جدیدترین راهنمای روتین پوست برای سنین بالای 30 سال

کد خبر: 1173794
جدیدترین راهنمای روتین پوست برای سنین بالای 30 سال

 

 

پوست انسان با رسیدن به دهه سی زندگی با تغییرات و تحولات مختلفی روبرو می‌شود‌. افزایش سن تاثیر بسیار زیادی در کاهش کلاژن‌سازی و ایجاد چین و چروک در پوست دارد‌. هر چه سن بالاتر می‌رود، علائمی مانند کدرشدن رنگ پوست، خطوط ریز و چروک‌ها،‌ خشکی پوست، لکه‌های پوستی، آسیب‌های ناشی از نور آفتاب و غیره افزایش می‌یابند‌. برای جلوگیری از این مشکلات و رفع چین و چروک ، با رسیدن به دهه سی زندگی باید رسیدگی به پوست خود را شروع کنید. بخش زیادی از زیبایی چهره افراد به ویژه خانم‌ها با صافی و شفافیت پوست آن‌ها مرتبط است. با استفاده از یک روتین پوستی روزانه مناسب می‌توان به افزایش سلامتی و شفافیت پوست کمک کرد و بروز علائم پیری را به تعویق انداخت. در این راهنمای روتین پوست قصد داریم درباره جدیدترین روش‌های روتین پوستی توضیح دهیم.


روتین پوستی چیست؟‌

پوست به عنوان گسترده‌ترین اندام بدن تاثیر بسیار زیادی در زیبایی چهره افراد دارد. با ورود به دهه سی زندگی و افزایش سن، در کنار عوامل دیگری مانند آلودگی هوا، ژنتیک، قرارگرفتن در معرض نور خورشید و اشعه ماوراء بنفش و غیره، اولین تغییرات پوستی و چین و چروک‌های ریز صورت نمایان می‌شوند. کسانی که بیشتر از سایرین به پوست خود رسیدگی می‌کنند، معمولا پوست سالم‌ و شفاف‌تری دارند. به انجام مراحلی شامل پاکسازی، بالانس و هیدراته‌کردن پوست، مراقبت روزانه پوست یا روتین پوستی گفته می‌شود. با استفاده از برنامه مراقبت روزانه پوست، می‌توان پوست را در بهترین حالت نگه‌داشت و به جوانسازی آن کمک زیادی کرد. هر فرد با توجه به نوع پوست خود باید از مواد شستشو، تونر و مرطوب‌کننده مناسب استفاده کند و با رسیدگی به پوست صورت خود از عمیق‌شدن چین و چروک‌ها بعد از سی سالگی جلوگیری نماید.

روتین پوستی بعد از سی سالگی شامل چه مواردی است؟‌

در این بخش از راهنمای روتین پوست برای سنین بالای سی سال نکات مراقبت از پوست را توضیح خواهیم داد. با رعایت این نکات می‌توانید نشانه‌های افزایش سن را در پوست صورت خود کاهش دهید و چهره‌ای شاداب و با طراوت داشته‌باشید.

  • اولویت قرار دادن آبرسانی به پوست

یکی از نکات مهمی که در روتین پوستی در هر دوره از زندگی به ویژه بعد از سی سالگی باید در اولویت قرار داد، آبرسانی به پوست است. نوشیدن آب کافی نه‌تنها باعث افزایش شفافیت و طراوت پوست می‌شود، بلکه سلامتی کل بدن را نیز تامین می‌کند. آبرسانی به پوست مانع از خشکی و پوسته‌پوسته‌شدن پوست می‌شود‌. علاوه بر نوشیدن آب کافی، استفاده از تونر و کرم‌های مرطوب‌کننده و آبرسان نیز در آبرسانی به پوست موثر هستند.

images_1661847793.png

  • استفاده از کرم دور چشم

یکی از تغییرات اذیت‌کننده بعد از سی سالگی، ایجاد چین و چروک و حلقه‌های تیره دور چشم‌ها است. پوست دور چشم نازک‌تر و حساس‌تر از قسمت‌های دیگر پوست صورت است و به مراقبت زیادی نیاز دارد. با استفاده از کرم دور چشم مناسب در روتین پوستی خود، می‌توانید از ایجاد حلقه‌های تیره و چین و چروک در اطراف چشم خود جلوگیری کنید.

  • استفاده مرتب از کرم ضد آفتاب

استفاده مرتب از کرم ضد آفتاب در روتین پوستی بعد از سی سالگی از آسیب‌های اشعه ماوراء بنفش به پوست جلوگیری می‌کند و روند پیری را به تعویق می‌اندازد. کسانی که از کرم ضد آفتاب در روتین پوستی استفاده نمی‌کنند، معمولا پوستی تیره به همراه لک‌های قهوه‌ای دارند. Spf کرم ضد آفتابی که‌ استفاده می‌کنید بهتر است بالای 30 باشد.

  • انجام فیشیال پوست به صورت ماهانه

فیشیال پوست به عنوان یکی از مراحل برنامه روتین پوستی، یک جلسه درمانی برای زیبایی پوست صورت است که با استفاده از بخور، ماساژ و لایه‌برداری، پوست صورت را شفاف و پاکسازی می‌کند. فیشیال منظم پوست، کثیفی‌ها و جوش‌های روی پوست را به صورت عمیق از بین می‌برد و باعث شفافیت پوست می‌شود.

  • استفاده از یک شوینده مناسب

یکی از مهمترین نکات مراقبت از پوست که در تمام مراحل زندگی از جمله در روتین پوستی بعد از سی سالگی باید مورد توجه قرار گیرد، استفاده از یک شوینده مناسب است. در این سن باید به سراغ خرید شوینده‌هایی بروید که حاوی مواد روشن‌‌کننده، آبرسان و لایه‌بردار هستند و استفاده از آن‌ها به بهبود پوست صورت کمک می‌کند.‌

  • تغذیه مناسب و استفاده از قرص‌های مکمل

برنامه مراقبت روزانه پوست فقط به‌ استفاده از محصولات بهداشتی و آرایشی محدود نمی‌شود، بلکه تغذیه مناسب و استفاده از قرص‌های مکمل نیز حتما باید مورد توجه قرار گیرد. ویتامین‌های مورد نیاز پوست از طریق مصرف خوراکی‌ها و غذاهای مقوی و قرص‌های مکمل تامین می‌شود. افرادی که در برنامه غذایی خود از میوه‌ها، سبزیجات، آجیل، دانه‌های روغنی و قرص‌های مکمل حاوی ویتامین A ،D ،C و غیره‌ استفاده می‌کنند، معمولا پوست سالم‌تر و شفاف‌تری دارند.

  • استفاده از ماسک‌های طبیعی و دست‌ساز

یکی دیگر از مراحل رسیدگی به پوست صورت بعد از سن سی سالگی که تاثیر زیادی روی پاکسازی و آبرسانی به پوست دارد،‌ استفاده از ماسک‌های طبیعی و دست‌ساز است.‌ بسیاری از خانم‌ها با پوست چرب، بعد از یک روز پر مشغله با استفاده از بعضی مواد غذایی مانند گلاب،‌ ماست، سفیده تخم مرغ، گوجه‌فرنگی و خیار برای صورت خود ماسک تهیه می‌کنند. این ماسک‌ها به تمیزی پوست و مرطوب‌شدن آن کمک زیادی می‌کنند.

  • انجام ورزش روزانه

افراد بالای سی سال حتما باید در روتین پوستی خود انجام ورزش روزانه را نیز بگنجانند. فعالیت‌های بدنی و ورزش روزانه باعث افزایش خون‌رسانی به پوست و نشاط آن می‌شود. برای داشتن پوستی سالم، ورزش روزانه را فراموش نکنید.

images_1661755665.jpg

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم به جدیدترین و مهمترین نکات مراقبت از پوست بعد از سی سالگی اشاره کنیم. افراد بالای سی سال با انجام مواردی مانند آبرسانی به پوست،‌ استفاده از کرم دور چشم و کرم ضدآفتاب، فیشیال ماهانه، استفاده از شوینده مناسب، توجه به تغذیه و استفاده از قرص‌های مکمل، استفاده از ماسک و ورزش روزانه در برنامه روتین پوستی خود، می‌توانند به حفظ طراوت و شادابی پوست خود کمک کنند. علاوه بر این نکات، عوامل دیگری مانند دوری از استرس،‌ خواب کافی، عدم استفاده از آب داغ در زمان استحمام، عدم استعمال سیگار، قلیان و مشروبات الکلی نیز تاثیر زیادی در افزایش سلامتی پوست دارند. لوازم آرایشی و بهداشتی پرگاس امیدوار است از مطالب ارائه‌شده در این مقاله کمال استفاده را برده‌باشید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها