صبح نو عنوان کرد: چپ‌های انحصار‌طلب به روایت ظریف/ خاطره ظریف از مسیر رادیکال‌های اصلاحات

کد خبر: 1280705

صبح نو نوشت: این فایل صوتی که مثل گذشته باز هم توسط جریان رسانه‌ای خارج کشور منتشر شده یک بار دیگر نشان می‌دهد که محمد جواد ظریف ملاحظه لازم در بیان نظراتش را ندارد.

صبح نو عنوان کرد: چپ‌های انحصار‌طلب به روایت ظریف/ خاطره ظریف از مسیر رادیکال‌های اصلاحات

گروه سیاست سایت فردا - در روز‌های اخیر یک فایل صوتی دیگر از محمدجواد ظریف در فضای مجازی منتشر شده که اگرچه بخش‌هایی از آن حمله آقای ظریف به چهره‌های مخالف خود است اما قسمت‌هایی دیگر از آن حاوی اعترافات و نکات جالب ظریف درباره جریان طرفدار و همسو با خود اوست.

روزنامه صبح با اشاره به این موضوع نوشته: این فایل صوتی که مثل گذشته باز هم توسط جریان رسانه‌ای خارج کشور منتشر شده یک بار دیگر نشان می‌دهد که محمد جواد ظریف ملاحظه لازم در بیان نظراتش را ندارد. 

ظریف در سخنان خود ضمن اعتراف به انحصارطلبی جریان چپ می‌گوید: «به نظر من جناح چپ توی انحصارطلبی، دست جناح راست رو از پشت می‌بنده. یه بار من به آقای خاتمی گفتم. گفتم این رفیق‌های شما وقتی که تند بودن، با ما مخالف بودن؛ می‌گفتن این لیبراله. الان هم که اومدن، از ما لیبرال‌تر شدن، هنوز هم با ما مخالفن.» 

خاطره ظریف از خاتمی نشان می‌دهد که مسیر ابتدایی تندروهای اصلاحات از هسته سخت دوم خردادی‌ها می‌گذرد و اکنون خاتمی که ظریف در خاطره اش او را یک لایه از رادیکال‌ها جدا کرده است، خود به چهره‌ای رادیکال بدل شده است.

اظهارات اخیر ظریف در این فایل صوتی بیش از قابل تاسف بودن، قابل تامل است و یک سیر ایدئولوژیک در طیف سیاسی نزدیک به وی را نمایان می‌سازد که برای بررسی رفتارهای اجتماعی در برونداد سیاسی ایران، بسیار مهم است. آقای ظریف، از این پس تاریخ انتشار قسمت بعدی سریال فایل‌های صوتی افشا شده شان را اعلام کنند تا بتوان خط داستانی بهتری برای این اظهارات متصور شد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها