علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با «فردا»:

قانون کاهش دوره سربازی منافع ملی را تأمین می‌کند

کد خبر: 1280984

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: کاهش دوره سربازی نقش پررنگی می تواند در ساختن آینده یک جوان ایفا کند.

قانون کاهش دوره سربازی منافع ملی را تأمین می‌کند

گروه سیاست سایت فردا: دوره سربازی از جمله موضوعاتی است که دغدغه پسران و خانواده های آنها است. از زمانی که یک پسر به 18 سال می رسد، دائم این دغدغه ذهنی را دارد که چه طور می تواند دوره سربازی را به تعویق بیاندازد یا معافیت بگیرد یا حداقل در پادگانی نزدیک به شهر و محل زندگی خانواده خود این دوره را سپری کند.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فردا درباره قانون کاهش دوره سربازی گفت: بهترین زمان برای فعالیت علمی، اقتصادی، هنری، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی دوران جوانی است. معنای کاهش دوره سربازی این است که زودتر جوانان سراغ فعالیت دلخواه خودشان می روند.

وی افزود: چندماه دوره جوانی حتی به اندازه چندسال دوره میان سالی و بازنشستگی ارزش دارد چون این جوان است که می تواند در یک دوره اندک چندماهه به مهارت و تبحر در یک حوزه برسد و بنیان های زندگی خودش در آینده را تثبیت کند. با این اوصاف کاهش دوره سربازی نقش پررنگی می تواند در ساختن آینده یک جوان ایفا کند.

این نماینده مردم در مجلس اظهار کرد: هرچند مجلس قانون جمعیت را تصویب کرد ولی تا این قانون آثار خود را نشان دهد زمان زیادی را می طلبد. واقعیت آن است که در حال حاضر رشد جمعیت در کشور ما رو به کاهش است و ما نیازمند ورود نسل جوان تحصیلکرده به بازارهای علمی، اقتصادی و تولید هستیم.

سلیمی ادامه داد: کاهش دوره سربازی علاوه بر زندگی فردی جوانان، برای زندگی اجتماعی و منافع ملی نیز مفید خواهد بود. جوانان ثروت های ملی ما هستند که باید استعدادهای آنها هر چه زودتر کشف شود. این اتفاق اگر بیفتد حجم وسیعی از ثروت به جامعه ایرانی تزریق می شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها