وام قرض الحسنه | وام قرض الحسنه دولت | وام قرض الحسنه مردم

وام قرض الحسنه ویژه بازنشستگان بدون ضامن با اقساط 24 ماهه | بازنشستگان از این سورپرایز دولت جا نمانند

کد خبر: 1302966

بانک رفاه در قالب طرح امید رفاه به بازنشستگان، مستمری‌بگیران و حقوق بگیرانش، بدون سود و دوره بازپرداخت 24 ماهه، وام قرض الحسنه پرداخت می‌کند.

وام قرض الحسنه ویژه بازنشستگان بدون ضامن با اقساط 24 ماهه | بازنشستگان از این سورپرایز دولت جا نمانند

بانک رفاه در قالب طرح امید رفاه به بازنشستگان، مستمری‌بگیران و حقوق‌بگیرانش وام قرض الحسنه اعطا می‌کند. این وام با مبلغ بین دو تا 30 میلیون به این افراد اهدا می‌شود. متقاضیان دریافت وام امید رفاه به معرفی ضامن نیاز ندارند و پرداخت این وام با اعتبارسنجی وام‌گیرنده انجام می‌شود.

علاوه بر بازنشستگان، حقوق‌بگیران و مستمری‌بگیران بانک رفاه، شرکت‌هایی با بانک رفاه همکاری دارند و حقوق خود را از طریق این بانک پرداخت می‌کنند نیز می‌توانند از این وام تا سقف 100 میلیون تومان و با پرداخت سود 6 درصدی و ارائه ضامن، استفاده کنند.

وام قرض الحسنه

شرایط وام قرض الحسنه بانک رفاه کارگران

مدت‌زمان بازپرداخت این وام بدون سود و با کارمزد چهار درصد، حداکثر 24 ماه تعیین شده است. در صورتی که وام‌گیرنده از بازنشستگان، مستمری‌بگیران یا حقوق‌بگیران بانک رفاه باشد با انتخاب وام 30 میلیون تومانی و مدت‌زمان بازپرداخت 24ماهه، هر ماه موظف به پرداخت یک میلیون و 363 هزار تومان به عنوان قسط است. مجموع رقم وام و سود برای این افراد، 31 میلیون و 800 هزار تومان تخمین زده شده است.

در صورتی که وام‌گیرنده از کارمندان شرکت‌های مرتبط به بانک رفاه باشد نیز برای بازپرداخت وام 100 میلیونی با نرخ سود 6 درصدی و مدت‌زمان بازپرداخت 24 ماهه، باید هر ماه چهار میلیون و 432 هزار تومان به بانک پرداخت کند. مجموع رقم وام و سود برای این افراد، 106 میلیون و 429 هزار تومان تعیین شده است.

همچنین هزینه‌های جانبی اتخاذ این وام، مبلغ 200 هزار تومان برای تشکیل پرونده و اعتبارسنجی تعیین شده است.

احمد اسفندیاری با اشاره به پرداخت وام قرض‌الحسنه از سوی سازمان تأمین اجتماعی به بازنشستگان اظهار کرد: طی سنوات گذشته این سازمان بر اساس یک برنامه‌ریزی مدون این وام را به بازنشستگان خود پرداخت کرده است.

وی تصریح کرد: بنا برنامه‌ریزی صورت گرفته امسال مبلغ وام قرض الحسنه به بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی از 20 میلیون تومان به 30 میلیون تومان افزایش یافته است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی درباره نحوه ثبت‌نام جهت دریافت وام اشاره شده، گفت: بازنشستگان در هر استان‌ها و شهرستان‌های مختلف می‌توانند با مراجعه به سایت کانون بازنشستگان اقدام به ثبت‌نام برای دریافت وام 30 میلیون تومانی کنند.

اسفندیاری خاطرنشان کرد: پیش‌بینی‌ می‌شود امسال 500 هزار نفر از بازنشستگان از تسهیلات قرض الحسنه استفاده‌ کنند. البته این مسئله نیاز به مجوز بانک مرکزی به بانک رفاه دارد.

وی درباره بازپرداخت وام 30 میلیون تومانی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی گفت: بازپرداخت این وام 24 ماه درنظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی اضافه کرد: در مرحله اول در سال جاری 40 هزار بازنشسته جهت دریافت وام 30 میلیون تومانی ثبت‌نام کرده‌اند که تا چند روز آینده مبلغ وام به حساب‌ها آنها واریز می‌شود.

به قراردادهایی که بانک مقدار مشخصی پول را به وام‌گیرنده بدهد و بدون درخواست کردن سود از او پس بگیرد، وام قرض‌الحسنه می‌گویند. با این‌که وام‌های قرض‌الحسنه به دلیل نداشتن سود طرفداران زیادی در شبکه بانکی دارند، اما این نوع تسهیلات به عنوان وام‌های خرد یا تامین مالی خرد در بانک‌ها به حساب می‌آیند و نمی‌توان با استفاده از وام قرض الحسنه مبلغ زیادی وام گرفت؛ البته با تایید بانک مرکزی سقف وام‌های قرض الحسنه افزایش پیدا کرده و امکان گرفتن تسهیلات تا سقف 200 میلیون تومان هم وجود دارد.

برای  گرفتن این وام اولین قدم باز کردن یک حساب قرض الحسنه در همان بانک است. بعد از باز کردن حساب باید مدتی منتظر بمانید. امکان این‌که به محض افتتاح حساب، تسهیلات قرض الحسنه بگیرید، وجود ندارد. پس مبلغی هر چند کم را به حساب خودتان انتقال دهید و مدتی کوتاه صبر کنید تا امکان گرفتن وام را داشته باشید. فراموش نکنید برای گرفتن وام قرض‌الحسنه نیاز دارید تا تمام مدارک لازم برای گرفتن تسهیلات را همراه ضامن به بانک ارائه کنید. اما حتی ارائه این مدارک هم تضمینی برای گرفتن وام نخواهد بود و بانک بعد از بررسی مدارک، درباره دادن یا ندادن وام به متقاضی تصمیم‌گیری می‌کند.

تسهیلات قرض‌الحسنه جزو وام‌های محبوب برای متقاضیان تسهیلات بانکی است. مهمترین دلیل این محبوبیت هم به سود کم وام قرض الحسنه نسبت به سایر وام‌ها برمی‌گردد. برای همین هم شبکه بانکی سازوکار مشخصی را تعیین کرده تا از بین همه متقاضیان به افرادی با نیازهای مشخص تسهیلات قرض الحسنه بدهد. برای گرفتن وام قرض الحسنه باید جزو یکی از این دسته‌ها باشید:

متقاضیان گرفتن هزینه‌‌های ازدواج، تهیه جهیزیه، تولد فرزند، درمان بیماری، تعمیرات مسکن، کمک هزینه تحصیلی، مددجویان نهادهای حمایتی و کمک برای ایجاد مسکن در روستاها.

این تسهیلات هم مانند بیشتر وام‌های بانکی به دو دسته از افراد داده می‌شود؛ افراد حقیقی و اشخاص حقوقی. از ابتدای سال 1402 سقف وام قرض الحسنه برای افراد حقیقی 300 میلیون تومان با سقف دوره بازپرداخت 60ماهه خواهد بود. وام قرض الحسنه  تا قبل از این سقف 200 میلیون تومانی داشت.  تسهیلات قرض الحسنه مخصوص اشخاص حقوقی هم که قبلا تا سقف 500 میلیون تومان داده می‌شد، از امسال با سقف 750 میلیون تومان و دوره بازپرداخت 84ماه به متقاضیان پرداخت می‌شود.

۱

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد