وزیر امور خارجه بحرین با اسد دیدار کرد

کد خبر: 1288259

وزیر امور خارجه بحرین که امروز (یکشنبه) در صدر هیأتی بلندپایه به سوریه سفر کرده است، با رئیس جمهوری این کشور دیدار کرد.

وزیر امور خارجه بحرین با اسد دیدار کرد

وزیر امور خارجه بحرین که امروز (یکشنبه) در صدر هیأتی بلندپایه به سوریه سفر کرده است، با رئیس جمهوری این کشور دیدار کرد.

به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا)، «عبداللطیف بن راشد الزیانی» وزیر خارجه بحرین عصر امروز با «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه دیدار کرد.

در این دیدار روابط دوجانبه سوریه و بحرین و راهکارهای توسعه روابط در زمینه‌های مختلف در راستای منافع دو کشور بررسی شد.

دو طرف همچنین تدارکات و تلاش‌های بحرین برای برگزاری موفق اجلاس سران عرب که قرار است بزودی در بحرین برگزار شود و نیز مهم‌ترین موضوعات مربوط به دستور کار این اجلاس را بررسی کردند.

اسد در این دیدار بر تقویت همبستگی عربی و اقدام مشترک برای تحقق ثبات منطقه در سایه حوادث و تحولات جهان تأکید کرد.

الزیانی پیش از دیدار با اسد با «فیصل المقداد» وزیر امور خارجه سوریه نیز دیدار و درباره روابط دوجانبه گفت‌وگو کرد. دو طرف بر ضرورت تقویت روابط به نفع منافع مشترک دو کشور و دو ملت تأکید کردند.

وزرای امور خارجه بحرین و سوریه، مقدمات برگزاری سی و سومین اجلاس سران اتحادیه عرب را بررسی و تأکید کردند که این اجلاس باید از روند اقدام مشترک عربی و تقویت توان کشورهای عربی برای مقابله با چالش‌های مختلف حمایت کند.

رئیس جمهور سوریه ماه مارس گذشته دعوتنامه رسمی از «حمد بن عیسی آل خلیفه» شاه بحرین برای شرکت در سی و سومین دور اجلاس سران عرب که قرار است ۱۶ ماه می (۲۷ اردیبهشت) در منامه برگزار شود، دریافت کرد.

الزیانی پیش از سفر به سوریه، به بیروت رفت و با مقامات لبنان از جمله «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور این کشور دیدار و درباره تحولات منطقه گفت‌وگو کرد./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها