30هزار مزاحم برای شب عید اورژانس!

کد خبر: 1281425

سازمان اورژانس کشور اعلام کرد: از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا سوم فروردین، ۴۵۳ هزار و ۹۴۶ مورد تماس با ۱۱۵ نیز ثبت شده که در این تماس‌ها ۱۰۲ هزار و ۷۹۵ مورد منجر به اعزام به مراکز درمانی و بیمارستانی شد و ۳۰ هزار مزاحمت تلفنی برای اورژانس ایجاد شده است.

30هزار مزاحم برای شب عید اورژانس!

سازمان اورژنس کشور در آخرین داده‌ها و اطلاعات آماری مربوط به طرح سلامت نوروزی از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا سوم فروردین سال جاری به برخی آمارهای حوادث و اقدامات انجام شده پرداخت که در این موارد به ۳۰ هزار مزاحمت تلفنی برای اورژانس ۱۱۵ و علت مراجعه افراد به مراکز درمانی و بیمارستانی هم اشاره کرده است.

سازمان اورژانس کشور از ۲۴ اسفند سال گذشته تا سوم فروردین سال ۱۴۰۳ تعداد کل ماموریت‌های ثبت شده خود را ۱۳۶ هزار و ۴۹۴ مورد اعلام کرد که در این مدت ۴۵۳ هزار و ۹۴۶ مورد تماس با ۱۱۵ نیز قرار شد. در این تماس‌ها ۱۰۲ هزار و ۷۹۵ مورد منجر به اعزام به مراکز درمانی و بیمارستانی شد.

همچنین در تماس با اورژانس ۵۶ هزار و ۶۶۵ مورد مشاوره انجام شد که البته ۲۹ هزار و ۹۵۹ مورد مزاحمت برای اورژانس هم به ثبت رسید. ۲۶۲ هزار و ۴۴ مورد نیز سایر تماس‌های برقرار شده با اورژانس کشور بوده است.

ماموریت‌های غیرترافیکی ۱۱۱ هزار و ۴۴۵ مورد و ماموریت ترافیکی ۲۵ هزار و ۴۹ مورد بوده که منجر به اعزام ۵۷ هزار و ۵۴۵ مورد و ۴۳ هزار و ۲۱۱ نفر در محل درمان شدند.

۱۷۱ مورد فوت و مصدومیت ۲۶۸۸ نفر در حوادث ترافیکی و غیرترافیکی

بر پایه داده‌های ثبت شده در سامانه ثبت حوادث ویژه طی هفته گذشته تا سوم فروردین ۱۴۰۳ توسط مراکز هدایت عملیات و بحران دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ۷۵۶ مورد حادثه ویژه در سامانه ثبت حوادث ویژه به ثبت رسیده است که نسبت به هفته قبل از ۱۹ تا ۲۵ اسفند از جهت تعداد حادثه ثبت شده شاهد کاهش چهار درصدی هستیم.

در این مدت ۳۱۰ مورد حادثه ویژه ترافیکی با افزایش ۸۵ درصدی نسبت به هفته قبل و ۴۴۶ مورد حادثه ویژه غیرترافیکی و کاهش ۲۸ درصدی نسبت به هفته قبل به ثبت رسیده است که در این مدت ۲ هزار و ۶۸۸ نفر مصدوم/بیمار توسط تیم‌های درمانی و بهداشتی خدمات لازم حوزه سلامت را دریافت کرده و ۱۷۱ نفر به دلیل شدت جراحات جان خود را از دست داده‌اند.

بیماران به چه علت به مراکز درمانی مراجعه کردند؟

مهمترین علت مراجعه افراد به مراکز و اورژانس بیمارستانی در مدت اجرای طرح سلامت نوروزی از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا سوم فروردین ۱۴۰۳ مربوط به موارد قلبی،‌ سکته مغزی،‌ گوارش،‌ موارد تنفسی و تروما بوده است.

در این مدت ۵۹ هزار و ۳۳۰ مورد قلبی،‌ چهار هزار و ۴۶۳ سکته مغزی، ۸۳ هزار و ۹۷ مورد گوارشی، ۷۸ هزار و ۱۷۴ مورد تنفسی و ۹۴ هزار و ۹۳ مورد تروما به مراکز درمانی و بیمارستانی مراجعه کردند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها