وام بدون سود | ثبت نام وام بدون سود

وام بدون سود 300 میلیونی دولت بدون ضامن | متقاضیان وام قرض الحسنه از دریافت این وام بدون سود جا نمانند

کد خبر: 1310178

اخبار مهم از وام بدون سود را در سایت فردانیوز بخوانید.

وام بدون سود 300 میلیونی دولت بدون ضامن | متقاضیان وام قرض الحسنه از دریافت این وام بدون سود جا نمانند

بانک سینا در طرح تسهیلاتی آفتاب به سپرده‌گذارانی که در این بانک حساب سپرده قرض‌الحسنه دارند و از مدت‌زمان خواب سپرده آنها بین یک تا ۱۲ ماه می‌گذرد، این امکان را می‌دهد که تا سقف 300 میلیون تومان وام بدون سود دریافت کنند. 

سپرده‌گذارانی واجد شرایط دریافت این وام هستند که به بانک بدهکار یا دارای چک برگشتی نیستند و رتبه اعتباری مناسبی نزد بانک مرکزی دارند. ضمانت این وام را ضامن رسمی به عهده دارد و هزینه‌های جانبی دریافت این وام 100 هزارتومان، شامل هزینه تشکیل پرونده و اعتبارسنجی می‌شود.

سقف مبلغ و شرایط بازپرداخت وام بدون سود 300 میلیون تومانی بانک سینا

سقف مبلغ این وام 300 میلیون تومان تعیین شده است و هر وام‌گیرنده می‌تواند تا 147.2 درصد مبلغ سپرده خود وام دریافت کند. با وجود این، ضریب این تسهیلات به مدت سپرده‌گذاری و مدت بازپرداخت آن بستگی دارد. جدول زیر جزئیات این ضریب را نشان می‌دهد.

مدت سپرده‌گذاری (ماه) مدت بازپرداخت (ماه) ضریب تسهیلات (درصد)

۱ ۶ 23.6

۱۲ 13.1

۳ ۶ 71.9

۱۲ 40

۲۴ 22.1

۶ ۶ 147.2

۱۲ 81.9

۲۴ 45.3

۳۶ 36

۴۸ 32.5

۹ ۲۴ 60.5

۳۶ 49.9

۴۸ 40

۱۲ ۲۴ 94.9

۳۶ 68.1

۴۸ 54.5

حداکثر زمان بازپرداخت این تسهیلات 48 ماه تعیین شده است و وام‌گیرنده در صورت دریافت وام 300 میلیون تومانی با دوره بازپرداخت 48 ماهه، ماهانه ملزم به بازپرداخت 6 میلیون و 818 هزار تومان به بانک است. از آنجا که این وام بدون سود است، وام‌گیرنده همان 300 میلیون تومان را در زمان سررسید به بانک پرداخت می‌کند.

شایان ذکر است وام‌گیرنده موظف به پرداخت یک میلیون و 100 هزارتومان بابت هزینه تشکیل پرونده و اعتبارسنجی نیز خواهد بود.

در سال‌های اخیر برخی از بانک‌ها از ظرفیت حساب یارانه نقدی سرپرست‌های خانوار برای تسهیل در پرداخت وام‌های خرد استفاده کرده و از این طریق به متقاضیانشان وام داده‌اند.

به طور مثال بانک کشاورزی در اواخر دهه ۹۰، به عنوان نخستین بانک در کشور، در راستای اجرای دستور بانک مرکزی تسهیلاتی را با یارا کارت اعتباری برای کشاورزان، در نظر گرفت. در این طرح کشاورزانی که نزد بانک کشاورزی دارای حساب اعتباری بودند و یارانه خود را از طریق این بانک دریافت می کردند؛ می توانستند برای خرید کالاها و خدمات تا سقف ۵۰ میلیون ریال از این کارت استفاده کنند و پشتوانه این کارت، حساب‌های یارانه‌ای اشخاص بود.

با این حال گاهی نیز اخباری در خصوص اختصاص وام‌هایی با کارت یارانه از سوی برخی قرض‌الحسنه ها و بانک‌ها منتشر می‌شود که صحت ندارد. به طور مثال اخیرا قرض‌الحسنه‌ای در تهران مدعی شده بود با کارت یارانه، وام ۱۰ میلیون تومانی می‌دهد که این موضوع بلافاصله توسط پلیس فتا تکذیب شد.

بهمن ماه سال گذشته نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور، حساب یارانه و سهام عدالت را ضامن پرداخت تسهیلات بانکی کردند.

گرچه این موضوع در بودجه سال گذشته نیز آمده بود اما ضمانت اجرایی کاملی برای آن درنظر گرفته نشد و به درستی پیاده‌سازی نشد. وثیقه قرار دادن کارت یارانه مخالفانی دارد که آن‌ها معتقدند میزان حساب یارانه افراد نسبت به مبلغ پرداختی وام‌هایی ازجمله وام ازدواج، تنها می‌تواند بخش اندکی را پوشش دهد و بر همین اساس نمی‌توان صرفا با حساب یارانه و سهام عدالت، وام‌های مبالغ بالا را ضمانت کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد