نکات مهم و راهنمای خرید ویلا در لواسان

کد خبر: 1177094
نکات مهم و راهنمای خرید ویلا در لواسان

 

خرید ویلا در لواسان بهترین کار برای خروجی از شلوغی های شهر تهران است. این منطقه که یکی از شهرهای شهرستان شمیرانات به حساب می آید، از آب و هوای بسیار معتدل و مناسبی برخوردار است. بهره مندی از مناظر بکر، جاذبه های طبیعی و فاصله کوتاه تا تهران موجب شده تا لواسان به یکی از محبوب ترین مناطق برای خرید ویلا تبدیل شود.

نکات مهم برای خرید ویلا در لواسان

خرید ویلا در منطقه لواسان، برای بسیاری از افراد چالش بر انگیز است. بر همین اساس تصمیم گرفتیم تا با ارائه چند دستوالعمل ساده، راه را برای خرید ایمن و مقرون به صرفه هموار کنیم. از آنجایی که تنوع ویلا در منطقه لواسان بسیار بالاست، پیشنهاد می کنیم پیش از هرچیز نسبت به انتخاب منطقه ویلا تصمیم بگیرید.

در لواسان انواع ویلای های زیبا و شیک در منطقه شهری و یا در بافت بکر جنگلی موجود است. این دیگر به سلیقه شما مربوط می شود که کدام منطقه را برای خرید ویلا انتخاب کنید. رعایت موارد زیر نیز پروسه خرید ویلا در لواسان را ساده تر می کند.

بودجه خود را برای خرید ویلا لواسان تعیین کنید

پیش از اینکه سراغ خرید ویلا و انتخاب منطقه بروید، لازم است که بودجه خود را تعیین کنید. شما با تعیین بودجه یک فیلتر قدرتمند برای بررسی منطقه و نوع ویلا ایجاد می کنید. با انجام اینکار پروسه خرید ویلا با سرعت و دقت بیشتری دنبال می شود.

خرید از یک فروشنده معتبر در املاک لواسان

تحقیق درباره فروشنده ویلا یکی از مهم ترین اقداماتی است که می بایست پیش از خرید ویلا در لواسان نسبت به آن اقدام کنید. در صورتی که فروشنده ویلا امین و مورد اعتماد نباشد، احتمال خسارت در خرید بالا می رود. از این رو توصیه می شود از فروشندگان اخلاق مدار و منصف خرید کنید تا سرتان کلاه نرود. برای اینکار می توانید از تجربه اهالی لواسان و یا دوستانی که در منطقه لواسان صاحب یک ویلا هستند، استفاده کنید.

2

خرید را به یک زمان مناسب موکول کنید

از آنجایی که قیمت ویلا در لواسان در فصول مختلف سال متفاوت است، توصیه می کنیم خرید ویلا را به فصل هایی که قیمت ویلا کاهش یافته، موکول کنید. برخلاف تصورتان، بهترین فصل برای خرید ویلا در لواسان، فصول گرم سال و به خصوص تابستان است.

در این فصل موقعیت های متعددی برای خرید خواهید داشت. بسیاری از فروشندگان در فصل تابستان تخفیفات خوبی برای خرید در نظر می گیرند. با اینحال شما می توانید از اهالی لواسان نیز بهترین زمان برای خرید ویلا را پرس و جو کنید.

انتخاب نوع ویلا در لواسان

ویلای شهرکی و ویلای مستقل دو نمونه متفاوت از انواع ویلاهای موجود در لواسان هستند. انواع ویلاهای شهرکی در حومه لواسان و در مناطق بکر ساخته می شوند و به دلیل فاصله از خدمات شهری، از قیمت کمتری برخوردار هستند.

این در حالیست که ویلاهای مستقل در تمام شهر لواسان اعم از مناطق بکر و شهری، ساخته شده و به سبب بهره مندی از امکانات شخصی، دارای قیمت بالاتری هستند. شما می توانید در تناسب با بودجه خود، سلایق شخصی و همچنین پرس و جو از صاحبین ویلا، درباره نوع ویلا تصمیم بگیرید.

بازدید حضوری از ویلا در لواسان

برای اینکه یک خرید امن و هوشمندانه را رقم بزنید، لازم است به شکل حضوری به ویلای منتخب خود سر بزنید. اگرچه شرایط بسیاری برای خرید اینترنتی ویلا به وجود آمده است، اما همواره پیشنهاد می کنیم، پس از جستجو در بستر اینترنت، از ویلای منتخب خود را به شکل حضوری بازدید کنید. در هنگام مراجعات حضوری لازم است چند آیتم مهم را بررسی کنید.

  1. موقعیت جغرافیایی ویلا و کیفیت آن
  2. بررسی همجواری های ویلا و همسایگان
  3. میزان دسترسی ویلا به خدمات شهری همچون سوپرمارکت، مراکز درمانی و ...
  4. بررسی امنیت منطقه و پرس و جو پیرامون این موضوع
  5. بررسی امکانات ویلا و تجهیزات موجود در آن، برای مثال سیستم های گرمایشی و سرمایشی ویلا را بررسی کنید و از سلامت شیرآلات و شبکه لوله کشی اطمینان حاصل کنید.
  6. بررسی میزان آنتن دهی ویلا

3

بررسی سند ویلا در لواسان

بررسی سند ویلا یکی از مهم ترین نکاتی است که می بایست پیش از خرید ویلا در لواسان انجام دهید. عموم افرادی که در خرید ویلا متضرر شده اند، در این مرحله از کار عملکرد ضعیفی داشته اند. برای اینکه خریدی ایمن را تجربه کنید، لازم است از شش دانگ بودن سند ویلا اطمینان حاصل کنید.

خرید ویلاهایی که دارای سند مسکونی نیستند، مشکلات متعددی برای شما ایجاد می کند. این ویلاها و همچنین ویلاهای قول نامه ای، با قیمت پایین تری به فروش می رسند. اما خرید آنان با توجه به مشکلاتی که به همراه دارد، اصلاً توصیه نمی شود.

ایجاد یک قرارداد رسمی

پس از اینکه مراحل قبلی را با دقت طی کردید و از میزان ایمنی منطقه، کیفیت ویلا و شش دانگ بودن آن اطمینان حاصل کردید، بر اساس یک قرارداد رسمی معامله را به سرانجام برسانید. به خاطر داشته باشید که معامله خود را در محلی قانونی و معتبر با حضور افراد امین انجام دهید.

در هنگام اخذ قرارداد نیز اطلاعات دقیق ویلا و مالک آن را به درستی وارد کنید. بهتر است در متن قرارداد خود یک بازه زمانی مشخص را برای آماده سازی و تحویل ویلا ثبت کنید. سپس بخشی از مبلغ توافق شده را پیش خود نگه دارید و پس از تحویل کامل ملک، آن را به فروشنده پرداخت کنید. با اینکار ریسک خرید و معامله خود را به مراتب کاهش می دهید.

سخن پایانی

خرید ویلا در لواسان بهترین کاریست که می توانید برای افزایش آرامش جسمی و روانی خود انجام دهید. انجام اینکار می تواند کمی چالش برانگیز باشد. اما با رعایت چند دستورالعمل ساده می توانید بهترین ویلا لواسان را خریداری کنید.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها