مسکن رایگان | ثبت نام مسکن رایگان

مسکن رایگان و دولتی برای همه اقشار جامعه در 24 شهریورکلید خورد | آغاز ثبت نام برای متقاضیان از فردا

کد خبر: 1313116

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با اشاره به آخرین وضعیت پروژه‌های مسکن ملی در این استان، اظهار داشت: کم‌ کاری بانک‌ ها به عنوان یک مانع در مسیر تکمیل مسکن رایگان در ایلام به شمار می‌آید.

مسکن رایگان و دولتی برای همه اقشار جامعه در 24 شهریورکلید خورد | آغاز ثبت نام برای متقاضیان از فردا

فرشاد دوستی، مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام، بیان کرد: کم‌ کاری بانک‌های استان، مانع اجرای طرح تولید مسکن رایگان شده است.

وی با اشاره به اینکه هزینه هر متر مسکن ملی در استان ۱۰ تا ۱۳ میلیون تومان است،افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون مبلغ محسوسی از سوی بانک‌های این استان به ساخت واحدهای طرح ملی نهضت تولید مسکن تزریق نشده است.

دوستی با بیان اینکه در قالب این طرح قرار است ۱۲ هزار و ۸۰۰ واحد در مناطق شهری استان ساخته شود، افزود:از این تعداد تاکنون عملیات ساخت بیش از ۶ هزار و ۱۰۰ واحد آغاز شده و در صورت همکاری بانک‌ها و تامین آورده متقاضیان، در کمتر از یک ماه آینده بیش از ۵۰۰ واحد آن در شهرهای ایلام و دره‌شهر تحویل متقاضیان خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه طرح نهضت ملی تولید مسکن در استان به طور میانگین ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: هزینه تمام شده این طرح برای متقاضیان از ۱۰ میلیون تا ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به ازای هر متر زیر بنا، متفاوت خواهد بود.

ارسلان مالکی، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، اعلام کرد که تأمین زمین برای شهرهایی که به آن نیاز دارند، در حال پیگیری و اجراست. وی افزود که الحاق اراضی مسکونی در اولویت قرار دارد و مراحل تصویب مکانیابی شهرک‌ها و توافق با نهادها و بخش خصوصی نیز به مرحله اجرا درآمده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین در خصوص آخرین وضعیت پروژه‌های آماده‌سازی اراضی شهری و شهرک‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن تصریح کرد: در مجموع یک‌هزار و ۶۳۲ پروژه آماده سازی به مساحت بیش از ۵۱ هزار هکتار در کشور آغاز شده که ظرفیت واحدپذیری این پروژه‌ها بیش از یک میلیون و ۵۶۵ هزار واحد مسکونی است.

وی یادآور شد: پیگیری آخرین وضعیت پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن در کشور برای رفع مشکلات موجود و تسریع اجرای این پروژه‌ها به صورت هفتگی در سازمان ملی زمین و مسکن برگزار می‌شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد