عراق: جایگزینی برای گاز ایران نداریم

کد خبر: 1123483

سخنگوی رسمی وزارت برق عراق از وابستگی انرژی این کشور به ایران و تلاش برای کاهش آن خبر داد.

عراق: جایگزینی برای گاز ایران نداریم

احمد موسی، سخنگوی رسمی وزارت برق عراق اعلام کرد «جایگزین انرژی برای گاز ایران نداریم».

به گزارش السومریه نیوز، او در نشستی رسمی در حضور خبرنگاران با توجه به این مسئله که صادرات گاز ایران به عراق کاهش پیدا کرده است، گفت: برای کاهش وابستگی به ایران تلاش می‌کنیم.

وزارت برق عراق تایید کرده است که کاهش صادرات گاز ایران به این کشور همچنان ادامه دارد. اخیرا سخنگوی رسمی این وزارت‌خانه اعلام کرده است سفر اخیر هیات مذاکره کننده عراق به ایران، تنها سبب افزایش صادرات گاز از هشت هزار و ۵۰۰ میلیون متر مکعب به ۹ هزار میلیون متر مکعب شده است.

شهریور امسال اعلام شد ایران صادرات گاز به عراق را به دلیل بدهی ۵ میلیارد دلاری این کشور به یک هشتم کاهش داده و  از روزانه ۴۹ میلیون متر مکعب به ۸ میلیون متر مکعب کاهش داده است.

پیش‌تر مقامات عراقی به بهانه تحریم‌های آمریکا، اعلام کرده بودند که قادر به تبادلات مالی با ایران و پرداخت بدهی خود نیستند.

کمی بعد، العبادی، سخنگوی وزارت برق عراق اعلام کرد که از وزارت دارایی خواسته است تا بدهی ایران را بپردازد چرا که کاهش عرضه گاز به طور قابل توجهی بر کاهش نرخ تولید تاثیر گذاشته است.

ده روز پیش، وزارت برق عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد این کشور تمام بدهی خود را به جز واردات گاز در ماه دسامبر به صندوق اعتباری واریز کرده است.

کاهش صادرات گاز ایران به نیروگاه‌های عراق باعث از دست رفتن حدود ۳۴۰۰ مگاوات از توان این کشور در تولید برق شده است. به طور کلی برق تولیدی در این کشور تنها دو سوم نیاز واقعی آن است./باشگاه خبرنگاران جوان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها