همسان سازی حقوق بازنشستگان | همسان سازی حقوق بازنشستگان در روز چهارشنبه

اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان دستور جدید دولت | واریز علی الحساب حقوق بازنشستگان از امشب

کد خبر: 1315205

پیمان فلسفی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود به این نکته اشاره کرد که متأسفانه هنوز همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به درستی انجام نشده است. وی افزود: "نمی‌دانیم این وضعیت تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.

اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان دستور جدید دولت | واریز علی الحساب حقوق بازنشستگان از امشب

پیمان فلسفی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود به این نکته اشاره کرد که متأسفانه هنوز همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان به درستی انجام نشده است. او افزود: با اینکه دولت آیین‌نامه اجرایی این قانون را تصویب و ابلاغ کرده، اما هنوز پرداخت همسان سازی حقوق بازنشستگان به صورت منظم صورت نمی‌گیرد و حقوق شهریور ماه آنها نیز در نظر گرفته نشده است که این موضوع نیاز به اصلاح دارد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس با طرح اینکه نمی‌دانیم این وضع تا چه زمانی می‌خواهد ادامه پیدا کند، ادامه داد: همه بازنشستگان معتقدند دولت منابع مالی همسان‌سازی حقوق آنها را دارد و از محل آن یک درصد ارزش افزوده تأمین اعتبار می‌شود.

فلسفی در پایان تصریح کرد: با توجه به اینکه در آستانه هفته دفاع مقدس هستیم لازم است درخصوص حق و حقوق ایثارگران و جانبازان توجه بیشتری شود.

مشکلات فراوان مرتبط با قانون همسان‌ سازی حقوق، مدت‌ هاست که بازنشستگان را به شدت نگران کرده است.و با نزدیک شدن به پایان شهریور ماه، فرایند واریز حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در حال انجام است. با این حال، هنوز خبری از واریز علی‌الحساب همسان‌ سازی حقوق در این ماه منتشر نشده است.

به همین دلیل علی اصغر بیات، دبیر کانون عالی کارگران بازنشسته تأمین اجتماعی کشور، به همراه محمد اسدی، رئیس کانون عالی بازنشستگان، و دهقان کیا، رئیس کانون بازنشستگان تهران، جلسه‌ای چهار ساعته با ابراهیم عزیزی، نماینده تهران در مجلس، برگزار کردند تا به طرح و پیگیری مسائل مربوط به بازنشستگان بپردازند.

علی‌اصغر بیات در این مورد گفت: در این جلسه ۴ و نیم ساعته که در کانون عالی کارگران بازنشسته برگزار شد چند موضوع مطرح و آقای دکتر عزیزی در برخی موارد با تماس تلفنی با مسئول مربوطه پیگیر موضوع شد.

او تاخیر و تغییر در روند پرداخت حقوق بازنشستگان را اولین موضوع طرح شده با عزیزی دانست و خاطرنشان کرد: این موضوع به هیچ وجه برای ما پذیرفته نیست. بیش از ۶۰ درصد بازنشستگان ما حداقل بگیر هستند. ما درخواست کردیم که سازمان برنامه و بودجه هر چه سریعتر ۱۳۰ همت مصوب مجلس را به تامین اجتماعی پرداخت کند.

بیات پرداخت یک میلیون تومان بابت متناسب سازی حقوق به بازنشستگان تأمین اجتماعی را موضوع دوم مطرح شده با دکتر عزیزی اعلام کرده و گفت: بیش از ۲۰ روز از پرداخت این مبلغ به بازنشستگان کشوری و لشکری می‌گذرد و قرار بود تا این مبلغ به بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز پرداخت شود. از نماینده تهران خواستیم که پیگیری جدی کنید.

مسئولان کانون بازنشستگان کارگری، خواستار اجرای صحیح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و تحت شمول قرار گرفتنِ حداقل‌بگیران شدند و تاکید کردند: بایستی احکام جدید بازنشستگان سریع‌تر صادر شود.

همچنین یدالله فرجی، فعال صنفی بازنشستگان کارگری، در این زمینه اظهار کرد که وزیر کار جدید باید مشخص کند که چه زمانی احکام متناسب‌سازی مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی صادر خواهد شد.

وی بر لزوم صدور سریع احکام جدید و پرداخت معوقات تأکید کرد و افزود: "در روزهای گذشته، یک میلیون تومان علی‌الحساب متناسب‌سازی تیرماه برای بازنشستگان کشوری و لشکری واریز شد، اما بازنشستگان کارگری از این واریز بی‌نصیب ماندند."

به گفته فرجی، بخش عمده‌ای از بازنشستگان کشور، مستمری‌ بگیران سازمان تأمین اجتماعی هستند و این گروه بزرگ نباید از مبلغ علی‌الحساب متناسب‌سازی محروم بمانند.

فرجی با تأکید بر این موضوع، گفت: "بازنشستگان انتظار دارند قبل از پایان شهریور، احکام حقوقی جدید صادر و نسبت به پرداخت معوقات از ابتدای سال اقدام شود."

به نظر می‌رسد تکلیف بازنشستگان تامین اجتماعی تا زمان انتخاب رئیس جدید سازمان تامین اجتماعی مشخص نخواهد شد. این مشکلات در وضعیت حقوق و مزایای این قشر، نگرانی‌ های زیادی را ایجاد کرده است.

در این شرایط، برخی کارشناسان و فعالان صنفی بر این باورند که ورود مجلس به این موضوع می‌تواند یک ضرورت باشد. با توجه به اهمیت موضوع و تأثیر آن بر زندگی میلیون‌ ها بازنشسته، اقدام فوری و جدی از سوی نهاد های مسئول می‌تواند به روشن شدن وضعیت و رسیدگی به مطالبات بازنشستگان کمک کند.

۳

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد