عبور درآمد نفتی ایران‌ از سال اول اجرای برجام

کد خبر: 1234531

طبق بولتن آماری اوپک درآمد نفتی ایران در سال ۲۰۲۲ بیش از سال اول اجرای برجام بوده است.

عبور درآمد نفتی ایران‌ از سال اول اجرای برجام

به گزارش خبرگزاری فارس، طبق بولتن آماری اوپک در سال 2023، میزان درآمد نفتی ایران در سال 2022 معادل 42 میلیارد و 600 میلیون دلار بوده که بیش از درآمد نفتی ایران در سال اول اجرای برجام معادل

41 میلیارد و 100 میلیون دلار بوده است. افزایش صادرات نفت ایران به روزانه یک میلیون و 400 هزار بشکه در پایان سال 2022 طبق آمار موسسه کپلر (موسسه ردیابی نفتکش‌ها)‌ و افزایش قیمت نفت از جمله دلایل رسیدن درآمد نفتی ایران به شرایط پیش از تحریم‌هاست. طبق آمار اوپک میانگین درآمد نفتی سالانه ایران در دولت حسن روحانی حدود 37 میلیارد دلار و میانگین درآمد نفتی ایران در طول اجرای برجام حدود 50 میلیارد دلار بوده است.

گفتنی است، قیمت نفت در چهارمین هفته متوالی همچنان روند صعودی دارد. سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات گفت: اقدامات کنونی اوپک پلاس برای حمایت از بازار نفت در حال حاضر کافی است و در صورت نیاز به اقدامات بیشتر، این گروه تنها با یک تماس تلفنی فاصله دارد. اوپک پلاس در آخرین نشست سیاست‌گذاری خود در ماه ژوئن (خرداد و تیر) بر سر یک توافق گسترده برای محدود کردن در سال 2024 توافق کرد و عربستان متعهد شد تا کاهش تولید داوطلبانه برای ماه جولای (تیر و مرداد) خود را در ماه آگوست (مرداد و شهریور) نیز ادامه دهد.

کیهان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها