کاهش حباب ارز و طلا | قیمت سکه جدید ۲۵۰ هزار تومان ارزان شد| قیمت سکه و طلا امروز 2 اسفند

کد خبر: 1276253

محمدکشتی آرای عضو کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران امروز با حضور در غرفه ایرنا افزود: در سال‌های گذشته در ۲ماه پایانی سال نوساناتی روی قیمت ارز داشتیم امسال با اقدامات بانک مرکزی باعث شد سیر صعودی سال‌های گذشته را نداشته باشیم. حراج‌های طلا و واگذاری سکه، اقدامات بانک مرکزی برای کاهش قیمت ارز و طلا بود.

 کاهش حباب ارز و طلا | قیمت سکه جدید ۲۵۰ هزار تومان ارزان شد|  قیمت سکه و طلا امروز 2 اسفند

امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۲میلیون و ۸۲۹ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۳۲میلیون و ۹۵۰ هزار تومان است.

 هم‌اکنون در بازار آزاد، قیمت طلای 18عیار هر گرم 2 میلیون و 829 هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم 30 میلیون و 800 هزار  و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز 32 میلیون و 950 هزار تومان است.

در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 18 میلیون و 550 هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی 11 میلیون و 550 هزار تومان و سکه یک‌گرمی5 میلیون  و  950 تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

هر مثقال طلا در بازار داخلی، 12 میلیون و 255 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی 2026 دلار است.

در معاملات امروز (چهارشنبه 2 اسفند 1402) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با کاهش نسبت به روز کاری قبل به 42 هزار و 920 تومان و حواله دلار  نیز با افزایش به نرخ 39 هزار و 864 تومان معامله می‌شود.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با افزایش نسبت به روز کاری قبل به 46 هزار و 411 تومان و نرخ حواله یورو با افزایش به 43 هزار و 106 تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با کاهش قیمت نسبت به روز کاری گذشته 11 هزار و 686 تومان ارزش‌گذاری شده و نرخ حواله درهم  نیز با افزایش 10 هزار و 854 تومان است.

 

بروز رسانی: چهار‌‌شنبه 2  اسفند 12:00

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت سکه بهارآزادی

  30  میلیون و 800 هزار

قیمت سکه بهارآزادی(طرح جدید)

32  میلیون و 950 هزار

قیمت نیم سکه بهارآزادی

18  میلیون و 550 هزار

قیمت ربع سکه بهارآزادی

11  میلیون و 550 هزار

قیمت سکه گرمی

5 میلیون و 950 هزار

بروز رسانی: چهار‌‌شنبه 2  اسفند 12:00

نوع

قیمت لحبظه (تومان)

گرم طلای 18 عیار

2 میلیون و 829

مثقال طلا

12 میلیون و 225

انس طلا(دلار)

2026

 

ک فعال بازار طلا با اشاره به کاهش ۹۰ هزار تومانی قیمت هر مثقال طلا در بازار از تخلیه ۳۰۰ هزار تومانی حباب سکه خبر داد.

 اسفند آغاز شد؛ ماه پر تب و تاب بازارها. البته امسال مانند سال‌های گذشته نیست و به دلیل شرایط اقتصادی رونق بازار عید کمی کاهش یافته است. در نخستین روز اسفند قیمت طلا و سکه کاهش یافت؛ روند نزولی که از روز گذشته آغاز شده بود امروز هم ادامه داشت.

محمد کشتی آرای، عضو سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران و فعال بازار طلا در گفت‌گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین درباره وضعیت بازار طلا گفت: امروز قیمت انس جهانی با ۶ افزایش به ۲۰۲۴ دلار رسیده است برخلاف افزایش انس جهانی در بازار داخلی قیمت طلا و سکه با توجه به کاهش قیمت ارز سیر نزولی پیدا کرد.

وی افزود: با توجه به اعلام بانک مرکزی مبنی بر عرضه سکه در ۱۳ اسفند قیمت انواع سکه کاهش یافت همچنین حباب سکه تخلیه شد.

کشتی‌آرای درباره آخرین نرخ‌ها در بازار سکه و طلا نیز گفت: قیمت سکه طرح قدیم با ۱۰۰ هزار تومان کاهش به ۳۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید، قیمت سکه طرح جدید با ۲۵۰ هزار تومان کاهش امروز ۳۲ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان بود، نیم سکه ۱۸ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۱۱ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی با ۱۰۰ هزار تومان کاهش ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان شد.

این عضو سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران اضافه کرد: این در حالی بود که قیمت جهانی طلا افزایش یافت، قیمت طلای آب شده نیز تحت تاثیر کاهش قیمت ارز با ۹۰ هزار تومان کاهش همراه بود و هر مثقال طلا به ۱۲ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۲۴ هزار تومان کاهش ۲ میلیون و ۸۱۰ هزار تومان شد.

به گفته کشتی‌آرای حباب سکه با توجه به اطلاعیه بانک مرکزی با ۳۰۰ هزار تومان کاهش ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان شد.

وی همچنین گفت: در مجموع بازار نوسانات معقول دارد امروز نرخ ارز کاهش یافته و قیمت انس جهانی افزایش پیدا کرده است، بازار شب عید است و ایام اعیاد شعبانیه باعث شده داد و ستدها روال خوبی داشته باشد قیمت‌ها هم با دو شاخص ارز و انس جهانی در حال تغییر است.

این فعال بازار طلا در پیش‌بینی از قیمت‌ها نیز اظهار داشت: اگر اتفاق خاص بین‌المللی و داخلی پیش نیاید به نظر می‌رسد قیمت‌ها در همین سطح باقی بماند.

حجم ویدیو: 3.28M | مدت زمان ویدیو: 00:01:38 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها