کاظم غریب آبادی مشاور همراه قالیباف در میزگرد سیاسی کیست؟

کد خبر: 1297286

غریب‌آبادی در میان دیپلمات‌های برجسته کشور بیش از هر فرد دیگری شباهتی شگرف به شهید امیرعبداللهیان دارد، البته 10 سال جوان‌تر! مانند او مدرک کارشناسی خود را از دانشکده روابط بین الملل وزارت امور خارجه دریافت کرده و به عبارتی مانند وزیر شهید از خروجی‌های این دانشکده محسوب می‌شود.

کاظم غریب آبادی مشاور همراه قالیباف در میزگرد سیاسی کیست؟

سرویس سیاسی فردا: غریب‌آبادی در میان دیپلمات‌های برجسته کشور بیش از هر فرد دیگری شباهتی شگرف به شهید امیرعبداللهیان دارد، البته 10 سال جوان‌تر! مانند او مدرک کارشناسی خود را از دانشکده روابط بین الملل وزارت امور خارجه دریافت کرده و به عبارتی مانند وزیر شهید از خروجی‌های این دانشکده محسوب می‌شود.

وی فعالیت در وزارت خارجه را از دهه هفتاد آغاز کرد و گام به گام از مرتبه کارشناسی تا سطوح عالی وزارت خارجه ارتقاء پیدا کرد تا اینکه در سال 1400 وقتی علی باقری کنی از معاونت حقوق بشر قوه قضاییه راهی معاونت سیاسی وزارت خارجه شد، غریب‌آبادی جانشین وی شود.

غریب آبادی سوابق قابل توجهی از جمله معاون اول کمیسیون مواد مخدر سازمان ملل، معاون هیئت توسعه بین المللی سازمان توسعه صنعتی ملل متحد، رئیس هیئت اعزامی جمهوری اسلامی ایران به شورای حقوق بشر، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور هلند و نماینده دائم نزد سازمان منع سلاح های شیمیایی و سازمان های حقوق بین الملل مقیم لاهه و سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان های بین المللی در وین از جمله مهمترین سوابق وی است.

غریب‌آبادی در قامت معاون حقوق بشر قوه قضاییه نقش قابل توجهی در همکاری با شهید امیرعبداللهیان به منظور پیگیری حقوق ایرانیان محبوس در خارج از کشور داشت که ازجمله درخشان‌ترین موارد آن می‌توان به آزادی حمید نوری زندانی ایرانی در سوئد در روزهای اخیر اشاره کرد.

photo_2024-06-17_16-59-45

photo_2024-06-17_16-58-31

 

photo_2024-06-17_16-59-50

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد