هزینه زندگی در تهران بیشتر است یا دبی؟

کد خبر: 1192220
هزینه زندگی در تهران بیشتر است یا دبی؟

 

 

هزینه زندگی در تهران بیشتر است یا دبی؟

مقایسه هزینه زندگی در دبی با تهران موضوع اصلی این مقاله است و ما مطالبی مرتبط با همین موضوع را بیان کرده‌ایم. دبی شهری زیبا و پر از جاذبه‌های شگفت انگیز است. اگر تصمیم گرفتید به این شهر مهاجرت کنید، بهتر است بدانید هزینه‌های زندگی در دبی نسبتا بالاست. از طرفی میزان درآمد در این شهر زیاد است و هزینه‌های زندگی را جبران می‌کند. اما برای اینکه تصمیم‌تان به مهاجرت را قطعی کنید بهتر است با یک بررسی همه جانبه دید وسیعی از هزینه های زندگی در این شهر داشته باشید. همین جا بمانید تا با مطالب زیر آشنا شوید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

  • بررسی هزینه‌های زندگی در دبی و تهران

  • بررسی هزینه‌های زندگی در دبی

  • خرید ملک در دبی؛ خرید بهتر است یا اجاره؟

  • مشاوره خرید ملک در دبی

  • خرید خانه و آپارتمان در دبی

  • هزینه خورد خوراک در دبی و مقایسه آن با تهران

  • هزینه حمل و نقل در دبی و مقایسه آن با تهران

  • مقایسه هزینه زندگی در دبی با تهران

 

 

بررسی هزینه های زندگی در دبی و تهران

زرق و برق و زیبایی‌های شگفت انگیز دبی چشم هر انسانی را خیره می‌کند. خیلی‌ها با دیدن و شنیدن از آن همه زیبایی تصمیم می‌گیرند به این شهر مهاجرت کنند. بررسی هزینه‌های زندگی در دبی و تهران نشان می‌دهد که هزینه زندگی در دبی 129 درصد گران‌تر از تهران است. همچنین بر اساس آمارها و گزارشات اساسی‌ترین دغدغه‌های مهاجران هزینه‌های زندگی است. همراه ما باشید و با مهم‌ترین هزینه‌های زندگی در دبی و مقایسه آن با تهران آشنا شوید.

بررسی هزینه های زندگی در دبی

هزینه‌های زندگی در دبی نیز همچون سایر نقاط دنیا شامل هزینه‌های اجاره و خرید خانه، خورد و خوراک، حمل و نقل، سلامت و بهداشت، تحصیل و غیره است. در ادامه توضیحاتی اجمالی در رابطه با هرکدام از این موارد بیان کرده‌ایم.

خرید ملک در دبی؛ خرید بهتر است یا اجاره؟

اجاره خانه در دبی مانند هر جای دیگر در دنیا به موقعیت جغرافیایی ملک بستگی دارد. به بیانی دیگر بسته به این که کدام منطقه از شهر را برای زندگی انتخاب می‌کنید، هزینه‌ها متفاوت خواهد بود. برای مثال برای اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز دبی باید مبلغی در حدود 1400 دلار هزینه کنید. اما برای اجاره همان آپارتمان در حومه شهر دبی 500 دلار کمتر پرداخت خواهید کرد. از طرفی دیگر مبالغ اجاره خانه و آپارتمان در محله‌هایی همچون جمیرا و بیچ رزیدنس تا 2 برابر و 2 و نیم برابر نیز بیشتر است.

با بررسی هزینه های زندگی در تهران می‌دانیم که مبالغ اجاره آپارتمان در این شهر و با شرایط مشابه فوق نسبتاً کمتر از دبی است. البته این منطقی است. زیرا هرچند که تهران بهترین شهر ایران و در رتبه‌ی نهم بهترین شهرهای دنیا قرار دارد. اما دبی رتبه‌ی اول کشور ایالات و رتبه‌ی دوم را در لیست بهترین شهرهای دنیا به خود اختصاص داده است.

برای تهیه مسکن همیشه دو راه وجود داره خرید و اجاره. با مقایسه هزینه زندگی در دبی با تهران به این نکته پی می‌بریم که هزینه‌ها در تهران به مراتب کمتر از دبی است. با اینحال اگر شما قصد مهاجرت و زندگی در دبی را دارید از طریق درآمد بالایی که با کار در این شهر به دست می‌آورید از پس هزینه‌های آن نیز برمی‌آیید. از طرفی خرید خانه در دبی یک سرمایه گذاری به حساب می‌آید که در آینده سود بالایی کسب خواهید کرد.

 

خرید خانه و آپارتمان در دبی

اگر قصد سرمایه گذاری در دبی را دارید و می‌خواهید به سود بالایی برسید. قطعا یکی از راه‌های آن خرید خانه یا خرید آپارتمان در دبی است. دبی شهر توریستی و جذابی است که با سرعت بسیار بالایی در حال رشد است. پس اگر به خریدن خانه در دبی فکر می‌کنید، حتماً این فکر را عملی کنید. هرچند که خرید خانه و آپارتمان در یک کشور خارجی کار آسانی نیست و باید از مشاوره با کارشناسان غافل نشوید.

شما می‌توانید برای اطلاع از جزئیات خرید خانه و آپارتمان در دبی با مشاوران همیشه پاسخگوی دی ایکس بی آف پلن با آدرس اینترنتی dxboffplan.com در ارتباط باشید و در مورد جزئیات چند و چون خرید خانه و آپارتمان در دبی اطلاعات مفیدی کسب نمایید.

هزینه خورد خوراک در دبی و مقایسه آن با تهران

خورد و خوراک موضوع مهمی است که بخشی از هزینه‌های روزانه زندگی هر فردی در هر نقطه از دنیا را به خود اختصاص داده است. با مقایسه هزینه زندگی در دبی با تهران به نکات جالبی پی خواهیم برد. دبی شهری پر از تنوع غذایی و فروشگاه‌های لوکس و متنوع است. این موضوع که هزینه های خوراک در دبی بیشتر است یا تهران، تا حدودی به سبک زندگی شما بستگی دارد. اگر رفتن به رستوران‌های گران‌قیمت و لوکس را در برنامه‌ی روزانه‌تان دارید، هزینه‌های غذایی شما در دبی بسیار بیشتر از حد معمول خواهد شد. مشابه این رستوران‌ها در تهران هم وجود دارند. بنابراین هرچند که به طور کلی هزینه‌های خورد خوراک در دبی گران‌تر از تهران است. اما برای صرفه جویی در هزینه‌ها می‌توانید از رفتن به رستوران‌ها و برج‌های گران‌قیمت خودداری کنید.

 

هزینه حمل و نقل در دبی و مقایسه آن با تهران

بدون شک محدودیت‌های خرید خودرو در دبی وجود ندارد. این مورد یکی از جذاب‌ترین بخش‌های زندگی در دبی برای ما ایرانیان است. سهولت قوانین گمرکی امکان خرید لوکس‌ترین خودروهای آمریکایی و اروپایی را برای شهروندان دبی فراهم کرده است. برای مثال می‌توان یک خودرو تویوتا کرولا سدان را با قیمت میانگین 70 هزار درهم خریداری کرد.

اما در مقایسه هزینه زندگی در دبی با تهران و در بخش حمل و نقل باید به حمل و نقل عمومی هم بپردازیم. دبی نیز همانند تهران شهری پرجمعیت و پر از ترددهای شبانه روزی در سطح شهر است. قیمت هر لیتر بنزین در این شهر فقط سه و نیم درهم بها دارد. و برای استفاده از سیستم‌های عمومی ترابری مبلغی درحدود 5 تا 30 درهم باید پرداخت شود. اگر بخواهیم مثالی مقایسه‌ای بزنیم در شهر دبی برای یک بلیط یک طرفه حمل و نقل عمومی به تومان باید مبلغ 9000 تومان پرداخت شود.

 

مقایسه هزینه زندگی در دبی با تهران؛ سایر هزینه‌ها

در مورد سایر هزینه‌های زندگی در دبی و مقایسه آن با تهران همچون هزینه‌های تحصیل، سلامت و بهداشت و غیره نیز مطالب جالب توجهی وجود دارد. به دلیل اینکه فقط شهروندان دبی حق تحصیل در موسسات دولتی را دارند، هزینه‌های تحصیل در امارات و در دبی برای مهاجران بیشتر است.

وضعیت بهداشت عمومی در دبی در سطح بسیار مناسبی قرار دارد. نهادهای بیمه در این شهر پوشش بسیار گسترده‌ای دارند. هرچند که غالب خدمات بیمه‌ای و درمانی شامل حال شهروندان است، اما خدمات درمانی گسترده‌ای به تمامی ساکنان دبی نیز ارائه می‌گردد.

کلام آخر

با مقایسه هزینه زندگی در دبی با تهران می‌دانیم که هزینه‌های زندگی در دبی نسبتا بیشتر از هزینه‌های زندگی در تهران است. مهم‌ترین و اساسی‌ترین هزینه‌ها نیز مربوط به هزینه تهیه مسکن است. خرید ملک در دبی یکی از راه‌های سرمایه‌گذاری در این شهر نیز محسوب می‌شود. کارشناسان dxboffplan.com قیمت خرید خانه در دبی به تومان را برای شما محاسبه می‌کنند. شما می‌توانید جهت دریافت مشاوره خرید ملک در دبی نیز با آنها تماس بگیرید و اطلاعات بیشتری در این باره دریافت کنید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها