سربازان اوکراینی از ماه ژوئن در حال دست‌ و پنجه نرم کردن با میدان‌های مین، خندق‌ها و دیگر موانع نیروهای روسی هستند. نیروهای اوکراینی طی هفته‌های اخیر توانسته‌اند که پیشروی‌هایی داشته باشند و به سوی استحکامات دفاعی سهمگین نزدیک به وربووه بروند.

روسیه نه تنها موانع دفاعی قوی ساخته بلکه نیروهایش کماکان درحال تقویت آن‌ها هستند. مقامات اوکراین و تحلیل‌گران می‌گویند که روسیه نیروهای بیشتری را به منطقه فرستاده است.

نیروهای اوکراینی که در گروه‌های کوچک فعالیت می‌کنند تا توسط روسیه شناسایی نشوند در تلاش هستند تا از خطوط دفاعی روسیه عبور و مسیری ایجاد کنند تا همرزمان‌شان با تجهیزات سنگین‌تر نیز بتوانند به دنبال‌شان بروند.

اگر اوکراین بتواند در عبور از خطوط دفاعی روسیه موفق عمل کند، باید آن خطوط را حفظ کرده و هرگونه حفره‌ای را پر کند تا ماشین‌های زره‌پوش بتوانند از آنجا عبور کرده و به دیگر خطوط روسیه حمله‌ور شوند. نیروهای مسکو نیز به دنبال جلوگیری از وقوع چنین رخدادی هستند.

نیروهای روسیه تاکنون ضدحمله‌هایی را انجام داده‌اند تا از پیشروی نیروهای اوکراینی در خارج از روبوتینه جلوگیری کنند. نیروهای روسیه سرسختانه از مسیر به شدت مین‌گذاری شده میان روبوتونه و وربووه دفاع کرده‌اند.

فرمانده یکی از جوخه‌های ارتش اوکراین در این رابطه گفت: نبرد بسیار سختی بود. همه چیز منفجر می‌شد!

اگر نیروهای اوکراین بتوانند از وربووه عبور کنند، احتمالا به جنوب و به سوی ساحل دریای سیاه در پنجاه مایلی این روستا حرکت می‌کنند. هدف آن‌ها رسیدن به کریدور تحت کنترل مسکو است که از مرز اوکراین به شرق شبه‌جزیره کریمه می‌رود.

مسکو در سرتاسر جبهه‌ جنگ نیروها و تله‌هایی را مخفی کرده تا جنگنده‌های کی‌یف نتوانند به سادگی حدس بزنند که در مسیر پیش‌رو چه چیزهایی انتظارشان را می‌کشد.

یکی از هدایت‌کنندگان پهپادهای اوکراینی در این‌باره گفت: تمامی مرزها با خندق مستحکم شده‌اند. در پشت تمامی بوته‌ها مواضع دشمن قرار دارد.

روسیه همچنین روزانه نیروهای بیشتری را به شهر توکماک می‌فرستد و آن را با خطوط دفاعی احاطه کرده است.

ایوان فدروف، شهردار پیشین ملیتوپول در این‌باره گفت: توکماک بیشتر به پایگاه نظامی برای روس‌ها شبیه است.

فدروف عنوان کرد که نیروهای اوکراینی روزانه با موشک و خمپاره به این شهر حمله می‌کنند. وی گفت که نیروهای اوکراینی هفته گذشته یک انبار نظامی را در این شهر مورد هدف قرار دادند و باعث شدند برای ساعت‌ها انفجارهای پیاپی در آن رخ بدهد.

تحلیل‌گران می‌گویند از آنجایی که مواضع دفاعی این شهر بسیار مستحکم شده است، نیروهای اوکراینی آن را رها کنند و جای دیگری به دنبال نقطه ضعف بگردند اما یک فرمانده بازنشسته آمریکایی متعهد است که اگر اوکراینی‌ها بتواند به مواضع دفاعی این شهر نفود کنند، به پیشرفت غیرمنتظره‌ای دست پیدا می‌کنند.

اوکراینی‌ها می‌گویند که به نبرد خود در زمستان و حتی در سال آینده نیز ادامه خواهند داد. فدروف و نیروهای اوکراینی می‌گویند که حال درک می‌کنند دادن زمان به روسیه برای ساخت مواضع دفاعی اشتباهی راهبردی بوده است. آن‌ها می‌گویند که باید فشار علیه نیروهای مسکو را حفظ کنند.

یک تحلیل‌گر فرانسوی می‌گوید: اگر اوکراینی‌ها نتوانند به پیشرفتی دست یابند، چیزی جلوی روسیه را از کندن خندق‌های بیشتر و انجام ضدحمله‌های پیاپی نمی‌گیرد.»/ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها