خبر خوش مجلس برای مردم سیستان و بلوچستان

کد خبر: 1288057

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس از رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت‌زدایی استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

خبر خوش مجلس برای مردم سیستان و بلوچستان

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس از رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت‌زدایی استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

 بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهش های مجلس با بیان اینکه اقدامات محرومیت زدایی در 15 سال گذشته به‌ویژه در مناطق جنوب شرقی کشور افزایش‌یافته، اظهار کرد: بررسی وضعیت محرومیت مناطق مختلف کشور نشان از آن دارد که محرومیت در مناطق مختلف کاهش یافته و این امر از سوی مردم هم محسوس بوده است.

وی بیان کرد: بررسی‌های مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نشان‌می‌دهد روند محرومیت‌زدایی در سیستان و بلوچستان شدت پیدا کرده و در بازه زمانی 15 ساله، محرومیت زدایی در این استان از 21 استان دیگر بیشتر بوده است.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: با این اقدامات 21 درصد از خانوارهای سیستان و بلوچستان، یعنی بیش از 580 هزار نفر، از محرومیت خارج‌شده‌اند.

وی توضیح داد: بررسی‌ها نشان‌می‌دهد این اقدامات تنها در مناطق شهری استان متمرکز نبوده و روستاها نیز در کانون توجه برنامه‌های محرومیت‌زدایی قرار داشته است.

نگاهداری اظهار کرد: بر همین اساس در سال 1400، بیش از 23 درصد از ساکنان مناطق روستایی و 17 درصد از ساکنان مناطق شهری این استان، از محرومیت خارج شدند.

وی با بیان اینکه محرومیت مناطق کشور یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های سیاست‌گذاران و برنامه ریزان کشور محسوب‌می‌شود، گفت: این مهم هر ساله در قوانین بودجه سنواتی نیز مورد توجه قرار گیرد.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس استان سیستان و بلوچستان را می‌توان کانون توجه اعتبارات محرومیت‌زدایی در قوانین بودجه دانست، گفت: هرساله اعتبارات قابل توجهی به‌منظور رفع محرومیت مناطق کشور در نظر گرفته‌می‌شود که بررسی‌های مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نشان‌می‌دهد سیستان و بلوچستان رتبه نخست این اعتبارات را در میان استان‌های کشور در دهه اخیر داشته است.

وی ادامه داد: به‌طور متوسط سهم اعتبارات این استان از بودجه محرومیت‌زدایی نسبت به سهم استان‌های تهران، اصفهان و آذربایجان شرقی از این اعتبارات به‌ترتیب حدود 4، 3 و 2.5 برابر است.

نگاهداری خاطرنشان کرد: اعتبارات مصوب برای پروژه‌های محرومیت‌زدایی سیستان و بلوچستان در سال 1402 بیش از 5.2 هزار میلیارد تومان درنظر گرفته شده است که می‌توان گفت با رشد 73 درصدی نسبت به سال 1401 مواجه بوده است.

وی تصریح‌کرد: این میزان در لایحه بودجه سال 1403 به 6.8 هزار میلیارد تومان افزایش‌یافته که نسبت به سال گذشته رشد 30 درصدی داشته است./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها