کالا‌برگ الکترونیکی | کالا‌برگ الکترونیکی امروز | ثبت نام کالا‌برگ الکترونیکی

شارژ کالا‌برگ الکترونیکی دولت پزشکیان در جیب مردم از امشب؟ | ۲ واریزی داغ و مهم در ۲۸ مرداد برای این دهک ها کلید خورد

کد خبر: 1309376

اجرای کالابرگ الکترونیکی تکلیف قانونی است و وزارت کار در دولت سیزدهم زیرساخت‌های مورد نیاز آن را فراهم کرده است.

شارژ کالا‌برگ الکترونیکی دولت پزشکیان در جیب مردم از امشب؟ | ۲ واریزی داغ و مهم در ۲۸ مرداد برای این دهک ها کلید خورد

وزیر کار و رفاه گفت: اجرای کالابرگ الکترونیکی تکلیف قانونی است و باید در دولت چهاردهم ادامه پیدا کند

 سید صولت مرتضوی در حاشیه همایش آموزشی توانمندسازی و توسعه سازمان‌های کارگری و کارفرمایی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر درباره سرنوشت کالابرگ الکترونیکی گفت: اجرای کالابرگ الکترونیکی تکلیف قانونی است. وزارت کار در دولت سیزدهم زیرساخت‌های مورد نیاز آن را فراهم کرده است.

وی با اشاره به یارانه تشویقی دولت افزود: طرح «فجرانه» و یارانه ۲۲۰ هزار تومان تشویقی برای ۳ ماه اجرا شد و نتایج خوبی به دنبال داشت.

وزیر کار اظهار کرد: بالغ بر ۲۳۰ هزار فروشگاه با این وزارتخانه همکاری کرد و تمام منابع آن تأمین و بدون دغدغه عملیاتی شد.

مرتضوی گفت: امیدوار هستیم دولت چهاردهم این مسیر را ادامه دهد زیرا منابع آن از محل هدفمندی یارانه‌ها بوده و اگر درآمدهای هدفمند شده وصول شود، این یارانه پرداخت و کالابرگ الکترونیکی باید برای خانوارهای مشمول شارژ شود.

یکی دیگر از چالش‌ها مربوط به تعداد اعضای خانوار بعد از ازدواج فرزندان و… است. باتوجه به اینکه برای دهک بندی مجموع درآمد خانوار در نظر گرفته می‌شود و ممکن است به این دلیل دهک شما افزایش پیدا کند، پس بهتر است زودتر اقدام به جداکردن خانوار کنید. برای اصلاح خانوار شخص باید به همراه مدارک موردنیاز که توسط سازمان هدفمندی اعلام شده و در وبگاه آن سازمان موجود است به دفاتر پلیس + ۱۰ یا سایر دفاتر معرفی شده توسط آن سازمان مراجعه کند. همچنین در سامانه حمایت، فیلم آموزشی و راهنما‌های متنی برای ثبت درخواست بررسی و دیگر اقدام‌های مربوط به موضوع دهک بندی درآمدی وجود دارد.

تورم چه تأثیری بر سبد معیشت دهک‌های مختلف دارد؟ این سؤال را‌ می‌توان با در نظر گرفتن ضریب اهمیت گروه‌های مختلف کالا و خدمات در دهک‌های مختلف و براساس گزارش مرکز آمار از شاخص قیمت مصرف کننده پاسخ داد. بر اساس گزارش خردادماه مواد خوراکی با ۴۱.۳۵ درصد و مسکن با ۳۹.۳۸ درصد بیشترین ضریب اهمیت را در سبد خانوار‌های دهک اول دارند.

در مقابل ضریب اهمیت خوراکی‌ها برای دهک دهم ۲۱.۲۲ درصد و برای مسکن ۳۲.۸۷ درصد است. یعنی تورم مواد غذایی برای دهک اول حدود دوبرابر بیشتر از دهک دهم اهمیت دارد. درباره مسکن نیز این ضریب برای دهک اول بالاتر است. ضریب اهمیت برای برخی خدمات مانند آموزش دهک اول نزدیک به صفر است، چون خوراک و مسکن سبد معیشت این خانوار‌ها را‌ می‌بلعد و دیگر جایی برای آموزش وجود ندارد.

طبق آخرین آمار ارائه شده توسط مسئولان در دی ماه سال گذشته و پس از به روزرسانی شناسه‌های اقتصادی تعداد ۳ هزار و ۴۹۳ نفر شامل دهک دهم جامعه حذف شدند و شمار واقعی یارانه بگیران در این استان به ۲میلیون و ۱۴۰هزار و ۱۵۶خانوار معادل ۶میلیون و ۳۸۱ هزار و ۷۶۷ نفر رسیده است. حالا باید دید در بررسی دوباره دهک بندی‌ها وضعیت یارانه بگیران استان چه تعداد خواهد بود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد