بیست تا از بهترین کتاب های انگیزشی دنیا و تاریخ

کد خبر: 1196206
بیست تا از بهترین کتاب های انگیزشی دنیا و تاریخ

 

گاهی اوقات گذر از زندگی می تواند کمی مانند یک ترن هوایی باشد. همانطور که ما در نقاط بالا و پایین سفر می کنیم، فراز و نشیب های زیادی در زندگی وجود دارد.

زندگی زمانی ساده تر می شود که بپذیرید در حالی که ما اهداف خود را دنبال می کنیم، ناگزیر چالش ها و موانعی در این راه وجود خواهد داشت. به همین دلیل است که چند منبع الهام اضافی، مانند کتاب های انگیزشی، هرگز به ضرر شما نخواهد بود.

کتاب های انگیزشی زیر به این دلیل انتخاب شدند که می توانند این نیاز را برای شما برآورده کنند. این کتاب ها شما را به چالش می کشند تا دیدگاه های فعلی خود را زیر سوال ببرید و به روش های غیرمنتظره رشد کنید.

کتاب های انگیزشی زیر منبع الهام کافی برای روشن کردن موتور سوخت رسان بخش انگیزه بدن شما میباشند با دانلود رمان ها و کتاب های زیر در سایت بیست رمان که لینک ان در انتهای مطلب قرار گرفته با ما همراه باشید.

اولین کتاب : انسان در جستجوی معنا اثری از ویکتور فرانکل

کتاب انسان در جست‌وجوی معنی (Man’s Search for Ultimate Meaning) در سال 1946 برای اولین بار منتشر شد. این کتاب یکی از بهترین نمونه‌های ادبی در ادبیات روانشناسانه است و روایت زندگی و نجات یافتن دکتر ویکتور فرانکل در اردوگاه کار اجباری رژیم نازی را شرح می‌دهد. فرانکل در این کتاب ابتدا خاطراتش از آشویتس را بازگو می‌کند و سپس تلاش‌ها و راهکارهایش برای زنده ماندن را توضیح می‌دهد.

ویکتور فرانکل در مدت زمانی که در نیروگاه آشویتس زندانی بود، پدر، مادر، همسر و برادرش را از دست داد بنابراین به گفته خودش «درد از دست دادن» را می‌فهمد. او در  کتاب انسان در جست‌وجوی معنی سعی می‌کند تا با بیان دردهایش به خواننده بفهماند که چطور می‌توان زیر بار این حجم از رنج زنده ماند.

کتاب دوم : شما بدجنس هستید! اثری از جن سینسرو

در رفتارها و اعتقادات خرابکارانه ای که شما را از رسیدن به آنچه که می خواهید باز می دارد، تجدید نظر کنید و  راه درست را بشناسید و خلاق و عادت های درست را از همین حالا برگزینید و به کسی تبدیل شوید که هرگز تصورش را نمی کردید.

با اتمام کتاب You Are a Badass، شما به درستی به ماهیت کنونی خود پی خواهید برد و متوجه می شوید که چگونه آن چیزهایی را که نمی توانید تغییر دهید، دوست بدارید و چگونه ان چیزهایی را که دوست ندارید، تغییر دهید و چگونه از نیروی درون خود برای شکست رقبا در زندگی و رسیدن به نقطه دلخواه بهره ببرید و به شما این جرات را می‌دهد که بدون ترس و با جسارت کامل اهداف‌ تان را دنبال کنید و دیگر مطیع خواسته دیگران نباشید.

کتاب سوم : تختخوابت را مرتب کن اثری از ویلیام اچ. مک ریون

همه شما در زندگی روزمره با موضوعات کوچکی مواجه می‌شوید که هیچ توجهی به آن‌ها ندارید و نمی‌دانید که گذشتن از همین موارد کوچک می‌تواند زندگیتان را دستخوش تغییر و تحولات بزرگی کند. ویلیام اچ. مک ریون در کتاب تختخوابت را مرتب کن (Make your bed) درس‌هایی به شما می‌دهد که منجر به موفقیت‌تان در طول زندگی می‌شود؛ درس‌هایی ساده مانند مرتب کردن تخت خوابتان قبل از شروع هر کاری!

همه‌ی شما آگاهی دارید که زندگی، دارای پیچ و خم‌های سخت و طاقت فرساست؛ اما گاهی اوقات با انجام کارهای پیش پا افتاده می‌توان زندگی را تحت تأثیر قرار داد. همانطور که گفته شد عمل ساده‌ای مانند مرتب کردن رختخواب منجر به ایجاد نیروی انگیزشی عمیقی در شما می‌شود و رضایتی درونی برای به پایان رساندن یک روز عالی را برایتان فراهم می‌کند. بنابراین برای تحول جهان، اول تختخوابت را مرتب کن!

کتاب چهارم : کیمیاگر اثر پائولو کوئیلو

کتاب کیمیاگر (The Alchemist) دربارهٔ چوپان اسپانیایی است. نام این چوپان سانتیاگو است که در رؤیای خود محل گنجی مدفون را در حوالی اهرام مصر مشاهده می‌کند و به قصد تحقق بخشیدن به این رؤیای صادقه که آن را افسانهٔ شخصی خود می‌خواند، وطنش را در آندلس رها می‌کند و رهسپار شمال آفریقا می‌شود.

 

در این سفر پرخطر و پر فراز و نشیب، با یک کیمیاگر و مردی که خود را ملک صدق پادشاه سالم می‌داند آشنا می‌شود و دل به فاطمه، دختر صحرا می‌دهد. همهٔ این افراد، سانتیاگو را در مسیر جستجویش هدایت می‌کنند. دست آخر سانتیاگو پس از تحمل سال‌ها سفری طاقت فرسا، گنج را نه در فرسنگ‌ها دورتر، بلکه در همان آغل گوسفندانش در سرزمین خود می‌یابد؛ گنجی بزرگتر که آن را فقط می‌توان در درون جست!

کتاب پنجم : باهوش‎تر، سریع‎تر، بهتر اثر چارلز داهیگ

آیا برای شما اتفاق افتاده که برای آغاز یک پروژه جدید، احساس هیجان می‌کنید ولی شور و اشتیاقِ انجامِ پروژه، با گذشت زمان از بین رفته باشد؟ انتخاب‌های شما می‌توانند انگیزه‌تان برای بهره‌مندی از پروژه، تیم و خودتان را حفظ کرده، یا حتی افزایش دهند. وقتی فردی کنترل بیشتری بر یک پروژه دارد، انگیزه بیشتری پیدا می‌کند. وقتی افراد تصمیم به انتخاب بیشتری می‌گیرند، اشتیاق بیشتری پیدا کرده و احساس مسئولیت و کنترلِ آن کمک می‌کند تا از پس مشکلات خود را بربیایند.

نویسندهٔ این کتاب، چارلز داهیگ از دانشکدهٔ کسب‌وکار هاروارد مدرک ام‌بی‌ای خود را گرفته و برندهٔ جایزهٔ پولیتزر در روزنامه‌نگاری است که شاید نثر زیبای این اثر به استعداد روزنامه‌نگاری‌اش برمی‌گردد. به گفتهٔ خودش این کتاب نتیجهٔ پژوهش‌هایش در زمینهٔ سازوکار بهره‌وری و نیز حاصل تلاشش برای فهمیدن دلیل بهره‌وری بالاتر برخی افراد و شرکت‌ها نسبت به بقیه است. برای نوشتن این کتاب تحقیقات و مصاحبه‌های زیادی انجام داده است و در این مصاحبه‌ها به رهیافت‌های عملی زیادی رسیده است.

او در این کتاب سعی دارد به شما بفهماند اگر بتوانید انگیزهٔ بیشتری پیدا کنید، تمرکز بهتری داشته باشید، بهتر هدف تعیین کنید و تصمیم‌های بهتری بگیرید، می‌توان گفت بیشتر مسیری را که به بهره‌وری بیشتر ختم می‌شود، طی کرده‌اید. برای هر یک از این گزینه‌ها فصلی در این کتاب اختصاص داده است.

داهیگ همچنین در کتاب باهوش‌تر، سریع‌تر، بهتر به شما آموزش می‌دهد چگونه اهداف خود را بسط دهید و از رویاهای خود نترسید، افراد دارایِ اهداف بلندتر و بزرگتر، از دیگران خلاق‌تر هستند و با پیش‎بینی حواس‌پرتی‌های احتمالی، می‌توانید بر اهداف خود متمرکز باقی بمانید.

کتاب ششم : چهار توافق اثر دون میگل رویز

هزاران سال پیش، تولتک‌ها در قسمت جنوبی مکزیک به زنان و مردان دانا معروف بودند. انسان‌شناسان از آن‌ها به عنوان یک ملیت یا نژاد نام می‌برند. اما در اصل تولتک‌ها هنرمندانی و دانشمندانی بودند که جامعه‌ای را شکل دادند، که دانش و عملکرد باستانیان را کشف و محافظت کنند. آن‌ها به عنوان استادان (ناوال‌ها) و شاگردان در تئوتیهواکان، شهر باستانی اهرام واقع در خارج مکزیکوسیتی، که معروف است به مکانی که «انسان خدا می‌شود»، گرد هم جمع می‌شدند.

با گذشت هزاران سال، ناوال‌ها به ناچار خرد باستان را پنهان کردند و در ابهام نگه داشتند. ورود فاتحین اروپایی، به همراه سوء‌ استفاده‌های رایج معدودی از کارآموزان از قدرت شخصی‌شان، ‌ایجاب می‌کرد که این دانش از دسترس کسانی که آماده‌ی استفاده‌ی خردمندانه از آن نبودند، یا ممکن بود قصد سوء‌ استفاده از آن برای منافع شخصی را داشته باشند، محفوظ بماند.

خوشبختانه دانش سرّی تولتک تجسم یافت (از عالم غیب بیرون آمد و آشکار شد) و سینه‌ به سینه و نسل به نسل در تبارهای مختلف ناوال‌ها باقی ماند. با آنکه این دانش صدها سال در پرده‌ی اسرار باقی ماند، در پیش‌گویی‌های دوران باستان آمده بود که زمانی خواهد رسید که بازگرداندن این دانش به بشر ضروری خواهد شد. حالا، دن میگل روییس، ناوالی از تبار شوالیه‌ی عقاب‌، هدایت شده است تا تعالیم قدرتمند تولتک را با ما در میان بگذارد.

دانش تولتک برخاسته از همان حقیقت اصلی و یگانه‌ای است که همه‌ی سنت‌های مقدس سرّی در سراسر جهان را دربرمی‌گیرد. با آن‌که تولتک مذهب نیست، اما به همه‌ی اساتید معنوی که تاکنون روی زمین تعلیم داده‌اند، احترام می‌گذارد. با آن‌که تولتک معنویت را هم دربرمی‌گیرد، دقیق‌تر آن‌که به عنوان نوعی شیوه‌ی زندگی تعریف شده است، که به جهت دسترسی آسان به شادی و عشق قابل توجه است.

کتاب هفتم : سرسختی

در کتاب سرسختی (Grit) که به سرعت وارد لیست پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز شد، آنجلا داکورث (از پیشروان روانشناسی موفقیت)، به همه کسانی که به دنبال موفقیت هستند – شامل والدین، معلمین، ورزشکاران و فعالین کسب‌وکار و … – نشان می‌دهد که راز موفقیت به اندازه‌ای که به اشتیاق و استقامت بستگی دارد، به استعداد وابسته نیست. او این مفهوم را «سرسختی» نامیده است.

داکورث همراه با بیان داستان زندگی خود، به عنوان دختری که همواره عبارت «تو نابغه نیستی!» را از پدرش می‌شنیده ولی اکنون یک فرد موفق و پیشرو در زمینه روانشناسی موفقیت و مشاوره کسب‌وکار است، نشان داده است که برای موفقیت، ترکیب ویژه‌ای از اشتیاق و مداومت بلندمدت ضروری است.

او در این کتاب، خواننده را همراه خود به وضعیت‌هایی شدیدا چالش‌برانگیز، نظیر دوره‌های آموزش ویژه نظامی، آموزش مدارس با شرایط بسیار بد، آزمون‌های ملی و … برده و نشان می‌دهد که چگونه با ارزیابی هزاران مصاحبه با افراد موفق در زمینه‌های مختلف، به این راز موفقیت پی برده است.

  1. برخی بینش‌های ارزشمندی که در این کتاب ارائه شده است:
  2. چرا هر تلاش شما برای رسیدن به اهدف، در نهایت دو برابر ارزشمند است
  3. چگونه صرف نظر از هوش و موقعیت، می‌توان «سرسختی» را آموخت
  4. چگونه علایق مادام‌العمر شکل می‌گیرند
  5. کدام یک برای کودکان بهتر است؛ یک آغوش گرم و یا استانداردهای سخت‌گیرانه
  6. و …

ضمن آموزنده، سرگرم‌کننده و حتی تغییر دهنده زندگی بودن، «سرسختی»، کتابی است که نشان می‌دهد زمانی که در شرایط چالشی و سقوط هستید، در ذهن شما چه می‌گذرد و چه چیزی باعث ایجاد تمایز می‌شود. چیزی که استعداد و یا شانس نیست، بلکه قدرت اشتیاق و پشتکار فرد است!

کتاب هشتم : طرز فکر روانشناسی نوین موفقیت اثر کارول دوک

کارول دوک، استاد مشهور روانشناسی دانشگاه استنفورد، در نتیجه ده‌ها سال تحقیق و بررسی خود در زمینه دستاوردها و موفقیت، به ایده‌ای پیش‌گامانه دست یافته است: «قدرت طرز تفکر و نگرش ما»

او در کتاب طرز فکر (به انگلیسی Mindset)، توضیح می‌دهد که چرا موفقیت ما تنها مرهون قابلیت‌ها و استعدادمان نیست، بلکه نحوه نگرش‌مان به آن‌ها نیز بسیار حایز اهمیت است. او مشخص می‌کند که چرا ستایش هوش و توانایی افراد باعث سوق دادن آن‌ها به موفقیت و دستاوردهای خوب نمی‌شود، بلکه می‌تواند آن را نیز به خطر بیندازد. با داشتن طرز فکر صحیح، ضمن اینکه می‌توانیم در مسیر موفقیت و دستیابی به اهداف شخصی و حرفه‌ای‌مان گام برداریم، می‌توانیم به کودکان و کارمندان‌مان نیز برای موفق شدنشان کمک کنیم. دوک حقیقتی را آشکار می‌سازد که والدین، معلمان، مدیران و ورزشکاران موفق می‌دانند: چگونه یک ایده ساده در مورد ذهن، می‌تواند باعث ایجاد عشق به یادگیری و داشتن انعطاف‌پذیری لازم برای دستاوردهای شگرف در هر زمینه‌ای می‌شود!

کتاب نهم : خودت را انتخاب کن: شاد باش، درآمدی سرشار داشته باش، رویایت را زندگی کن اثر جیمز آلتوچر

جهان در حال تغییر است. بازارهای اقتصادی به هم ریخته‌اند، مشاغل از بین رفته‌اند. صنایع دچار اختلال شده‌ و درست در مقابل چشمان ما دارند از نو ساخته می‌شوند. هر آن چیزی که به بهانه امنیت به دنبال آن بودیم، هر چیزی که فکر می‌کردیم ایمن است، دیگر اینگونه نیست؛ نه تحصیلات دانشگاهی، نه وضعیت استخدام، نه بازنشستگی و نه دولت. همه چیز در حال نابودی است. هر بخشی از جامعه را که نگاه کنید، قشر عوام در حال از دست دادن موقعیت خود هستند. دیگر کسی را پیدا نمی‌کنید که به دنبال استخدام شما، یا سرمایه‌گذاری در شرکت‌تان، قرارداد بستن با شما یا انتخاب شما باشد. اکنون زمانش فرا رسیده تا مهم ترین تصمیم را در زندگی خود بگیرید و خودتان را انتخاب کنید.

با ظهور ابزارها و نیروهای اقتصادی افراد توانسته‌اند بدون هیچ‌گونه کمکی دست به کارآفرینی، کسب درآمدهای میلیون دلاری و تغییر جهان بزنند. از خاکستر و بقایای سیستم ورشکسته اقتصادی، فرصت‌های نوینی در حال پدیدار شدن است تا موفقیت درونی واقعی (شادی و سلامت شخصی) و نیز موفقیت بیرونی (کار رضایت‌بخش و ثروت) را تولید نماید.

 

منبع و ادامه و دانلود کتاب ها در لینک زیر :

 https://20novel.com/motivational-books/

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها