150 مبتلا؛ طغیان تب دانگ در ایران

کد خبر: 1303233

مدیر برنامه مدیریت بیماری‌های منتقله از آئدس مهاجم در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه تعداد بیمارانی که از کشورهای آلوده به کشور ما آمده بودند، در طول چند هفته گذشته ثابت مانده است، گفت: «در حال حاضر ۱۵۰ بیمار مبتلا به دانگ شناسایی شده است.»

150 مبتلا؛ طغیان تب دانگ در ایران

«عبدالرضا میراولیایی»، مدیر برنامه مدیریت بیماری‌های منتقله از آئدس مهاجم در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، درباره آخرین وضعیت مقابله با پشه آئدس و بیماری دانگ گفت: تغییرات اقلیمی باعث گسترش پشه در کشور‌های مختلف شده است؛ با توجه به اینکه مناطق زیادی در کشور، شرایط استقرار پشه و تکثیر پشه را دارند، ما در استان‌هایی پشه آئدس را صید کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در کشور ما نیز این شرایط وجود دارد و ما نباید اجازه دهیم که پشه آئدس در کشور گسترش پیدا کرده و در هموطنان ما بیماری ایجاد کند. از همین رو نکته مهم این است که ما پشه را در جایی که در حال گسترش است به سرعت شناسایی کنیم. کشور‌های اطراف ما کشور‌هایی هستند که عمدتا آلوده به پشه آئدس هستند یعنی یا پشه آئدس را دارند و یا پشه آئدس و بیماری دانگ را دارند بنابراین کشور‌های آلوده محسوب می‌شوند.

مدیر برنامه مدیریت بیماری‌های منتقله از آئدس مهاجم در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: در حدود یک الی دو ماه آینده به دلیل اینکه آب و هوا تغییر می‌کند و هوا خنک‌تر می‌شود کشور‌های حاشیه جنوب خلیج فارس نیز دمای خنک‌تری خواهند داشت و این باعث می‌شود فعالیت پشه بیشتر شود و هر زمان که فعالیت پشه بیشتر شود، شانس اینکه بیماری ایجاد شود نیز بیشتر می‌شود؛ بنابراین الان فرصتی است که آمادگی لازم را پیدا کنیم تا زمانی که هوا خنک‌تر می‌شود، بتوانیم از تکثیر پشه و بیماری جلوگیری کنیم.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد