سانسور پیام پزشکیان به سیدحسن نصرالله در رسانه‌های زنجیره‌ای

کد خبر: 1301540

روزنامه‌های زنجیره‌ای بار دیگر اقدام به سانسور اخبار و اقدامات مثبت کردند. این طیف این‌بار رئیس‌جمهور منتخب را نشانه گرفته است.

سانسور پیام پزشکیان به سیدحسن نصرالله در رسانه‌های زنجیره‌ای

روز دوشنبه مسعود پزشکیان در بخشی از پیام خود به سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد: «جمهوری اسلامی ایران همواره پشتیبان مقاومت مردم منطقه در مقابل رژیم نامشروع صهیونیستی بوده است. حمایت از مقاومت ریشه در سیاست‌های اصولی نظام جمهوری اسلامی ایران، آرمان‌های امام راحل(ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری دام‌ظله العالی داشته و با قدرت تداوم خواهد داشت.»

وی افزود: «اطمینان دارم جنبش‌های مقاومت در منطقه اجازه نخواهند داد این رژیم به سیاست‌های جنگ‌افروزانه و جنایت‌کارانه خود علیه مردم مظلوم فلسطین و دیگر ملت‌های منطقه ادامه دهد.» 

بعد از انتشار این پیام در رسانه‌های داخلی و خارجی و واکنش مثبت کاربران فضای مجازی به این مسئله، روزنامه‌های مدعی اصلاحات اما موضعی متفاوت گرفتند. این موضع را از صفحه یک این روزنامه‌ها می‌توان دید و برداشت کرد. تقریبا تمامی این روزنامه‌ها هیچ خبری از این پیام را در صفحه اول خود کار نکردند. حتی دریغ از یک خبر یک خطی در صفحه اول!

این اقدام مسبوق به سابقه روزنامه‌های زنجیره‌ای، مسئله جدید نیست و این اقدام را حتی با دولت مورد حمایتشان یعنی دولت روحانی نیز انجام داده‌اند.

روزنامه‌های مدعی اصلاحات زمانی که شرکت‌های آلمانی سوخت هواپیمای محمد جواد ظریف، وزیر سابق امور خارجه را تامین نکردند و در برگشت دچار مشکل شدند را نیز منتشر نکردند. این خبر با اینکه در صدر اخبار رسانه‌های آلمانی بود و گوش دنیا را کر کرده بود، این روزنامه‌های دلباخته غرب این خبر را بعضا حتی منتشر نکردند!

یا زمانی که دولت مردمی شهید رئیسی در پی اقدامات مثبت رئیس‌جمهور و همچنین شهید امیرعبداللهیان عضو بریکس شد، محمد جواد ظریف اظهار داشت: «به نظر بنده دعوت از ایران برای عضویت در بریکس خبر خوبی است. سیاست خارجی نباید موضوع اختلافات داخلی باشد». اما باز این موضوع را در صفحه اول و ویترین روزنامه خود کار و یا خبری از آن پخش نکردند.

در موردی دیگر نیز حتی صحبت‌های رئیس‌جمهور دولت‌های یازدهم و دوازدهم یعنی روحانی را نیز مجددا در صفحه یک خود کار نکردند. 

روحانی با انتقاد شدید از رفتارهای متناقض و دوگانه آمریکا درباره صلح با بیان اینکه آمریکایی‌ها دیگران را وقیحانه با سلاح‌‌های جدید اتمی تهدید می‌کنند و از صلح می‌گویند تصریح کرد: «قدرت دفاعی هم جزو قدرت ملی است و تا روزی که تهدید علیه ما وجود دارد باید قدرت دفاعی‌مان را تقویت کنیم». 

در همین زمانی که روحانی از حق کشور برای داشتن قدرت دفاعی و توان موشکی صحبت می‌کند و غرب به دنبال از بین بردن آن است، روزنامه‌های مدعی اصلاحات مجددا یا خبر را پوشش ندادند و یا تا جای ممکن آن را از انظار دور کرده و در صفحه یک خود نیز کار نکردند.

این روزنامه‌ها در اقدامی دیگر نیز خبر اعطای نشان ذوالفقار به سردار سلیمانی را نیز سانسور کردند. روزنامه‌های زنجیره‌ای در نیم تای صفحه اول خود به هیچ عنوان به این موضوع اشاره نکرده و آن را سانسور کردند.

در یک نمونه دیگر، شهید رئیسی در صحن مجمع عمومی سازمان ملل همزمان با سخنرانی، تصویر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را بر روی دستان خود بلند کرد و این اقدام در رسانه‌های جهان بازتاب داده شد.

اما مجددا رسانه‌های معاند و پادوهای رسانه‌ای دشمنان ملت ایران از جمله اینترنشنال با سانسور این اقدام رئیس‌جمهور، از نمایش تصویر حاج قاسم امتناع کردند.

نکته تأمل‌برانگیز اینجاست که برخی روزنامه‌های به‌ظاهر اصلاح‌طلب در داخل کشور دقیقاً همان واکنشی را نشان دادند که رسانه اسرائیلی نشان داد. بر همین اساس روزنامه‌های زنجیره‌ای در صفحه اول از انتشار تصویر حاج قاسم در دستان رئیس‌جمهور امتناع کردند.

عصبانیت رسانه‌ها و پادوهای صهیونیستی

اینترنشنال، رسانه رژیم صهیونیستی نیز نسبت به این اقدام مسعود پزشکیان واکنش نشان داد. عصبانیت مجریان و تحلیلگران رسانه رژیم صهیونیستی یعنی اینترنشنال نیز قابل توجه بود. 

بعد از انتشار پیام رئیس‌جمهور منتخب با عنوان حمایت راستین و به حق جمهوری اسلامی ایران از مقاومت و محکوم کردن اقدامات رژیم صهیونیستی، اینترنشنال به دستور رژیم صهیونیستی سعی در تخریب این اقدام مبتنی بر اصول و مبانی دینی و همچنین انسان‌‌دوستانه جمهوری اسلامی ایران کرد. همچنین منوشه امیر- منوچهر ساچمه چی- یک یهودی ایرانی‌الاصل و مسئول بخش فارسی رادیو اسرائیل نسبت به این نامه و پیام ابراز عصبانیت کرد.

این افراد و رسانه‌ها باید بدانند که حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از مقاومت هم بر اساس اصول دینی و اعتقادی بوده و هم بر اساس انسانیت؛ انسانیتی که در وجود مردم سراسر دنیا دیده شد اما در مقامات برخی کشورهای خارجی و رسانه‌هایی همچون رسانه مزدور اینترنشنال دیده نشده و نخواهد شد. چرا که این رسانه‌ها نان خود را در ریخته شدن خون کودکان بی‌گناه و مردم مظلوم غزه دیده‌اند.

کیهان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد