بلومبرگ: شاخص بورس ایران از زمان شیوع کرونا ۲ برابر شد

کد خبر: 993216

شبکه خبری بلومبرگ آمریکا در گزارشی تحولات بازار بورس ایران را بازتاب داد و نوشت: شاخص اصلی بورس تهران برای اولین بار از یک میلیون واحد فراتر رفته و از زمان ثبت نخستین مورد ابتلا به بیماری کرونا در این کشور، بیش از دو برابر رشد کرده است.

بلومبرگ: شاخص بورس ایران از زمان شیوع کرونا ۲ برابر شد

خبرگزاری تسنیم: شبکه خبری بلومبرگ آمریکا در گزارشی تحولات بازار بورس ایران را بازتاب داد و نوشت: شاخص اصلی بورس اوراق بهادار تهران روز شنبه برای اولین بار از یک میلیون واحد فراتر رفته و از زمان ثبت نخستین مورد ابتلا به بیماری کرونا در این کشور، بیش از دو برابر رشد کرده است.

طبق ارقام موجود در وب سایت بازار بورس تهران، این شاخص ۴.۴ درصد افزایش یافته و به ۱,۰۲۰,۸۹۷ واحد رسیده است.

علت اصلی این رشد شاخص، افزایش سهام شرکت‌های صنعتی، پتروشیمی و معدنی از قبیل شرکت فولاد مبارکه اصفهان، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، و شرکت ملی صنایع مس ایران بوده است.

بنا بر این گزارش، پس از آنکه دولت ایران برنامه خود را درباره فروش دارایی‌های خود به ارزش حدود دو میلیارد دلار و با هدف تامین اعتبار برای مقابله با شیوع ویروس کرونا اعلام کرد، بورس اوراق بهادار تهران این رکورد را به ثبت رساند.

شاخص اصلی بورس تهران از زمان ثبت نخستین مورد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در تاریخ ۱۹ فوریه تاکنون، ۱۱۳ درصد افزایش یافته است.

تا به امروز ۱۰۶ هزار و ۲۲۰ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده اند و تعداد جان باختگان نیز در این کشور به ۶۵۸۹ نفر رسیده است.

پس از آنکه دولت آمریکا به طور یک جانبه از توافق هسته‌ای با ایران موسوم به برجام خارج شد و بار دیگر تحریم‌های سنگینی را علیه تهران وضع کرد، از دو سال گذشته ارزش واحد پول ایران کاهش یافته و در نتیجه بازار بورس یه یکی از معدود بازار‌های سرمایه‌گذاری جذاب برای ایرانی‌ها تبدیل شده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها