وزیر دفاع ترکیه خواستار تجدیدنظر در اعضای دائم شورای امنیت شد

کد خبر: 1137533

وزیر دفاع ترکیه با بیان اینکه جهان وارد مرحله جنگ های نیابتی شده است، گفت چالش های بین المللی کنونی مستلزم تجدیدنظر در اعضای دائم شورای امنیت و افزایش آن به بیش از 5 کشور است.

وزیر دفاع ترکیه خواستار تجدیدنظر در اعضای دائم شورای امنیت شد

به نقل از الجزیره، «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه در سخنانی در کنفرانس بین المللی دوحه گفت: جهان از مرحله جنگ‌های مستقیم وارد مرحله جنگ‌های نیابتی شده است. ما در حال حاضر با موجی از جنگ اطلاعات گمراه کننده و جنگ هوش مصنوعی مواجه هستیم.

وی در ادامه افزود: چالش‌های کنونی ما را مجبور می‌سازد تا در تعداد اعضای دائم شورای امنیت و افزایش آن به بیش از ۵ کشور تجدیدنظر کنیم.

آکار تصریح کرد: باید برای مقابله با چالش‌های مختلف در سراسر جهان، صنایع دفاعی قدرتمند وجود داشته باشد. داده‌ها و تهدیدات امنیتی با سرعت زیادی در حال تغییر بوده و این مسئله مستلزم ایجاد ائتلاف‌های گوناگون است.

وزیر دفاع ترکیه با اشاره به تحولات اوکراین گفت: ما الحاق غیرقانونی شبه جزیره کریمه به روسیه را رسمیت نمی‌شناسیم. به صورت مستقیم با دو طرف روسی و اوکراینی برای حل و فصل بحران بین دو کشور تماس و ارتباط داریم. ما تلاش‌های سیاسی زیادی برای پایان دادن به جنگ در اوکراین و ارائه کمک‌های بشردوستانه به اوکراینی‌ها انجام می‌دهیم./فارس

وی ادامه داد: ما می‌خواهیم دوست همه کشورهای منطقه باشیم. ناتو متحد است و بحران اخیر نشان داد این پیمان همچنان فعال و سرزنده است.

این اظهارات وزیر دفاع ترکیه در نشست دوحه در حالی است که او امروز یکشنبه در جریان بازدید از مقر فرماندهی نیروهای مشترک ترکیه و قطر در دوحه تاکید کرد که کشورش به تلاش‌های خود برای توقف هر چه سریع‌تر جنگ روسیه و اوکراین ادامه خواهد داد.

آکار تصریح کرد که ترکیه به رهبری رجب طیب اردوغان، تمام تلاش خود را برای توقف درگیری بین روسیه و اوکراین، تضمین آتش بس و تخلیه غیرنظامیان بی گناه به کار گرفته است./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها