مهدی عرب صادق در گفتگو با فردا:

سوپرانقلابی‌ها ارزشی برای فرایندهای دموکراتیک قائل نیستند

کد خبر: 1311225

فعال سیاسی گفت: رفتارهای زننده تندروهای سوپرانقلابی نشان می دهد که آنها رابطه‌ای با جمهوریت ندارند و فقط در ظاهر لباس نمایندگی مردم در مجلس را پوشیدند چون ارزشی برای فرایندهای دموکراتیک قائل نیستند.

سوپرانقلابی‌ها ارزشی برای فرایندهای دموکراتیک قائل نیستند

گروه سیاسی فردا: رادیکال‌های سوپرانقلابی پس از رای اعتماد کامل مجلس به کابینه بدون توجه به آرایش سیاسی مجلس و نحوه تعامل نمایندگان با رییس جمهور به بیان تحلیل های عجیب درباره نسبت رییس مجلس و کابینه پرداختند که جای بسی تأمل داشت چون ادعاهای آنها با هیچ یک از اصول کار دموکراتیک همخوان نبود.

مهدی عرب صادق در گفتگو با خبرنگار فردا درباره تلاش سوپرانقلابی ها برای بر هم زدن تعامل دوطرفه دولت و مجلس برای تقویت وفاق ملی گفت: رأی اعتماد کامل مجلس به کابینه پیشنهادی نشانه آغاز دوره جدیدی از عقلانیت بر عرصه سیاسی کشور است. البته رادیکال های سوپرانقلابی این را بر نمی تابند و تلاش می کنند وضعیت جدید را برهم بزنند.

وی با اشاره به شکاف عمیق ایجادشده بین سوپر انقلابی ها با نمایندگان اصولگرا، اصلاح طلب و مستقل، افزود: سوپرانقلابی ها ناراحت و عصبانی هستند چون نتوانستند تحولات سیاسی را طبق میل خود رقم بزنند. وقتی مجلس دوازدهم تشکیل شد، به رغم تلاش های فراوان رادیکال ها برای تغییر ریاست، ریاست آقای قالیباف بر مجلس تداوم یافت، بعد از آن هم انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد و نام آقای پزشکیان از صندوق درآمد.

این فعال سیاسی اظهار کرد: سوپرانقلابی‌های رادیکال به هیچ وجه دلسوز مردم، کشور و نظام نیستند؛ همین مجموعه سیاسی ضربات بزرگی را به دولت شهید رئیسی و جریان اصولگرا زدند چون سود و منفعت شان در فضای غبارآلود و تنش است تا امیال و پروژه های اقتصادی شان را جلو ببرند؛ به همین علت است که آنها در برابر حل مشکلات کشور می ایستند.

وی با بیان اینکه قالیباف در جلسات رأی اعتماد جلوی رادیکال ها را گرفت، ادامه داد: تندروها می خواستند جلسات بررسی صلاحیت وزرا را به عرصه انتقام گیری از پزشکیان و مردم تبدیل کنند چون نون خود را در کاهش سرمایه اجتماعی نظام می بینند اما موفق نشدند. به عبارت دیگر رادیکال ها رشد سرمایه اجتماعی و افزایش اعتماد مردم به نظام را به زیان خود می دانند.

صادق اظهار کرد: رفتارهای زننده تندروهای سوپرانقلابی نشان می دهد که آنها رابطه‌ای با جمهوریت ندارند و فقط در ظاهر لباس نمایندگی مردم در مجلس را پوشیدند چون ارزشی برای فرایندهای دموکراتیک قائل نیستند. آنها اگر منافع شان باشد از هیچ ضربه ای به روندهای دموکراتیک دریغ نمی کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد