«فردا» گزارش می‌دهد؛

طوفان هیلی علیه ترامپ / آیا "اوهایو"اسم رمز شکست جمهوریخواهان است؟

کد خبر: 1281435

تقریبا نیمی از رأی دهندگان به نیکی هیلی در اوهایو می گویند که از بایدن حمایت می کنند و تعلق خاطر آنها به حزب جمهوریخواه اخلالی در این روند ایجاد نمی کند.

طوفان هیلی علیه ترامپ / آیا "اوهایو"اسم رمز  شکست جمهوریخواهان است؟

گروه بین‌الملل سایت فردا - اگرچه نیکی هیلی از رقابتهای انتخابات درون حزبی دموکراتها انصراف داده ، اما هنوز حمایت خود را ا ز دونالد ترامپ در دور نهایی رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 اعلام نکرده است. یکی از ایالاتی که می تواند به پاشنه آشیل ترامپ و جمهوریخواهان در سال 2024 تبدیل شود، اوهایو خواهد بود.اگرچه در سالهای 2016 و 2020  آرای الکترال این ایالت به سود ترامپ و جمهوریخواهان به گردش در آمد، اما اکنون معادله تا حدودی تغییر کرده است! ترامپ تا قبل از انتشار نتایج تازه ترین نظرسنجی ها، نسبت به پیروزی در اوهایو( در سال آینده ) اطمینان داشت اما به نظر می رسد محاسبات وی تا حدودی ایده آل گرایانه بوده است! 

صورت مسئله برای ترامپ غیر قابل تصور است:تقریبا نیمی از رأی دهندگان به نیکی  هیلی در اوهایو می گویند که از بایدن حمایت می کنند و تعلق خاطر آنها به حزب جمهوریخواه اخلالی در این روند ایجاد نمی کند. آنها امیدوار بودند یک زن ( نیکی هیلی) در راس معادلات سیاسی و اجرایی کاخ سفید قرار گیرد اما با حذف نیکی هیلی از رقابتهای انتخاباتی، دیگر آنها امیدی نسبت به تحقق مطالبه خود ندارند.برخی تخریبها و توهینهای صورت گرفته از سوی ترامپ ( خطاب به نیکی هیلی) سبب شده تا طرفداران این نامزد انتخاباتی شکست  خورده در دور مقدماتی، تصمیم به انتقام از ترامپ بگیرند. همین مسئله تبدیل به یک چالش بزرگ برای جمهوریخواهان شده زیرا اوهایو دارای 18 رای الکترال بوده و حتی اگر ترامپ بتواند در میشیگان بر بایدن غلبه پیدا کند اما رقابت را در اوهایو ببازد، شاهد عقبگرد دیگری برای جمهوریخواهان خواهیم بود و شکست ترامپ تکرار می شود. 

نتایج نظرسنجی ABC News  نشان می دهد تقریبا نیمی از انهایی که از نیکی هیلی در انتخابات درون حزبی حمایت کردند، آرای خود را در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو به سود بایدن به گردش در می آورند. به طور کلی 20 درصد از رای دهندگان حزب جمهوری خواه اوهایو از ترامپ به عنوان نامزد ناراضی هستند، در حالی که 22 درصد گفتند که او فاقد خلق و خوی برای خدمت موثر می باشد و حدو 30 درصد نیز اعلام کرده اند در صورت اثبات مجرمیت وی در حادثه حمله ششم ژانویه 2021 به کنگره، آرای خود را به سود نامزد دیگر( بایدن ) به گردش در خواهند آورد. 8 درصد از رای دهندگان جمهوریخواهان نیز گفته اند به هیچ یک از دونامزد نهایی انتخابات رای نمی دهند. به این ترتیب اگر رای جمهوریخواهان ناراضی ( از ترامپ) با ارای دموکراتها و مستقل ها تجمیع شود،می تواند یک پیروزی بادآورده را نصیب بایدن و دموکراتها سازد. موضوعی که برای ترامپ یک کابوس محسوب می شود. اکنون خیال ترامپ بابت تکرار پیروزی هایش در فلوریدا و تگزاس تقریبا راحت است اما شکست وی در اوهایو می تواند خط بطلانی بر هدفگذاری وی مبنی بر بازگشت دوباره به کاخ سفید باشد. به عبارتی گویاتر، اوهایو می تواند تبدیل به اسم رمز شکست جمهوریخواهان و ترامپ در سال 2024 شود. دقیقا مانند اتفاقی که در سال 2020 در ایالات محافظه کار جورجیا و آریزونا رخ داد.....

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها