مقایسه رنو ساندرو و برلیانس H320 ، ساده و بادوام در مقابل بروز و پر آپشن

کد خبر: 914074

سال های 93 تا 95 ، شاهد ایجاد یک روند تدریجی در بازار بودیم که در پی آن، خریداران بازه 50 تا 60 میلیون تومان نبض بازار را در اختیار داشتند و اکثر تولید کنندگان از جمله ایران خودرو نیز سعی می کردند تا در این محدوده، نماینده یا نمایندگانی داشته باشند. یکی از شرکت هایی که در این کار افراط کرد، پارس خودرو بود که همزمان به عرضه دو محصول مشابه از یک سگمنت پرداخت. این دو خودرو عبارت بودند از رنو ساندرو و برلیانس H320 .

مقایسه رنو ساندرو و برلیانس H320 ، ساده و بادوام در مقابل بروز و پر آپشن

سال های 93 تا 95 ، شاهد ایجاد یک روند تدریجی در بازار بودیم که در پی آن، خریداران بازه 50 تا 60 میلیون تومان نبض بازار را در اختیار داشتند و اکثر تولید کنندگان از جمله ایران خودرو نیز سعی می کردند تا در این محدوده، نماینده یا نمایندگانی داشته باشند. یکی از شرکت هایی که در این کار افراط کرد، پارس خودرو بود که همزمان به عرضه دو محصول مشابه از یک سگمنت پرداخت. این دو خودرو عبارت بودند از رنو ساندرو و برلیانس H320 . در یک سو محصول رنو به واسطه کیفیت و دوام مثال زدنی اش قرار دارد که با همین مزیت، توانست به یکی از پر فروش ترین محصولات بازار تبدیل شود. در سوی دیگر برلیانس H320 ، محصولی از همکار چینی بی ام و قرار دارد که با تکیه بر چهره بروز و امکانات رنگارنگ، رقیب کهنه خود را به چالش می کشد.

به واسطه آن که خریداران ایرانی سالها در معرض محصولاتی با طراحی یکسان بوده اند، خرید خودرویی با ظاهر مطلوب برای آنها اهمیت بسیاری دارد. در بخش طراحی ظاهری، بی شک برلیانس H320 برنده رقابت با رنو ساندرو خواهد بود. این محصول با بهره گیری از المان های بروز و مدرن، ظاهری جوان پسند و اسپرت دارد و به همین واسطه توانست نظر بسیاری از جوانان و خانواده هایی که به دنبال محصولاتی زیبا بوده و بودجه ای محدود داشتند را به خود جلب کند. به دلیل جوینت‌ونچر میان کمپانی برلیانس و ب‌ام‌و، شمای کلی از محصولات ب‌ام‌و ‌را می‌توان در برلیانس H320 مشاهده کرد که همین موضوع بر جذابیت ظاهری آن افزوده است. رنو ساندرو به دلیل آن که خودرویی مربوط به سال 2009 است، از ظاهری ساده و محافظه کارانه بهره می برد که البته این ظاهر ساده تا حد زیادی در نسل دوم آن اصلاح شده است و شاید اگر این نسل در ایران به تولید می رسید، حرف هایی برای گفتن در مقابل برلیانس H320 داشت.

مقایسه رنو ساندرو و برلیانس H320 ، ساده و بادوام در مقابل بروز و پر آپشن

در بخش طراحی داخلی نیز برنده رقابت، برلیانس H320 خواهد بود، چرا که کابین برلیانس H320 به دلیل دارا بودن از المان های بروز طراحی نظیر بهره مندی از دو رنگ کرم و طوسی در داشبورد و تودوزی، توانسته نظر بسیاری از خریداران را به خود جلب کند. در مقایسه امکانات رفاهی نیز برلیانس H320 با ارایه آپشن هایی نظیر فرمان کمک برقی، تهویه مطبوع خودکار، سانروف، سنسور دنده عقب و سیستم ورود و استارت بدون کلید به گزینه برتر بازار تبدیل می شود. اما به دلیل آن که محصولات رنو در خطوط تولید پارس خودرو با نظارت رنو به تولید می رسیدند، رنو ساندرو از کیفیت ساخت بهتری در کابین بهره می برد و مواد مصرفی در ساخت آن نیز کیفیت مطلوب تری دارند و در طولانی مدت، افت کیفیت کابین رنو ساندرو قطعا کمتر از برلیانس H320 خواهد بود، هر چند ضعف امکانات رفاهی برای مشتری آزار دهنده خواهد بود.

در بخش قوای فنی برلیانس با دستی پر برای شکست رنو ساندرو به میدان آمده است. همانطور که می دانید، رنو ساندرو مجهز به موتور چهار سیلندر 1600 سی سی با کد KM4-A6 است که پیش تر شاهد استفاده از آن بر روی محصولاتی همچون رنو مگان دنده ای و تندر نود بوده ایم. این پیشرانه با خروجی 105 اسب بخار قدرت و 140 نیوتون متر گشتاور، قدرت تولیدی متوسطی دارد و این قدرت و گشتاور را توسط جعبه دنده پنج سرعته دستی یا چهار سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می کند. از نکات بارز پیشرانه رنو ساندرو می توان به استهلاک بسیار کم و عمر مفید زیاد قطعات مصرفی آن اشاره کرد که به عنوان یک ارزش کلیدی برای رنو ساندرو در مقایسه با رقبا شناخته می شود.

مقایسه رنو ساندرو و برلیانس H320 ، ساده و بادوام در مقابل بروز و پر آپشن

در سمت مقابل، برلیانس با دو پیشرانه 1.5 لیتری و 1.65 لیتری به بازار عرضه شده که پیشرانه 1.65 لیتری به خوبی می تواند در مواردی همچون شتاب و کشش، رنو ساندرو را به چالش بکشد. موتور کم حجم، 103 اسب بخار قدرت و 138 نیوتون متر گشتاور را تولید می کند که رقم قابل توجهی برای ابعاد و اندازه خودرو نیست، اما موتور حجیم تر قابلیت تولید 114 اسب بخار قدرت و 154 نیوتون متر گشتاور را دارد. این ارقام برای پیشرانه ای در این حجم، اصلا راضی کننده محسوب نمی شوند، اما همخوانی بیشتری با ابعاد و اوزان برلیانس H320 دارند.

مقایسه رنو ساندرو و برلیانس H320 ، ساده و بادوام در مقابل بروز و پر آپشن

رنو ساندرو و برلیانس H320 پس از افزایش قیمت خودرو در ماه های اخیر، به محدوده بالای صد میلیون تومان صعود کرده اند و دیگر مثل قبل، ارزش خرید ندارند. با این وجود همچنان خریدارانی هستند که علاقه دارند تا یک هاچ بک در این سبک و قیمت را خریداری کنند. برای انتخاب یکی از این دو خودرو، نوع نیاز، نوع کاربری، امکانات مورد نظر و اولویت های مدنظر مشتری باید مشخص گردد. رنو ساندرو دوام و کیفیت ساخت بالاتری دارد و مخارج کمتری روی دست مالک می گذارد، هر چند پس از بازگشت تحریم های خودرویی، تامین قطعات محصولات رنو قطعا با مشکل مواجه خواهد شد.در سوی دیگر برلیانس H320 با ارایه ظاهری قابل قبول، امکانات رفاهی فراوان و مشخصات فنی بهتر در نسخه های 1.65 لیتری، قصد دارد نشان دهد که هنوز هم گزینه ای مطلوب برای خرید است، هر چند کیفیت ساخت کمتری دارد و مشکل قطعات در مورد این خودرو نیز مشاهده می شود.

در خودروبانک می توانید عکس های کامل این تست را مشاهده کنید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها