یارانه نقدی | مبلغ یارانه نقدی | سایت یارانه نقدی

یارانه نقدی و جدید پزشکیان برای مردم از 25 مرداد | واریز یارانه نقدی با مبلغ جدید هدیه ویژه پزشکیان برای مردم

کد خبر: 1308590

از درآمد خانوار مانند حقوق و دستمزد سرپرست و افراد خانواده بگیرید تا گردش مالی حساب بانکی و تراکنش ها، حساب ساتنا و پایا، فعالیت در بورس، خودرو و… بر دهک درآمدی شما و به دنبال آن دریافت انواع یارانه نقدی اثرگذار است.

یارانه نقدی و جدید پزشکیان برای مردم از 25 مرداد  | واریز یارانه نقدی با مبلغ جدید هدیه ویژه پزشکیان برای مردم

بر اساس قانون، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است برای ایجاد عدالت در توزیع یارانه‌ نقدی خانوارها، هر سال دو بار شناسنامه اقتصادی و دهک‌بندی خانوارها را بر اساس داده‌های ثبت شده به‌روزرسانی کند. به تازگی اعلام شده که این به‌روزرسانی اطلاعات یا همان «وسع‌سنجی» در شهریور ماه انجام خواهد شد. بنابراین، اگر به دهک خود اعتراض دارید، باید هر چه سریع‌تر اقدام کنید، زیرا رسیدگی به اعتراض‌ها همزمان با به‌روزرسانی اطلاعات فقط دو بار در سال صورت می‌گیرد.

حتما می‌دانید که برای اطلاع از دهک درآمدی خود باید به مرکز پاسخگویی تلفنی به شماره ۰۲۱۶۳۶۹ یا «سامانه حمایت» به آدرس   Hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنید.

در صورتی که به دهک اعلامی خود اعتراض دارید، می‌توانید در قسمت «درخواست بررسی» این سایت اعتراض خود را ثبت کنید.

مبلغ جدید یارانه نقدی مشخص شد

آمار درآمدی دهک‌های مختلف برای سال ۱۴۰۲ هنوز به روز نشده است، اما طبق آخرین سالنامه آماری درآمد خانوار حاضر در دهک اول، ۳ میلیون و ۵۳۷هزار تومان برآورد و هزینه ماهیانه شان هم ۴ میلیون و ۱۱۶هزار و ۵۰۰تومان بوده است.

البته با این تأکید که هر دو این عدد‌ها یک معیار آماری هستند و باید به عنوان میانگین در نظر گرفته شوند. براین اساس در سال ۱۴۰۱ خانوار‌های دهک اول حدود ۵۸۰هزار تومان پول کم آورده و در اصطلاح هشتشان در گرو نهشان بوده است. آن سوی نمودار دهک بندی در نقطه مقابل کم درآمدها، دهک ۱۰ یا پردرآمد‌های جامعه قرار دارند.

براساس سالنامه آماری سال ۱۴۰۱ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دهک دهم خانوار با میزان متوسط درآمد ماهی ۳۵میلیون و ۳۸۵هزار تومان را در خود جای داده است. این گروه همچنین ۲۵میلیون و ۳۶۲ هزار تومان در هر ماه خرج و مخارج داشته اند و شاخص قدرت پس اندازشان از منظر آماری ۱۰میلیون تومان برآورد می‌شده است. البته با گذشت دو سال و تغییر شرایط اقتصادی و تورم، حتما این اعداد و ارقام تغییرات درخور ملاحظه‌ای داشتند.

از درآمد خانوار مانند حقوق و دستمزد سرپرست و افراد خانواده بگیرید تا گردش مالی حساب بانکی و تراکنش ها، حساب ساتنا و پایا، فعالیت در بورس، خودرو و… بر دهک درآمدی شما و به دنبال آن دریافت انواع یارانه اثرگذار است.

یارانه نقدی جدید در جیب مردم

دهک رفاهی خانوار‌ها در بازه‌های زمانی مشخص، با مدنظر قراردادن شاخص‌های متعدد اقتصادی و اجتماعی طی فرایندی پیچیده و بدون هیچ گونه دخالت انسانی محاسبه‌ می‌شود، اما یکی از متداول‌ترین چالش‌ها در این رابطه برای افرادی است که‌ می‌گویند دهک خانوار آن‌ها به دلیل افزایش گردش مالی ناشی از فروش خودرو یا مسکن بالا رفته است، درصورتی که وضعیت رفاهی آن‌ها تغییری نکرده است. همچنین ممکن است فردی به عنوان تنخواه گردان دارای گردش حساب بالایی باشد درصورتی که هیچ آورده‌ای برای او ندارد یا واریز یک وام مانند تسهیلات ازدواج بر روند بررسی حساب فرد تأثیرگذار باشد.

معمولا در پاسخ به این نوع چالش‌ها گفته می‌شود که گردش مالی تنها یکی از معیار‌های به کار رفته در دهک بندی بوده و گردش مالی خانوار در ادوار مختلف و سایر اطلاعات دارایی و درآمدی افراد نیز در ارزیابی وسع خانوار‌ها لحاظ می‌شود. به عبارت دیگر وضعیت رفاهی خانوار‌ها با مدنظر قراردادن شاخص‌های متعددی و در مقایسه با سایر خانوار‌های کشور سنجیده می‌شود. باوجوداین در صورت اعتراض با ارائه مدارک این موارد قابل پیگیری است.

یکی دیگر از چالش‌ها مربوط به تعداد اعضای خانوار بعد از ازدواج فرزندان و… است. باتوجه به اینکه برای دهک بندی مجموع درآمد خانوار در نظر گرفته می‌شود و ممکن است به این دلیل دهک شما افزایش پیدا کند، پس بهتر است زودتر اقدام به جداکردن خانوار کنید. برای اصلاح خانوار شخص باید به همراه مدارک موردنیاز که توسط سازمان هدفمندی اعلام شده و در وبگاه آن سازمان موجود است به دفاتر پلیس + ۱۰ یا سایر دفاتر معرفی شده توسط آن سازمان مراجعه کند. همچنین در سامانه حمایت، فیلم آموزشی و راهنما‌های متنی برای ثبت درخواست بررسی و دیگر اقدام‌های مربوط به موضوع دهک بندی درآمدی وجود دارد.

۱

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد